Blog

>> Tuning és extraRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2010-07-15

Ma megérkeztek végre a gyári méretpontos szőnyeg garnitúrám. Már nagyon régóta szeretettem volna, közel 10 napja rendeltem meg. Messzire nem kellett érte mennem mert a szomszédom autószőnyegesnél dolgozik. 4x Alfa Romeo hímzéssel, gumi taposóval amiben az Alfa címer. Kedvezményes áron intézte, képek hamarosan.

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-07-15

Ma sikeresen leműszakizott az autó, 2 évig ismét vígan gurulhat. :-)
A kézifék viszont nem az igazi, látszik, hogy nem használom. Elég nehezen akart befogni, kellett pár rántás. Ezt azért majd a következő műszakiig megnézetem. :-)

>> Tuning és extrasparco // Alfa 145 1.6 BOXER // 2010-07-15

Nem nagy szám, de kapott a kicsike egy garnitura Alfás szelepsapit. Hamarosan kap még egy pár szürke, dombormintás Alfa felnikupakot is.
Telós kép, bocsi érte.

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2010-07-15

2010.júliusába barátom staffibulja nálunk töltött 1 hetet.Amíg a gazdi nyaralt addig a kutyus is nyaralt.Jó kis kutya volt!

>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-07-15

nos a szelepfedél tömítés csere nem oldotta meg 100%ban a problémát... még mindig emészti az olajat, viszont már belül nem érezni.... úgy tűnik dugattyú csere....

 
>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2010-07-14

Egy netes leírás alapján elkészítetem egy kábelt, amely AUX csatlakozást tesz lehetővé a gyári fejegységen. Így már elég egy mp3-as lejátszóra rápakolnom a kedvenc zenéimet és indulhat a buli :)
Mivel nem találtam olyan ISO csatlakozót, ami nekem megfelelet volna, így kábelsarukkal oldottam meg a csatlakozást. Jól lekelett őket szigetelnem, hogy nehogy zárlatot okozzanak. Ehhez zsugorcsövet használtam. Kb 1 órás munkával már müködött is a bemenet :)
Egyenlőre még nemtudom hol vezethetném ki úgy a müszerfalon, hogy ne zavarjon sok vizet, de szeretném a rádió alatt lévő kis fiókocskába belerejteni a jack-csatlakozót, meg a kapcsolót, így nem lenne szem előtt...meglássuk :)
Ja, és müködés közben simán lehet a "SCR" gombal váltani a tuner és az AUX bemenet között :)

2010.07.22. - végül a hamutálca mélyedésbe vezettem ki a jack csatlakozót (úgysem cigizem), amikor nem használom csak simán rácsukom a kábelra a fedelet és nem látszódik :)

hát szeretett kisautóm megint el kezdte azt csinálni amit egy hónappal ezelőtt csinált de csak 1 napig!
megy megy és egyszer csak ha jobban bemelegszik folyamatosan leáll! amint hül kicsit ujra elindul! nem tudom mi lehet ez de nagyon idegesitő ! ha megtudok valamit megirom!

 

akkor kezdödött mikor feltettem márciusban a 17-es felniket azota szenvedtem vele, pedig ujra sulyoztattam, futomüvet beállitattam mégis ugyan ugy rázott mint elötte, utolso reményem ti voltatok, kaptam is a forumban pár tippet h mitöl is lehet... ez nem más volt mint a központosito gyürük, neki is áltam keresgélni a neten a nekem megfelelö méretet, egy hét keresgélés utánn rá is találtam, gyorsan megrendeltem másnapra itt is volt..beszerelés proba ut és lás csodát az auto ugy megy mint az óra,nagy is volt az öröm, köszönöm mindenkinek a segitségét,jaj még ki kell cserélni az egyik féltengely csuklot mert el van repedve, ez még beszerelésre vár pár kép a cuccokrol :)

 
>> EgyébÉvi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-07-30

Túl vagyunk a 10.000. közös km-en, ami ahhoz képest hogy februárban került hozzám az autó, nem is olyan kevés! Eddig különösebb problémám nem volt, kivéve talán, hogy áprilisban egyszer kiégett mind az összes világításom elöl, két héten belül.
Azt hiszem ennyi bőven belefér :-)

Egyetlen "hiányossága" a "KisFeketének", hogy a klímája elég gyengus, legalábbis az előző autóméhoz képest, ahol simán torok- és garatgyulladást kaptam egy-egy jól lehűtött utazás után. Annyira nem is bánom, amúgy is utálom a klímát, de aztért a
-ritkán-
napon felejtett FEKETE autót nem ártana gyorsabban visszahűteni...
32960 km-nél járunk.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-07-14

Megszüntek a förtelmes hangok a futóműből. Nem folyik többet az olaj. Ezt még lekopogom, mert ez a legszarabb dolog.
Szóval pár cumesz cserélve lett:
Hátsó lengéscsillapítók (35, 25%-ak voltak), keresztlengők (elhajlottak), hosszlengő (érdekesen mozgatható volt), csonkállványszilent (szétpergett), alsó lengőkar (szétszakadt szilent), kormány stabrúd (ékelve volt a szilent??? paraszt), kutyacsontok elől (le kellett vágni)(7500 Ft/pár), szelepfedél tömítés (másik szelepfedélhez volt anno rendelve), termosztát (nem ott vigyorgott a mutató), bal hátsó kilincs (eltört télen), olaj, olajszűrő (mert 10.000 km-t mentem a másikkal), egy kis peremeztetés a jobb hátsó sárvédőn (mert belert a kerék...még mindig olyan, lehet kap majd egy másik ültetést). Másra nem emlékszem.
Amit fogok valamelyik nap az a pollenszűrő és abaktörlő lapátok cseréje, jobb első és jobb "B" oszlop kárpitjának cseréje.
Megvárom fogja-e fújni az olajat és, ha nem akkor klímáshoz veszem az irányt. A szélvédő cserére már be voltam jelentkezve, de hamarabb vittem a szerelőhöz. Ez csúszik. Műszakin nem hiszem, hogy átengednek a repedt szélvédővel.
Meg kell igazítanom a csomagtartóban a kárpitot, mert nem tetszik a helyzete.
Munkadíj 20.000 Ft
Köszönet az alkatrészekért Erhardnak, Petya 2.4-nek és Alfamannek.

154.660 km