Blog

Az üzemanyagszűrő házának a gyorscsatlakozói mellett szivárgott az üzemanyag. Gyárit nem tudtam beszerezni, csak hasonló univerzálisat.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-08-12

Megint beültem az eGolf-ba és elindultam meglátogatni Júliát.
Természetesen a legfontosabb kérdés az volt hogy mikor lehet elhozni. A dolgok jól alakulnak így holnap délután már mehetek is érte :-)
Elkértem a használati utasítását is hogy legyen mit olvasgatni. Az online verzió ugyan megvan de a papír az igazi.

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-08-11

Kicseréltem a törött rendszám világítást. Sajnos már mindig kiesett a helyéről... elhagyni nem tudtam, mert a rendszámot tartó keret fogta. A kamera kábelt jövőhéten behúzom, 500 fokban nem volt már kedvem játszani.
Váltógomb is kicserélődött. Undorító volt. Ennek van egy piros háttérvilágítása. Ez is be lesz kötve jövőhéten. Jól néz ki. Nincs gagyi feelingje.

250270 km-óra állásnál megtörtént az olaj és szűrőcsere

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-08-11

VAG KKL + 3 pines átalakító.

 
>> SzervizLefty // Alfa 159 SW 2.4 JTDM 20V Sportiva // 2019-08-10

A mai nappal két hónapja, hogy elhoztam Sanyit és meg kell hogy mondjam nem csalódtam. :) A legnagyobb bizalom és jóindulat mellett is számítottam azért rejtett hibákra, de lekopogom így ~3000 km és 2 hónap használat után a Drága még nem mutatott semmit a dacosabbik arcából.
A katarzis mit sem változott. Még mindig mosollyal szállok be a vezetőülésre. Még mindig lóhalálában törlöm le nedves ronggyal a galambszar a tetőről ha reggel ott virít. Még mindig szinte minden áldott nap megyek mosatni. Tényleg. :) Még mindig képtelen vagyok parancsolni a jobb lábamnak... még mindig izgatottan várom a felbukkanó Alfákat és még mindig visszanézek amikor leparkolom valahol... Szóval a szerelem maradt, sőt... mélyült. És most a 2. hónap alkalmából összeírtam magamnak, hogy mik azok az apró-cseprő dolgok, amiket szépen ahogy a keret engedi elkezdek sorban megcsinálni Rajta.
1. A jelenlegi 17-es gyári, küllős, felnigarnitúra, igencsak csúnyán sómarta és a bal első kerék némi nyomást is elenged, ezzel mihamarább foglalkozni kell. A terv az, hogy vadászok télire valami 16-17-es szettet. Nem baj ha nehéz, nem baj, ha nem a legsportosabb, a lényeg, hogy a teleket túléljem vele és valami jó kis vékony ámde reszelős gumiszettel. Ha ez meg van, akkor mostani felni le, homokfújás, szinterezés grafitszürkére, új nyári szett és tavasszal mehet is vissza.
2. Sajna a kuplungnak van már némi hangja. Nem extra, de hidegen az első pár kinyomásnál igencsak karcos egy-egy pillanatra (pedálfélút környékén). Nem szeretnék lendkerék meg egyéb finomságokat összeszedni még, így ez lesz az első amit (remélem már jövőhéten) megmutatok egy arra alkalmasnak ítélt szakembörnek.
3. Az olajat nem eszi jobban a kelleténél szerencsére, ellenben minden hidegindításnál az első pöff egy kékes felhőt ereget az égbe, aminek pont olyan szaga van, mint anno a Trabantomnál amikor kiégett a hátsódob Dobogókőnek felfele, boldoggá téve a kerékpártúrázókat, és gyűlölet tárgyává engem. Lehet ez normális dolog, de azért rá akarok kérdezni.
4. Azok a szemét, mocsok rohadt kőfelverődések a motorháztetőn és a bal első oldaldeknin!!!! Minden alkalommal bántják a szememet. A színazonos javítófesték és lakk ott figyel már rég a kocsiban, de nem merek hozzányúlni.. Van ami körömnagyságú, rettegek tőle, hogy alákorrodál, de foltos, pöttyös kocsit sem szeretnék. Őszintén szólva lövésem sincs mit kezdjek velük! :( Telibefényezés, amíg nincs garázs nem opció, hozzányúlni nem merek, karosszériások javítanak ilyesmit, vagy festeni akarják az egészt rögtön?!
5. Valami megoldás kéne még a nagy NAVI-hoz hogy tudjak telefonálni. CD tár helyére AUX vagy bluetooth vagy akármi. Nyilván egy érintős andoridos cucc volna ideális, de wish-ről nem akarok venni, 200-at meg nem tudok most rászánni. Így lesek minden ilyen posztot, hátha látok valami költséghatélkony ideiglenes megoldást.
6. Levehető vonóhorog! Mivel semmi építőanyagot, bringát nem akarok rá, vagy bele tenni, így marad a vonóhorgos tároló illetve az utánfutó mint opció, ahhoz meg muszáj. A távlati világjárós lakókocsis terveimről még nem is beszélve.
Szóval nagyjából ez a listám, megspékelve azzal, hogy ~ 10 000 km és jöhet a vezérlés csere, ami a jelen állás szerint januárra aktuális is lesz éppen. Karácsonyra tudom mit kapok magamtól.. ;)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2019-09-04

Mikor meglett a V6 mindenkinek mondtam hogy nem esek ujra ugyanabba a hibába mint a 156 nál. Ebben Bose van,jo lesz az etc... Hát hallottam mar anno V6 GT ben Bose-abban sem tetszett. Az enyémben se tetszik, sőt egyre jobban zavar. Plusz az Aliante is ott vigyorog rám a nappaliba, uh a történelem ismétli önmagát és gyűlnek a cuccok. Beépítés helye is elviekben tisztázva. Egyedi láda gyártása is elvileg megoldható.
Ami megvan:
Sub: Phase Linear Aliante 12 (nem kell bemutatni, magasra tette a lécet.)( - 100)
Erősítő : Soundstream Reference 880.5 (5 csatornás) (-140)
Szett:Focal polyglass 165 v2 (-110)
Kondi : Rodek Hybrid cap 1.5F (-40)

 

Ahogy korábban írtam, a jobb féltengely még cserére várt, ezt ma sikeresen meg is ejtettem, minden könnyen ment. Mi is akadályozhatott volna, hisz minden csavar alaposan meg van járatva minden szerviz alkalmával.
A sofőrajtó belső kilincsét is kicseréltem, illetve megjavítottam a kulccsal csukás-nyitást, ugyanis a fényezés után rosszul raktam össze és a pálca kicsúszott a furatból, de ma sikerült normálisan összeszerelni.
Az autó a szerviz zárásaként kapott egy mosást és egy kis porszívózást is, csak hogy érezze a törődést.
Azt hiszem már tényleg kimaxoltam azokat a dolgokat, amiket akartam eladás előtt, jöhet az új tulaj.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-07-29

Elgurultunk Győrbe hogy némi infót szerezzünk Giulia ügyben.
- Központi készletek igazából csak 2018-as autók vannak, nem túl sok extrával. Pl xenon egyikben sincs.
- A kereskedésben van egy jól felszerelt piros Giulia Super, pöpecül néz ki. Az ára se vészes a Super akció miatt.
- A használt fehér megvan, de abból Zánkán kiábrándultam.
- Újat rendelni lehet, de az vagy 3 hónap mire megjön. Ráadásul már egy kicsit többe is lenne mint most.
- Jövőre az új Euro6 miatt drágulás várható.
- A Giuliettát beszámolják.
Egy ajánlattal és egy prospektusban gazdagodva jöttem haza...

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-08-10

Állító motor keresgélés közben egy két emberrel beszélgettem, hogy minél előbb találjak az autóhoz alkatrészt. Így hát volt másnál is, ezért azt is meg vettem, ma jött meg.
Ezek csak tartalekba lesznek, ha már nem volt egyszerű szerezni. Ebben benne van a klíma vezérlő panel, a tekerő panellal együtt, + kábelok és a 3 kábelos motor. Meg van egy kettő kábelos motor, ez volt a meglepetés ajándék.
Az állító motort most még ki tudnám cserélni erre a fajtára, de marad az ami már bent van, mivel halkan és jól működik.