Blog

>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2010-05-29

Az első Alfacitymen vettem rész feledhetetlen érzés.

 
>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2010-06-02

Sajnos a napokban a rossz idő miatt nem tudtam haladni a munkával. Sajnos az anyósülés felöli tartót picit átkelett szabni. Erre azért volt szükség, mert az először betervezett helyére, a motortartólemez fölé nem lehetett volna felcsavarozni, mivel rövidek lettek volna a csavarok. Így a motortartó alá került...annyi baj legyen :)
Az ez oldali kis tartókonzolt is kikelett hajítanom, mivel majd a bekerülő csőnek útban lett volna a benzincső, így azt a tüzfalhoz húztam egy kötegelővel...remélem nem lesz ebből baj?!?!?!?!
Ezután jön csak az "izgalmas" müvelet. Csövet kell bemérni, beszabni, esetleg itt/ott hajlítani, majd behegeszteni...De már azért látni vélem az alagút végét :)
Megsúgom, jót szórakozok ezzel az egész munkával :P

>> Tuning és extraTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2010-06-02

AlfaCity-be vásároltam egy Cuore Sportive matricát amit felhelyeztem a vasra, és a
GT-től rendelt Registered Alfa Driver matrica is a helyén!

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-02

Norvégiai túránkra felkészülve ablaktörlő csere, talán igy nem fog nyikorogni 5000 km-en keresztül.
Nem volt túl meglepő, hogy a 147-es ablaktörlők mentek rá. Most épp gyári.

Update: Sajnos a gyári ablaktörlő nem nyerte el a tetszésemet, elég rossz hangja van, ráadásul be kellett szorítanom egy papírral, mert állandóan kicsúszott.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-06-02

Megérkeztek egy kedves ismerősöm jóvoltából a szilikon csövek a repedezettek helyére. Ingyen volt, köszi MÁV! :)
Egy 45x45ös hosszabb darab a termosztát és a hűtő közé, 30*15 a hfej és a termosztát közé, 35*15 szintén oda.
Nem tom mikor fogom még cserélni, de ha már leengedem a vizet, akkor szerintem egyúttal kicserélem a fűtéscsapot is.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-29

Kiszereltem az első lengéscsillapítókat, és elvittem Felsőtárkányba, ahol egy magán műhelyben felújítással foglalkozik egy fickó, nagyon sok jót hallottam a munkájáról, és nem is csalódtam!
Egyébként tényleg kapja be az FK.. A teleszkóp szárat is cserélni kellett, mert vmilyen oknál fogva, lepattogott róla több helyen(!) a króm (ezeket kemény krómozással készítik) és amiatt kinyírta a szimmeringet, így szép lassan szétfosta magát.
Az ember asszonta direkt ilyen vékony rétegben viszik fel a krómréteget, hadd cserélgessen a paraszt. Bár nyilván közrejátszott kis hazánk frenetikus úthálózatának a minősége is.
Úgyhogy szárat is cserélt, ráadásul 2mm-el vastagabb lett, anyagában edzett. Szóltam hogy kellene "puhítani" is rajtuk minimálisan, sikerült is! Nagyon faszán megcsinálta, pozítívan csalódtam a lengéscsillapító felújításban, nagyon profin dolgoznak. Mivel szárat is kellett cserélni így lett 10K/db. Ha csak szimmeringezni kellett volna akkor 6K/db. Nem veszélyes árak, a minőséget is tekintve. Ja a cucc saját toronycsapágya is konstrukciós hibákkal küszködik, de ezt most nem részletezem. A lényeg nem ajánlom senkinek ezeket a drága fos cuccokat, tessék venni Koni-t, vagy fel kell tuningolni a gyári csillapítókat!
Ha már kint voltak elvittem galvanizáltatni a toronycsapágy házat, igaz csak a kupakja látszik ki, de akkor is szebb :P
No meg végezetül beraktam a 1,5 éve hánykolódó toronymerevítőt is, csont nélkül felment. :)

>> AutóápolásFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-06-22

Kicsit kezdett lepukkant érzést kelteni a vasdarab....hátsó ajtó meg lett horpasztva, picit a hátsó lökös is...az első zender toldatot is sikerült megreccsenteni.

Festő folyamatosan szarolaszozott, mert szerinte ez egy b*zi olasz piros -mondtam neki, hogy ez Alfa rosso, nem piros, különben is inkább bordó...de nem hatotta meg...
Folyamatosan arról papolt, hogy ez az évek során lilul az UV miatt...és hogy árnyalatban el fog ütni, hacsak nem polírozza a fényezett elem körüli részeket.
Na, mondom, ez legyen a legnagyobb baj, ha a polír segít, akkor nosza, fullpolírt neki!

Meg is volt, így most csillog-villog, szép a valaga, hibátlan zender eleje van, és újra rosso piros!
(ui: tényleg lilás árnyalata volt polír előtt, ez az úúvé genya dolog.....)


fotó hamarosan:)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-06-02

Első betétek fogytak, így csere: maradtam a DSPerformance-nál, mert álllat!:)
Hátsó Ferodo tárcsa hiánycikk a 271-es facelift méretben, így lett helyette Brembo.

>> EseményJani55 // Alfa 156 1.9JTDM distinctive // 2010-06-02

Odavittem kedvenc 156-osom 4 hibátlan kerekét, hogy a kopott gumikat vegyük le.
Kértem, óvatosan.
Erre az az állat fiatal tanoncsegéd a gumi lenyomás közben úgy elbarmolta mind a négy felnit, hogy vihetem fényezni. Kettőn a festéksérülés körömnyi felületen alumíniumig lenyomva!
Nem kapott sérülést, kavicsfelverődést, járdázást, erre a hülyegyerek ekkora kárt okozott nekem.
Tilos ide menni, csak végszükség esetén ajánlott!
(hogy egyértelmű legyek: Németh Gumiszerviz Velence, Nimród u.)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)