Blog

holnap hagyom a lakatosnál lökháritot lámpakeretet lekaptam rola....

pár kép a "művemről" :

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-03-07

Jelentem, mai napon sikeres műszaki vizsgát tett az Alfa. Apróságokról esett szó, de összességében rendben vagyunk. Két évig megint autókázhatunk. Kérek engedélyt...

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-07

Ma elvittem az autót állapotfelmérésre! A szerelő szerint 160e-nél nem volt vezérműszíj csere, meg van némi olajfolyás a bal oldalán a motornak, de ez is egyszerűen orvosolható. Olaj és a szűrők cseréje is meg lesz ejtve. A futómű rendben.
Megdicsérte, szerinte is jó választás volt :))

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-07

Ma kivetettem a magnót a helyi Fiat szervizben, kb 3 percig tartott, a kivétel, a megfelelő u alakú célszerszám megkeresésével együtt. Nem kértek érte semmit! Innen is köszönet érte!
Még kellett vennem egy átalakítót az antenna csatlakozójához. A képeken látszik, hogy előttem már valaki mókolta a gyári vezetékeket úgy cserélgette meg, hogy elvágta és beletoldott :(, ha ezt nem teszik akkor meg sem kellett volna cserélnem a kapcsolt és a folyamatos táp vezetékeket, bár még át kell kötnöm, mert ha nincs rajta gyújtás akkor nem lehet bekapcsolni a magnót, de az is lehet, hogy csak beállítás kérdése...

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-02-19

Őszintén szólva az agyamra megy a tél. Kellemetlen, köröm alá mászó, jeges rettenet. Az ember be van zárva a házba, mert a téli havas, napos, télisportos idealizált február helyett csak szeles, taknyos, vírusos akármi jut osztályrészül. Napok óta figyeltem az előrejelzést, de Murphy mindenkin győzedelmeskedik: ha javul is picit az idő, a hétvégére garantáltan 6-7 fokot esik a hőmérséklet. Pénteken már elhatároztam, hogy leugrunk Triesztbe, de a 15 fokos, napos csütörtök után 8 fokot jelentettek hétvégére, annyi meg otthon is van. Aztán mégse, -6-al ébredtünk. Ez már kiverte a biztosítékot. Egy jó kis veszekedés után (nem indulhatunk a kisgyerekkel vakon a világba, aludnia kell, meg enni versus az autóban is lehet enni meg aludni) becsomagoltam a családot és elindultunk valamerre. Évának lett igaza, Matyinak nem tetszett a dolog. Miért vagyok leszíjazva? Miért nem játszhatok a szobámban? És hova megyünk? A gyerek azért gyerek, hogy ne legyen csendben, gondoltam, de sajnos egyedül voltam a véleményemmel. Lassan poroszkáltunk immár az osztrák oldalon a Neusiedler-see körül és élveztem az autózást, a meleget, a bőr üléseket. ÉN jól éreztem magam.

Aztán egyszercsak Sopronban találtam magam. Jó hely, meg is álltunk a Plázában. Éva szabadot kapott, mi meg elindultunk egy férfias kiruccanásra a Mosolyországba. Meglepően jól sikerült a két óra, Matyi megbocsátotta a másfél óra autózást, a mókuskerék felrúgását, a szocializálódás jegyében olyan jól játszottunk, hogy ihaj tyuhaj :) Még a déli alvásról is elfeledkeztünk :)

Hazafele a Garmin hozta a szokásos formáját, megint nem találta a határátkelőt, aztán a letiltott autópálya ellenére felvitt a sztrádára, 1 km után meg le. A sima és nyugis idevezető út helyett megint kiválasztotta a szerpentines hosszú utat, de Matyi elaludt, így hagytam vezessen.

Számomra remek nap lett, Éva ezzel biztosan nem értene egyet. Legközelebb hagyom, hogy tervezze ő a napot és minden jó lesz.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-03-07

Március 5-re végre tavaszias időt jelentettek 10-12 fokkal, így természetesen útnak indultunk. A soproni útból tanulva az Évára bíztam az indulás megszervezését, így majdnem 11 volt, mire elindultunk. A jó két órás tolódás viszont egész pozitív volt Matyi szempontjából, szinte azonnal elaludt. Pozsonyból kiérve még mindig nem tudtuk, hova is menjünk, én a bécsi erdőbe szerettem volna, ill. Bécsbe egy nagyot sétálni és feltölteni a télen minimumra apadt D vitaminos tartalékaink. Az égen azonban felhők gyülekeztek, Matyi kb. 2 órát aludni fog, így Éva felvetette, hogy inkább nézzünk el a Camponába. Nem is rossz ötlet - gondoltam. Mivel szlovák matricám nincs, Oroszvár felé vettük az irányt. Így olcsóbb, de a határátkelő kb. Pakisztán-Afganisztán szintjén van. Az út széttörve, az átkelő szintén, világ végi hangulat. Lefotózni és berakni a terror házába. A másik hátrány, hogy az M15-ön matrica nélkül kell végigdöcögni, mert csak az M1-re érve van megálló. Mondjuk mindig így csinálom, egyszer biztos elkapnak. 1650 Ft volt a matrica, vagyis kb. 6,1 euro. Cserébe Budapestig remek út, kevés autó és megtévesztő napsütés. Élveztem az utat és picit kikormoltam a 156-ot. Persze nem lennék én, ha nem akad konfliktus is, ezúttal egy fekete tuning audi személyében. Mivel tempomatos 140-el haladtam, nem vettem a lapot, de így is hagyta, hogy 6x megelőzzem, aztán 170-180ig húzta, hogy ne tudjak elmenni mellette. Ebből is látszik, mennyire öregszem, az erőlködés helyett simán mögé soroltam, majd az első alkalommal messze elhagytam. Az M0 a szokásos formáját hozta: kínos a 80 km/h, csábító a 2 sávos út. Oda is léptem, mígnem az Anna-hegyi pihenő előtt képembe nem nyomtak egy radart. Egy fékezésre volt időm, GPS szerinti 89-el kattanhatott a célfotó. Remélem emiatt nem kapok borítékot. 200 méterre a Camponától Matyi felébredt és kíváncsian mustrálgatta, mit találtunk ki neki.

Az ebéd után motoroztunk, autóztunk, majd az állatos üzletben megcsodáltuk a papagájt. A Tropicárium főleg az elején érdekelte, így a 18. hónap küszöbén még túl korai azt kívánni, hogy az összes akváriumtól hasra essen. Szokás szerint a madarak (tete hoooo tete) érdekelték leginkább, legközelebb madárkiállításra megyünk.

A Campona emeletén felfedeztem az újonnan nyílott Gyerekvilágot. Na ez az, ami majd leköti a kicsit... Alig tudtunk elszakadni, annyira tetszett neki, nagyon jók ezek az intézmények. Fél hat elmúlt, mire kapcsoltunk, hogy jó lenne hazaindulni. Az M0 felé semmi esetre nem akartam menni, ezért a Kamaraerdőn keresztül gurultunk le Budaörsre egy szombati bevásárlásra. Az ilyen bolyongásoknak mindig megvan a varázsa, mikor milyen érdekességre bukkanunk. Ezúttal a Mementó parkot fedeztük fel.

Matyi a monoton autópályázás hatására szépen elszunyókált, de nem bírta ki hazáig. Ilyenkor nem nagyon szokott aludni, így az ébredése keserves és nyűgös volt. Győrből kikerülve újra elaludt, de az utolsó 20 percet fel-felsírva tette meg. Este fél kilencet mutatott az óra, mire a jó 400 km megtétele után hazaérkeztünk. A tervezett napos sétából a természetben ugyan nem lett semmi, de így is egy remek nap kerekedett ki.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-03-06

Február 12-én hazahoztam kasztnit lakatostól Tatabányáról :

új küszöbök, hátsó sárvédőív, padlólemez, hossztartók, rugó feltámasztás, ajtózsanérok is felújítva, stb... + alváz és üregvédelem
=210ezer ft + 3ezer tréler

Apu pedig készített bakot + rámpát amiről nem rántja magára autót amikor klíma kompresszport szereli majd ki :)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-06

Ma elkezdtem megkeresni, hogy miért nem működik a tempomat, mielőtt elhoztam a kereskedésből, főfékmunkahengert cseréltek, ezért ennek a környékén keresgéltem, és hamar meg is lett, a kuplung pedál felett van egy kapcsoló , az volt tökig benyomva, bár nem tudom hogyan sikerült, mert ha a pedált meghúztam visszafelé akkor sem tudtam annyira benyomni a kapcsolót. Ki is próbáltam nagyon szuper :)))

Szigetelő anyagot a sofőr oldalon eltávolítottam a pedálok felett mert amilyen ramaty állapotban van, szerintem rettentőre balesetveszélyes. Az anyós oldalon pedig megigazítottam, és rendesen rögzítettem, hogy ne lógjon.

Jobb hátsó sárvédőn volt egy ronda kékes fehéres folt, ezt polírgép segítségével távolítottam el. Jól sikerült. :)))

Ma felhívott tomek_ barátom, hogy menjünk egyet a Sud-al! Kis fáradság ellenére, igent mondtam, hiszen még is csak egy Alfa Romeo, aminek nem lehet ellent mondani!
Elmentünk a vasért, Tomek vezet, és itt a kis városkánkba körözgetünk, és élveztük, hogy AlfaSud :)
Meg álltunk a benzinkúton..... Tomek megszólal: "Na Tibikém mész vele?"
Gondoltam magamba, hát hogy a retekbe ne mennék vele, hiszen erre vártam már nagyon rég óta.... :) És végre teljesült a kívánságom, vezettem a Sudot!
Hát azt kell mondjam, hogy ezt nem igazán lehet leírni, ezt érezni kell.... :)

 
>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-03-06

Visszakaptam a kocsit. Nem kellett fizetnem. De nem is jó. :-/ Pfff
Indítás után nem alszik el az aksi lámpa. Ha megrúgom a gázt, akkor már csak parázslik a visszajelző.
Amire tippelünk az a dióda híd. Ez a generátor teljes felújításába (ha jól tudjuk) nincs benne...szóval garanciába megy vissza minden.

A hűtőm lyukas, az olaj sapkánál meg szivárog az olaj.