Blog
Csere:
- Generátor
- 3db trafó
- gyertya
- első féktárcsa
- első fékpofa
Találtunk egy rejtélyes hibakódot: "EGR hőcserélő kiiktató szelep hiba". Kicseréltük az EGR szelepet, mert nyitva ragadt. Az új szeleppel szépen nyit-zár, viszont a hibakód törölhetetlen. Motorhibajelet nem dob, nem is tilt le, az EGR működik élő adaton nézve, sőt, a hőcserélő is letilt/nyit... ott marad olvasni valónak egyelőre, jobbat nem tudunk :)
A vízhűtőt is cseréltük. A több év autópályázás annyi szmötyit hordott bele, hogy a ventilátor kontúrja alatt egy pamutpóló anyagához hasonló gyöszrengeteg volt, na meg valahol meg is volt sérülve.
A szerviz után a gázreakció és a turbónyomás felépülése sokkal jobb lett, visszatért a már el is felejtett dinamika :) A víz pedig végre nem melegszik dugóban sem, nem kell fűteni :)
Nem tervezett szerviz volt, de nagyon hasznos...
Km óra állás: 262.100
Elhatároztam, hogy én fogom kicserélni a levegőszűrőt. Mikor megvettem az autót, az első olajcserekor légszűrőt is cseréltek, akkor láttam,hogy hol van.
Na de az már rég volt, nem emlékeztem rá pontosan. Ezért levettem a jobb első kereket, a doblemezt, majd ezután az első haspáncélt (motorvédő burkolat). Mind ezt csápos emelő vagy akna nélkül, csak úgy az udvaron, a gyeprácskövön!!! Na ez volt az utolsó.
Szervizben ahol felemelik az autót, percek alatt meg van. Jó drága egy ilyen légszűrő, a szűrőn lévő filcet felemelve a papír még olyan, mintha új lenne. Ennek az akciónak a legnagyobb haszna az volt, hogy a doblemez alatt felgyűlt sarat kitakarítottam, és alvázvédővel bekentem. ezt meg fogom csinálni a másik oldalon is. A km óra 13km-rel többet mutat, mint amikor a csere történt, mert azt a képet már Felsőkelecsényben készítettem. 2019. 07.25-26.




Kivettem a pollenszűrőt, kivertem belőle azt a pár darab falevelet, ami belekerült, kiporszívóztam, ezt én még nem cserélem.



Mivel hiányzott az 1ik ablaktekerőm gombja, ma esztergáltam gyorsan 2t, és lefújtam pirosra. Olasz amazonról rendeltem 20mm-es karbon logót.
..... aztután kezdődhet a kárpít bontás, mert ez a zöld nem igazán jön be.
Kap a bestia 1 bordó karbon borítást. :)


Felkerültek az új gumik. A Good Year ment a kukába. Pályázni alkalmatlan volt. Mire bemelegedett a fékem, és megjött az igaz fékhatás, a gumik elmelegedtek.
A tajvani gyártású, Nankang Sportnex NS-2R-t választottam, mert ajánlották. A visszajelzések szerint a Toyo R888 teljesítményét tudja. Amúgy a Yokohama technológiáit használja a Nankang, amire szemtanúm is van, az egyik barátom járt a gyárban.
Az oldalfala nagyon erős és merev, összehasonlítva a szintén XL, tehát erősített Good Yearral, a Nankang oldalfala kézzel összenyomhatalan, míg a korábbi könnyedén összenyomható. A futófelület jóval szélesebb, mint az ugyanilyen méretű, utcai gumiké.
Első utam Pécsre vezetett vele.
Autópályán, és egyéb utcai használatra szerintem kevésbé alkalmas, mert nem igazán jó az egyenes futása. Azt nem mondom, hogy nem lehet együtt élni vele, de sokkal többet kell egyenes úton korrigálni. Persze ezt nem is erre tervezték, hanem kanyarvadászatra.
A mecseki hegyi pályán egyből teszteltem is, és jónak tűnik. Kis melegítés után nagyon jól betapad. Felfelé is élveztem azt autózást, aztán megfordulva, hegyről lefelé nagyon durva tempót tudtam menni.

Olajcsere, xado 5w40 es olajjal
220 000km
Gondolkodtam hogy ezt a FL előtti, általában boxereken lévő hátsó szárnyat egyszer színre fújni, és felrakni, de még kétséges. Aludni kell rá még addig sokat... :)



Mérő órák bekötési rajza elkerült, úgy hogy neki álltam össze rakni hogy működjön.
Testet vinni kellett a sensorhoz, mivel ott a tömítés és a felület kezelt olaj pogácsa végett nem kapott testet a motorról. Ezt égővel teszteltem, akkor derült ki.
Közben nem olyan régen eltört a hátsó ablakra vezető vízcsővem, úgy hogy toldással javítva lett. Így hosszabb, már talán nem szakad ketté.











