Blog
- életkor: 625 nap
- tankolások száma: 104
- km óra állás: 85670 km
- össz. menetidő: 1.160,93 óra (48,37 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.138,75 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,93 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,18 Ft/km
- átlagos napi futás: 137,07 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,74 %

Jóideje tervben volt a clean első lökös megvalósítása,de valahogy mindíg elmaradt.Múlt héten talaltam egy kihegesztett gyárit,ami csak fényezésre várt,hát lecsaptam rá.Fényezés és fel. Nagyon sexy 😁



Egyre nagyobb a hőség, egyre melegebb az autó.
Elhatározás: hővédő fólia került az autóra. A telepítő kiválasztásánál a tapasztalat volt a legfontosabb.
Telepítő cég:
http://www.autofoliazas.co.hu/
A telepített fólia:
B oszloptól hátra: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-hp-pro
A és B oszlop között: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-ntpro-uvegfolia




Elérkezett az ideje, hogy az FM transmitter jellegű cuccot leváltsam (nem volt sem hangminőségben sem komfortban az igazi).
A kiválasztásnál egy nagyon fontos tény volt, hogy bluetooth képes legyen. Erre esett a választás:
http://digivilag.hu/autohifi/21379-dension-gateway-lite-bt-mkii-ipod-es-usb-interface-bluetooth-kihangositoval-es-a2dp-zene-lejatszassal-alfa-romeo-autokhoz.html?search_query=GBL3AF8&results=1
A beszerelés pofon egyszerű:
1.) 6-os menetes szárral a fejegységet ki kell húzni
2.) a CD tár helyére csatlakoztatni kell az eszközt
3.) mikrofont egy nekünk tetsző helyre kell elvezetni az utastérben
A telepítés óta kiválóan működik, telefon automatikusan csatlakozik. Hívások és telefonálás hangja tiszta, zenelejátszás is tökéletes.




Engem is elért az EGR miatti rángatózás. 1500-as fordulaton részterhelés mellett úgy rángatott a gép mint egy bakkecske. Először persze próbáltam humánusan hozzáállni a dolgokhoz, MAP-EGR tisztítás, de semmi eredmény. Az EGR olyan tiszta volt, hogy csak csodálkoztam. Két megoldás maradt, új egér vagy új fal. Sok hezitálás után végül meggyőztem magam, hogy falazni fogok. Pontos műszaki rajz alapján 1,5mm-es saválló anyagból ki lett üttetve CNC-n a lemez, majd kb 10 perces szereléssel be került a helyére. Hibajelenség azonnal megszűnt. Manky-val felvettem a kapcsolatot a szoftveres kiírás miatt és még érdeklődtem felőle egy kis optimalizálás után, mivel az autóm butított belga 115 LE csak. Megbeszéltük, hogy leutazok hozzá és megcsinálja. Hát én azért ennyire nem gondoltam, hogy fel lehet piszkálni. Megnézte az élőadatokat, teljesen jók az injektorok meg minden, ebből ki lehet (kell) hozni minden túlzás nélkül 150 LE-t és 350 Nm-t. Picit elbizonytalanodtam, hogy jó lesz-e ez nekem ill az autónak, de meggyőzött és nem bántam meg. Egy teljesen más autót kaptam vissza. Sokkal jobban, magabiztosabban vezethető, ugrik egyből. Fogyasztásom azóta város:7,4 országút:5,2-5,4. Regenerálási időszak 7-800 km 60% várossal.
Eldurrant a bal cooler csővem. Újba 100e körül akarták adni kompletten felső résszel, automatába. Kéziváltósba 40e körül van. Szinte tök egyforma a két cső, mégis sokkal drágább. Bontott lett 5e. Pedig meg akartam venni az újjat. Külön nem lehet megvenni a gumi részt. Utángyártott csövet (gumi része) találtam a neten lengyel gyártmányt, 25e az ára.



Elmentem a gumishoz. A két hátsó gumi teljesen jó, az első "laposak", vagy 3-4mm-t ütnek.
A felnik jók.
A mai nap meglepetését a jobb első gumi hozta. A belső széle gyakorlatilag a karkaszon fut, annyira ki van vásva.
Mivel a németeknél nem tűnt fel több eshetőség van:
- sérült a gumi szerkezete (mintha lenne egy szálszakadás a futófelület alat, de ez lehet okozat is.)
- túl lapos volt hazafelé jövet és nem bírta (ebből hiányzott a legtöbb levegő)
- a futómű eszi a gumit (szépen fut, nem húz oldalra)
Szóval felugrott két új Continental PremiumContact 6 a hátsó kerekekre. Elöl maradt az eredeti két hátsó vagy 6 mm-es bordával. Nagyon nem hiányzott ez a kiadás.
A futómű ellenőrzés is felkerült a tennivalók listájára...








Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.












1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.
2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.
3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.











Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V
ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00
Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))


1
479
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV