Blog

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-10-19

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.

Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.

Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.

A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-10-19

Elvittem megméretni a blokkot, és a hajtókarokat.
A blokk csapágyfuratai függőleges irányban 0,05-0,03 mm-t összementek. A szaki szavaival szólva "megtökösödtek". Az alublokk hátránya. :)))
A hajtókarok közül kettővel ugyanez volt a helyzet. Most legalább tudom mitől szorultak a csapágyak. Sajnos vonalban nem tudtak fúrni, így valaki mást kell keresnem.
Áthidaló (és olcsóbb) megoldásként még ajánlották, hogy a csapágycsészék közé hézagoló lemezeket tegyek. A régi időkben így javították ezeket a blokkokat. :)))))))

Majd meglátom. :)))

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-10-19

Nem sok mindent írnék ide. Hétfő feljelentés. Később csak lesz több infóm.

Jó. Voltam festő vagy fényezőnél vagy már nem is tudom mi a neve. 180ezer számlával a sérült elem (6 db). Telibe az egész autó 250-300ezer Ft. Sztem teli lesz, mert a sok gyökér, aki hiányzott a rutin vizsgáról nem tud parkolni...... Ez az autó már nem lesz eladva, ha kap egy új fényt....az tuti. Így is sok lett ráköltve, így már 100%, hogy megmarad....

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-10-18

Eljött ismét az ideje. Most más haver intézte. Ennek megy le az ára. 5000 Ft + fizettem egy doboz Viceroyt :-)

>> Tuning és extragstup // Alfa 156 1.6 16V TS // 2008-10-18

Xenon be. :D Ugyan csak thx Erhardnak!És a sárga a pozitív!:DDDA képen nem látszik,de q..ra erős!:D

 
>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2008-10-18

Az egyik legprofibb hazai, Alfákra szakosodott műhelyben elvégzésre került a szíjak és görgők cseréje. Természetesen, hogy ne legyen egyszerű, a drága tervezők és mérnökök 3, azaz három darab szíjjal bírták ellátni eme remek szerkezetet. Természetesen az ehhez tartozó vezető és feszítő görgők is cserére kerültek, vízpumpával együtt.

 
>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-10-18

Negyedik alkalommal vágtunk neki a 222 km-es Tokod-Kaposújlak távolságnak.
Ezúttal nyolcan menrünk három kocsival,jó nagy ködben indultunk el,ami ki is tartott végig.Odaérve néhány ismerős fogadott és azonnal nekiláttam kedvenc foglalatosságomnak,úgymint fényképeztem.Volt megint főzőverseny de összesen két bográcsot láttam rotyogni,mi viszont szép csendesen beüzemeltünk egy melegszendvicssütőt és az előre elkészített krémmel kent kenyereket sütögettük.
Nem neveztünk be vele,viszont ízlett mindenkinek.Sörrel le is öblítettük.Idén valahogy nem kellett sorba állni de nem is voltak annyian,kevesebb volt a gyorsulás de ez nem baj,mi sem gyorsultunk de nem is azért mentünk,hanem a társaság miatt(kellemes meglepetés volt a nagyidai pap),jókat beszélgettünk,majd elindultunk a szállásra,ami nem a megszokott Szarkavár volt,hanem bent Kaposváron.Nos ez nem volt olyan kellemes hely de azért jól múlattuk az időt:vacsora után(melyre két és fél órát vártunk) kellemesen elbeszélgettünk egészen hajnali kettőig.Másnap azért volt idő még egy kis városnézésre,majd egy kis piknikre a Deseda tónál.

engem is elért a xenon láz hulláma vagy inkább az esőben nem látás paradoxona ezért is vásároltam iziben egy médincsájna 55W-os terméket (volt americai is de ami nem csájnából jön az csak szar lehet:) és be is szereltem...a jó krva anyáját aki ilyen szűkre tervezte a lámpalikat, amúgy beépítettem sikeresen a sötétben közben a barátnőm a telefonnal világított, a kezemről a bőrt lenyúztam, holnap majd felcsavarozom a trafót..mindjárt megyek haza és jól ki is próbálom :D .

 
>> Egyébsprint83 // Alfa Alfasud Sprint 1.7 // 2008-10-18

Elkezdtem összerakni a motort, megvannak a galvanizált cuccok is már hozzá.

>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-10-18

Vettem ugye 17es felniket, mert egyrészt csúnya a MAK 16os ami rajta van, másrészt a 17" a minimum méret egy GTV-n nyárra;) Persze a 16" is jó lehet, meg akár a 15" is, csak mutatósabb a nagyobb, egyértelmű.

Sikerült korábban beszereznem 40K-ért egy gyári 17es garnitúrát, de gumi nélkül nem sokra megyek vele. Böngésztem a hirdetéseket. Újat is néztem, használtat is.

Kicsit horror a 225/45R17es méret, legalábbis nekem, most. Akárhogy is néztem minőségi abroncsból max. 3 darab jött volna ki a gyakornoki fizumból:D Az meg nem kóser... Használtat nem szívesen rakok a GTV-re, de az lesz.

És hát megláttam a hirdetés címében: "Pirelli eufori@", azaz eufóríkukacz, mondom ez már a nevében is csak csupa jót sejtet. Megnéztem gyorsan- az új ára a legjobb helyen 43K, volt ahol 70-80K, mondom grrr. Úgyhogy elhoztam a két darabot Szolnokról, 6mm-es egyenletesen kopott futóval, 2 szezonra jó lesz, ha egyre az sem baj. Darabja négyezer volt. Amikor megláttam a hirdetésben, csatolva hozzá egy sajtófotót a gumiról, mondtam magamban, hogy megint megy az átbaszósdi magyar társasjáték, de aztán küldte a srác emailben a képeket, szimpatikus is volt, nem kérdeztem honnan van, s hogy miért ennyi, de hihetetlen szerintem. A 4K vs 43K egy felesleges összevetés lenne, mert a gumi nyilván nem új és egy csúcsabroncs újkorában csúcs, de kísérleti 17"-nak nekem tökéletesen jó lesz remélem:)

Ha valaki támogatná a kísérleti projektemet, még 2db 225/45R17 gumira van szükségem a tavaszi induláshoz ;)

(persze nem kell ingyen, csak majdnem)

Csak ezeket a jó kis Falken 16collos gumikat sajnálom nagyon, patent az állapotuk, jól tapadnak, de szegények rossz kasztba születtek...

Apropó elvihető ingyen 4 db 185/65R15 kopottas Pirelli nyárigumi- füstölni, nyársalni, grillezni Utcára használni nem adom;)

PS: az eufori@ állítólag defekttűrő- nohiszen...

PS2: voltr olajcsere is- Castrol Magnatec 10W40et kapott, remélem szereti.