Blog
A minap reggel indulnék, de az autó megmakacsolja magát. Az indító rendesen forgatja, az immo lápácska is elalszik, a comp. visszajelző sem világít, az izzítás visszajelzője is normális. Egyszóval minden rendben levőnek tűnik, csak épp nem indul be. WTF?!?
Konzultáció Szamosiékkal: légtömegmérő, vagy fordulatszám-jeladó. A netes fórumokban sincs jobb ötlet. LMM lehúz, indítás, semmi...
Trélert kell rendelni :( Nagynehezen kihúzzuk a garázsból, aminek a vonószem látja kárát. Oldalirányú terhelésre nincs méretezve (csak kissé oldalt tudtuk húzni, ráadásul lejtőn felfelé), ketté is tört. Nagynehezen fenn a tréleren az autó (siralmas látvány..), irány Hidegkút.
Comp. kiolvasva: csak LMM hiba látszik (ami nem is csoda, tekintve, hogy előző nap lehúztam). Szamosi mester határozata: cseréljük ki a fordulatszám-jeladót, a tapasztalat szerint az a ludas. Igaza lett. Az új alkatrésszel pöccre indul az autó. A trélerezés párszáz forint híján annyiba került, mint a javítás. :(
Tanulságok:
1. bosch/germany monnyon le! (az új érzékelő digó gyártmány, meglátjuk, hogy bírja)
2. Így utólag volt előjele a dolognak. Egy ideje nem indult olyan könnyen, mint előtte; egy-két fordulattal többet tekerte az indító, mielőtt beindult. Egyszer pedig mirnix-dirnix leállt, de aztán simán újraindult. Ha valaki ilyet tapasztal irány a szervíz és méresse meg a jeladót!
3. Amit én is megtettem a kiszerelt alkatrészen. A szervíz manual szerint 860 ± 10 ohmnak kellene lennie; én 540-et mértem. Tényleg kinn van a toleranciából.
4. bosch/germany monnyon le! Egy ilyen hülyeség miatt nem szabadna járóképtelenné válnia az autónak. Nem hiszem, hogy hatalmas műszaki probléma volna ennek a megoldása. Nekem legalább két ötletem van hogyan kéne csinálni.
A cartársak segitségének és az új Alfás szerelőm kapcsolatainak köszönhetően újra összeállt a vas igaz még némi üzemanyagellátási problémákkal küszködünk, de már legalább üzemképes a gép még pár nap javítgatás és végre üzemképes és talán üzembiztos is lesz Alf!!
Szeged Alfa Party ott a helyem!!!
A kocsi túlesett az első átvizsgáló szervízen a következők lettek rajta kicserélve:
olaj (Selenia Alfa 20k), olajszűrő, vezérműszíj, görgők, levegőszűrő, pollenszűró, első-, hátsó fékpofák
+ kicserélték az egyik hátsó rendszámtábla izzót :)
a tegnapi napon (215819 km-óra állásnál) kicseréltem a vízpumpát, a vezérmű és a balansz szíjakat, a vezérműszíj feszítő és vezető görgőjét, valamint a szivárgó balansz tengely szimmeringjét.
Gyári váltóméretre való visszatérés: a 225/45 azért igencsak túl nagy volt, és mivel új gumik kellettek, így a 215/45 ZR17-es PZeroNero lett belőle.
Állati komoly az úttartása, simán ajánlom. Már 2-3 hónapja fent van, és csak jót lehet mondani róla. (eddíg tartott, míg új akkut vettem a fényképezőgépbe :)) )
Lényeg, hogy nem csak jó, de nagyon dögös is lett tőle a kicsike...:)
"Luigi imád csak Ferrari!!!" :))))
2007. január 1. és 2007. március 31. között még béreltem garázst, most utólag ezt is feljegyzem.
Ma végre rászántam magam, hogy Alfonso piros féknyergeket kapjon. Több órányi csiszolás, fújás, száradás után, a végeredményt nézve azt hiszem megérte a fáradságot :) Pedig nem volt egyszerű, mivel az összes kerék összes csavarja olyan szinten be volt szorulva, hogy az erőkar megtoldásával is (frankó vas cső) összecsináltam magam, mire lejöttek. Az ezt követő csiszolás már gyerekmunka volt, a fújás úgyszintén. Amit használtam: Motip féknyeregfesték, avagy bremsstachtellack. 2500 Ft egy flakon, de megéri szvsz.
Képek hamarosan.
1
558