Blog
Sajnos túl keményfejü voltam és a februárban megvásárolt kocsiba erővel 5-40-es olajat kértem. Mint később kiderül nagyon rossz választás volt. Ráadásul valami takony olaj is volt, 1000km-en elnyelt 1 litert is (!) Füstölt váltáskor, nagy gázfröccsnél...szóval elég ramaty volt :S Remélem ennél nem lesz ennyire durva a helyzet.
Végül megelégeltem és hosszadalmas utánnajárás, olvasgatás után a VALVOLINE Maxlife 10w-40 olaj melett döntöttem. Mivel 140.000 van a kocsiban, ezmeg direkt 100.000km feletti kocsikba való, így ez még dobott egy lapáttal a választása. Ja, és neve is van a gyereknek :P Azmég tetőzte a jót, hogy céges számlán keresztül nagyon, de nagyon jutányos áron jutottam hozzá literjéhez (750ft).
Az olajszürő elég szépen rávolt gyógyulva a motorra, úgyhogy azzal elég sokat elidőztem.







jobb oldalról kopogás hallatszott inkább kotyorgás a szerelő felső lengőkar hibát állapított meg mivel feszegetésre a felső gömbfej mozgott... kicserélni persze nem tudta mivel nem volt torx villáskulcsa nekiállt csillaggal mondtam neki nem kéne erőltetni mire közölte vegyek egyet :P
Tegnap le kellett mennem Csörihez vittem is magammal a lengőkart az övéké egy jól felszerelt szerviz ki is cserélték negyed óra alatt...aztán rázópad meg minden....jövök el tőlük még hangosabb a kotyorgás ....szóval az első szerelő akinek nincs torx villáskulcsa jól megállapította a hibát...azaz megfeszegette a gömbfejet tényleg mozgott de nem az kopogott...a hang a 156 stabhibára hasonlít vagy egy sanszom hogy stabpálca lesz...
jah Csöri és Faterja korrekt volt árban (nem is tudom így miből él meg:) vagy ezért nem tud venni légkondit 40 fok volt a szervizben :DDD a szódaautómata nagy királyság :P
Cserére szorult a lambda szonda, mivel enyhén szólva zabált (10-11L) a drága és a comp. is beírta hibának! Nem volt nagy dolog, előző nap WD40-el a szondát megáztatni, másnap 22-s kulcs kiteker. Nem kicsit volt kokszos. Kábeleket össze szonda új vissza és remélem működik mivel univerzális (Magneti Marelli) lett belerakva. :-)
A mai napon futóműállítás. Már rég volt :-).
Eddig nem nagyon foglalkoztam ezzel a lehetőséggel, - blog - de mivel úgy áll a dolog,hogyha nem történik valami végzetes velünk,örökre megmaradunk egymásnak.Ezért ideje életrajzot írni.A vásárlás úgy jött,hogy már nem bírtam pénzelni a 3000 V6 benzinét,így kellett egy vas,amivel lehet sokat menni városban,viszonylag olcsón. Ekkor lett Jtd.Kis idő múltán kikerekedett,hogy milyen gyári extrák hiányoznak,így azok beszerzése lett a fő mulatság,mivel hamar sikerült megkedvelni Ezüstöt.Ehhez elengedhetetlen volt egy vezérlőelektronika módosítás.Ezen törekvésem folytán,ott tartunk most,hogy van egy komplett futóművem tartalékban,ami full felújított,amikor elfárad az aktív csere,leharcolt felújításra,és várjuk a következő cserét.Ez úgy kétévenkénti buli.Benne van már a DSP zene,van angol sofőrülésem,hogy memóriás legyen az anyósülés is,meg egyéb betegségek.Sikerült szerezni gyári spoilerkészletet olcsón,most a telifényezés során az is fölpattan.
Ma megérkeztek végre a gyári méretpontos szőnyeg garnitúrám. Már nagyon régóta szeretettem volna, közel 10 napja rendeltem meg. Messzire nem kellett érte mennem mert a szomszédom autószőnyegesnél dolgozik. 4x Alfa Romeo hímzéssel, gumi taposóval amiben az Alfa címer. Kedvezményes áron intézte, képek hamarosan.
Ma sikeresen leműszakizott az autó, 2 évig ismét vígan gurulhat. :-)
A kézifék viszont nem az igazi, látszik, hogy nem használom. Elég nehezen akart befogni, kellett pár rántás. Ezt azért majd a következő műszakiig megnézetem. :-)

Nem nagy szám, de kapott a kicsike egy garnitura Alfás szelepsapit. Hamarosan kap még egy pár szürke, dombormintás Alfa felnikupakot is.
Telós kép, bocsi érte.

2010.júliusába barátom staffibulja nálunk töltött 1 hetet.Amíg a gazdi nyaralt addig a kutyus is nyaralt.Jó kis kutya volt!








nos a szelepfedél tömítés csere nem oldotta meg 100%ban a problémát... még mindig emészti az olajat, viszont már belül nem érezni.... úgy tűnik dugattyú csere....