Blog
Otthon alapos fürdetés, valamint kátrány-bogároldás után megkapta a tél előtti waxolást.
Ma otthon megfürdettem kívül-belül, ráfért már nagyon!
4 évet bírt a gyári akksi, így kapott egy 80 ah-at.
Akármennyire is tűnt korrektnek, az érdi Tamon Józsi nem az. Nemcsak hogy egy pár nap után bedöglő CD-s rádiót kaptunk huszonpárezer Forintért, levegőt sem érő ígéreteket és hazugságokat is kaptunk mellé. Nem kapjuk vissza sem a pénzt, új CD-s rádiót sem kapunk. Kukába való, nemcsak Józsi, de a bontott alkatrészei is. Nem ajánlom senkinek, hogy kereskedjen vele, max ha személyesen átnézi, hogy mit vesz tőle.
Szomorú, hogy egyeseknek annyira szükségük van a pénzre, hogy átcsesznek másokat és még nem is ég le a bőr a pofájukról.
(update jan. 27 - újabb hazugság: Józsi hívott, hogy elmondja, ő elküldte a CD-s rádiót, csak mi nem mentünk el érte a postára. De nemsokára úgyis jön Pécsre, akkor személyesen átadja az újat. Aha, jaaa ... Majd meglátjuk. :)
Aksi meghalt, RIP. Csere Lihtmesz Csabinál Sombereken, ő az, akiben 100%-osan megbízunk. Következő a termosztát lesz. Majd új hátsó gumik. És egy esetleges szélvédő-csere, mert karcos lett az előző tulajok kezei (ill. ablaktörlői) alatt.
Nézem reggel a forgalmit, merő véletlenségből.
2010.01.17. Hát ez elmúlt. Pénteken meg indulás van Franciába...
Izzítógyertya csere...azért Giovanniék elmehetnek valahová...gondolták az izzítógyertya úgysem hal meg, mert Bosch? Igen komoly sebészi beavatkozást igényel a csere, főleg a nagynyomású szivattyú van útban, szóval hossszított 10-es vagy csőkulcs nélkül baromira felejtős a művelet....
Levezetésként:
Egr-szelep tisztítás
Pllangószelepház tisztítás
Gázolajszűrő csere




Sikerült használtan féláron hozzájutnom egy Bacar T2 digitális tuningbox-hoz.Kb: 140 Le és mellé a 330Nm nyomaték.Hát mit mondjak sokkal dinamikusabban mozgassa ezt az amúgysem kis kasznit,minden sebességben azonnal ugrik az autó,söt 160-170-röl még vigan gyorsit,ezek mellett az átlagfogyasztásom a korábbi 6.1-röl 5.6-ra csökkent

A kedves 145/6 tulajoknak a címben szereplő szó egyet jelent a konstans epeömléssel. Merthogy Giovanni egy ótvaros műanyag konzollal oldotta meg a fényszóró magasságállítását, ami nagyon könnyen eltörik. 10-ből 10 autón ziher, hogy cserélni kéne. De ugyanarra a szarra nem érdemes, jobbat meg nem kapni hozzá a piacon. Illetve mégis!
TZoli155 találta ki, hogy egy bizonyos anyagból (ami jóval strapabíróbb, mint a műanyag) tökéletes másolat készíthető a gyári tartozékról. Csak vinni kell a lámpatestet, cserébe kapsz egy másikat, amiben már az új, strapabíró konzol van, ami nem esik szét attól, ha kicsit magasabbra akarod állítani, mint kéne. És mindez 5 ezer forintért, azt hiszem abszolút jutányos ár!
A cserének immáron másfél hónapja, kicsit állítgatni kellett a lámpán, meg vártam, hogyan bírja a strapát, jelentem tökéletesen működik és mindenkinek csak ajánlani tudom.
A hosszú keresgélésnek az lett a vége, hogy jelenleg van 1db tartalék difim és jutányos áron sikerült kerítenem egy 6 sebességes manuális váltót. Akik figyelték az eseményt, azok észrevehették, hogy agyaltam rendesen a dolgon, számolgattam, méregettem. Perverz módon a különféle váltók áttételeit, végáttételt stb számoltam. Mindez csak azért, mert jelenleg is egy átépített 5 sebességes manuális váltóval hajtom a gépet, aminek az utolsó fokozat egy speciálisan hosszúra épített fokozat, egy 164-es, 2.5-ös TD váltóból származik, így biztosítva az 1:0.761 fokozatot. Ehhez már külön egzotikum az Alfa Romeo által a GTV/Spider modellbe beépített valaha leghosszabb 1:3.111 végáttétel, ami bizony dízel gépekben is szépnek mondható, sőőőt. Akinek ez nem mond semmit, az talán jobban érti, ha számszerűsétve mondom el. Ez az áttételsor a 3000-es 12 szelepes V6-os erejét és fordulatát úgy viszi át az útra, hogy 3500-as fordulaton 175km/h a kocsi sebessége. Ez nem mondható rossznak, sőt!!!
Ezt a kímélő fokozatot szeretném majd a hatos váltóban viszontlátni, így némi kutatást végezve oda jutottam, hogy a 166-os V6 TB váltójának utolsó fokozatát ugyanilyen áttételre cserélem, majd a közös tengelyt és a hozzá tartozó koszorúkereket - amit a difire kell csavarozni - kicserélem egy 1998-as 166-os 2.4-es JTD váltó hasonló kerekére. Ezzel a kombóval végigszámolva a hajtást ugyan "picikével" pörgősebb lesz a motor ugyanilyen sebességen, ellenben nem lesz akkor az ugrás az 5 és 6 fokozat közt, mint jelenleg a 4 és 5 között. Talán nem ez lesz a legyjobban gyorsuló Spidere, ellenben ez fogja a legjobban kímélni a mocit és nem mellesleg valahol 320 körül lehet a végsebessége elméletben. Ebből persze lejön a légellenállás és a többi járulékos veszteség, de azt hiszem így is 285 körül menne. Aztán idővel ha kap egy turbot, akkor ez kúszhat feljebb :) Persze mint rendes törvénytisztelő állampolgár, ezt itthon nem fogom kipróbálni, mert még a törvény őrei neheztelni fognak rám és drága lesz a célfotó :) A 170-et is csak papíron számoltam :))))
Az általam számolt áttétek és sebességek a gép motorjának 6500-as fordulatai mellett itt láthatóak.
Bal oldalt az új, általam számolt kézi hatos váltó látható, jobb oldalt pedig a jelenlegi 5 sebességes.
Ezek mellett megállapítottam, hogy soha nem fogok többet difivel bajlódni, nemes egyszerűséggel kap a gép egy Q2 Torsen difit. :) Így a hatos váltó majd akkor fog felkerülni a kecskére, ha ez is meglesz.
0
518
Fórum
Friss topicok
- 164-166
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV