Blog

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-07-03

a levegő és a pollenszűrők cseréjét ma meg tudtam oldani

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-07-02

A bal ajtó ablakemelője kiugrott valahogy a vezetősínből és nem tudtam felhúzni az ablakot... az ajtókárpitot lebontottam, az üveget kiszedtem, aztán az ablakemelő mechanikát is és vissza a vezetősínre... nem volt jó móka... 3 óra küzdés a 35 fokban.

 
>> Tuning és extraLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2010-07-02

Felkerültek végre az Alfacityn vásárolt,kapott matricák,valamint az amores rendszám keretet kicsit kiegészítettem!Igaz egy Alfadriver matrica(Bocsi GT!) bánta de jól mutat!Íme a képek!

 
>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2010-07-01

Olaj-, Levegő-, Pollenszűrő. Egy kis Selenia olaj :-)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-06-30

(0624-0630)

..rengeteg kép készült. több mint ezerötszáz..
a teljesség igénye nélkül legyen itt 12+12db

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-06-30

Ma végre elhozhattam Rómeót a szerelőktől (kettőt is elfogyasztott... :P), eszméletlen érzés volt... Mint ha meztelen lettem volna ebben az 1-másfél hétben az utcán sétálva... :)
Cserélve:
- hátsó lengéscsillapítók
- szilentek
- gömbcsuklók
- "kutyacsontok" (szegények...:)
- bal első stabilizátor
- teljes kuplung szerkezet

Két szerelőnél járt (hátulja erősen összegyógyult az évek alatt, ezért kellet egy karosszériás is; innen ismételt köszönet Nagy Balázséknak, sokat szenvedtek... :) Mindkét szerelő tarja a mondását, hogy amennyire mi sofőrök imádjuk vezetni, és szeretjük őket, addig ők kb. annyira utálnak tökölni vele... :P Ezt főleg egy tapasztaltabb művész úr mesélte, miután 3 napig melózott rajta... :) De egy hét elég lett mindenre, közben még 2-szer kellett alkatrészeket rendelni, volt egy hétvége, vb-n kiestek az olaszok, szóval sok minden történt...

Telefonnal fényképeztem az első, és az utolsó momentumot... :)

Szerettem volna még idén a külsőre is költeni, de mivel még téli papucsok sincsenek, azon pedig nem akarok spórolni, így külső tatarozás 2011-re marad, ha csak addig nem kapok egy zsíros állást... :D Költségem csak körülbelüli összeg, van benne kedvezmény innen-onnan, de mivel kb. 4-5 alkalommal kellett zsebbe nyúlni, így fejben kb. ennyi jött ki. Ahhoz, hogy elsírjam magam, ez is bőven elég... :)

>> Tuning és extrabeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2010-06-30

végre elkészült a fényezés, és ma fel is lett rakva.... :d
festékpluszféklámpaegyenlő15000huf

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2010-10-16

Kiszereltük ami nem tartott sokáig majd elvittem egy szilentekel foglalkozó céghez és még aznap készlet , gyorsan dolgoztak. Szerelés közben felfedeztünk egy másik hibát is a stabilizátor rud is tönkrement . 124000km

 
>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2010-06-30

Fékbetét+tárcsa csere +történt (elől/hátul)
még koptatom :D
valamikor még lecc 1 kis festegetés is .....majd