Blog
Végre elérkezett az ideje a balos belső féltengelycsukló cseréjének... siker!
Ha jól láttam még a gyárit vettem ki, de akármi is lehet... pl., hogy még otthon gyárira cserélték, de mindegy is. Most szépen suhan Bözsi! :)
262.585 km



Olaj + olajszűrő + üzemanyagszűrő + légszűrő + pollenszűrő cserélve.
Üzemanyagszűrő ~52.000 km ment (2015-07-10).
262.585 km


Fék csere után bemérték a gátlókat is. Ott derült ki hogy 38%os a hátsó gátló. Most jött el az ideje a cserélnek. A szerelő utalására a rugókat is cseréltük és A toronycsapágy at is.
Szerelésben ismét öcsém volt segítségemre. Előre kapott 2 új stabpálcát.
166805






Alsó lengőkar 2db
Felső lengőkar 2db
Hátsó keresztlengőkar
Hátsó hosszlengőkar 2db
Csonkállvány szilent 2db
Vezérlés szett
Vízpumpa
Olaj (motul)
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Üzemanyagszűrő
Műszaki vizsga: 32000 Ft
Összesen: 202800 Ft
Munkadíj: 85000 Ft
Összesen: 319800 Ft
És koppanás metes végre :)
Óra állása: 251527 Km
Hosszas keresgélés után megrendeltem egy 2 dines androidos fejegységet a gyári helyére. Meglepően jól kivan dolgozva.Nagyon gyors,jól fogja a rádióállomásokat. Egy tolatókamera később kerül beszerelése. +Lecserélésre került a bajusz dísz is a motorháztető-n.
Fejegység: 80000Ft
Bajusz: 8400Ft








Mikor megvettem az autót akkor lettek lecserélve a szűrők. Ideje volt tehát megint megejteni.
Levegőszűrő: Mann 5366Ft
Pollenszűrő: Valeo 4505Ft
Km állás: 272559km


Az injektorok tövében állt a gázolaj. Csövek átnézése után nem találtam hibát. Elvittem egy Bosch-car service-be ahol injektorok bemérésével foglalkoznak. Próbapadi mérésen megfelelően teljesített. Egy lefogató béka volt eltörve meg kicseréltek egy pár o gyűrűt is ha már ki volt szedve.
Km állás: 271063km



Pár hete felgyulladtak az ABS+ASR+VDC hibajelző lámpái. Ez azt jelenti hogy, valamilyen oknál fogva, a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolta magát. Hibakódolvasás:
C1210 - jobb hátsó sebesség érzékelő, vezeték hiba. Ok, akkor csere, jól bele volt rohadva a régi. Új beszerelve, a hiba továbbra is fennáll, és csak meleg motornál jelentkezik. Vezetékek, jeladók kimérése következett, mondjuk ezzel kellett volna kezdeni, nincs szakadás, minden jó. Fórumozás, és megvan a beteg. Az ABS ECU-n belül lehet szakadás. Állítólag típushiba a BOSCH ABS-eknél és több cég is foglalkozik a javításával 150-200€ értékben.
Bontott "egészséges" kocka beszerezve, megszűnt a hiba.
BOSCH 5.7 ECU 46840338
kat. szám: 0265225195 vagy 0265225196
FIAT 71734810





Alfa city után át keltünk komppal Szántódra, majd Siófok után hoztam fa mintás közepet és motorháztető kitámasztó rúd tartóját.
Sajnos aki kiszerelte a fa mintás elemet, elég türelmetlenül csinálta. Pár helyen ki volt csavarozva, a maradék tartó fülek meg letépve.
Gondolkodtam hogy szerzek másikat, ezt meg el rakom tartalékba az elektromos dolgok végett, de egy esélyt adtam neki hogy ha sikerül újból tartós füleket varázsolni akkor be szerelem.
Ki cseréltem a szellőzőket, a klíma kapcsoló panelt. Ezeket külső sérülések végett, amit aztán át raktam a tartalék ezüstbe, hogy egybe legyen.
A vész villogó panel is ki lett cserélve, mert ott meg a digitális óra volt hibás.
Kívülről szép állapotban van, csak egy helyen volt kisebb sérülés rajta, ami szintúgy javítva lett ami kiszerelési bal... ság volt.
Végül csak jól mutat benne, bár kis eséllyel lehet találtam volna jobbat.
+ a Motorhaztető kitámasztó rúd tartója is cserés lett mert ki tört a középső köröm. Ez csak ilyen apróság. A másik blogba folyt. köv. a képek végett











