Blog
A hátsó ablaktörlőm egyszer csak nem akart működni. Mivel már találkoztam egy ilyen jellegű hibával a jobb hátsó tolatólámpa esetében, hamar megtaláltam a szakadt vezetéket a jobb oldali gumikukacban. Vékony barna vezeték, fekete csíkkal.
Gumikábelből bontottam eret, ennek jó hajlékony a szigetelése. A forrasztás a hátsó ajtóban és a kaszniban van, tehát nem mozog, zsugorcsővel van szigetelve.
A jobb o. tolatólámpa vezetékét kb egy éve javítottam, ez is a jobb o. kukacban van, vékony sárga vezeték fekete csíkkal. A vezetékek szigetelése kikeményedett, ezért törnek el.
Ismét eltelt 10.000 km, ismét olajcsere. :) Nyaralás előtt meglett már a kívánt kilóméter így friss olajjal mehettünk a 640 km es túrára.
Természetesen most is Selénia 20K olaj került bele. Nem mondhatnám hogy zökkenő mentesen ment az út sajnos, mert elkezdett szórakozni az ABS ... ki ki villan néha a hibajelző és ilyenkor a kilóméter mutató is lemegy 0 ra.... nem kellemes. De érdekes ha megmozgatom a kockánál a csatlakozót jó. Mikor hazaértünk végignéztem a kábelt, csatlakozót, és megállapítottam hogy magában a kockában van a bibi.... sajnos. Valami érintkezési hiba lehet , ugyhogy holnap megy a vas egy villanyászhoz hátha meg lehet javítani. Ha már ott vana légzsák hibát is megnézetem vele..... ABS is légzsák is.... külön külön sem jó de együtt ....hmm hát nem túl jó páros... :) DE !!!! levitt és haza is hozott gond nélkül :) és ez a lényeg. nagyon meleg volt végig klímával, 7,5 literes átlagfogyi .
Km: 266.834








Az egész ott kezdődött, hogy olajfoltokat találtam az autó alatt. Aztán mikor jobban alánéztem láttam, hogy a vezető ülés alatti részen is olajos, szóval eléggé dől belőle az olaj. Alánéztünk TSiga kollégával, hogy vajon hol eresztheti az olajat. Először a féltengely szimmeringekre gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy egészen máshol szökik a lé. Méghozzá ott, ahol a váltókulissza rácsatlakozik a váltóra, ott van egy "O" gyűrű tömítés. Na de ezt nem lehet csak úgy kicserélni, mert a tengelyt nem lehet kihúzni, csak ha szétszedjük az egész váltót! Szóval kerestem és találtam is egy váltó gurut, akit itt az Amore-n is favorizálnak, szóval felkerestem. Szerettem volna, ha AlfaCity-re elkészül az autó, de nem tudott előbbre időpontot adni. De mondta, ha kint van a váltó, akkor pár napon belül megtudja csinálni. Akkor legyen ez a verzió. Még régebben bontottam Marklar-nál egy 8V váltót, és ezt vittem el hozzá, hogy nézzen rá. Ránézett nem kevés pénzért, de szerencsére nem volt semmi baja egy nyelestengely szimmeringen kívül. Én még azért kicseréltettem vele a féltengely szimmeringeket is, amiket előzőleg vm kollegánál szereztem be. Pechemre így sem készült el AlfaCity-re az autó. :-( Aztán ismét TSiga segítségét kértem egy jó váltó cserére. Megszenvedtünk vele, de végül is kész lett. Aztán nem indult el, semmi nem történt, se AC hang, se önindító. Kiderült, hogy az önindító azért nem moccant meg, mert nem dugtuk vissz rá az egyik kábelt. De AC még mindig nem volt. De meglett a bűnös egy relé személyében. Csere és pöcc-röff. Boldogság van! :-)
Költségeim:
- bontott váltó: 20000,-
- váltó guru: 40000,-
- Corteco jobb féltengely szimmering: 705,-
- Corteco bal féltengely szimmering: 741,-
- Castrol 80W90 GL-4 váltóolaj: 3500,- / 2L
Km óra állása: 143611 Miles
Régi óra szerinti állás: 272552 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 121678 Km (75607 Miles)










Futóműátvizsgálás: Bal első felső lengőkar gömbfeje van oda, meg ugyanennek a jobb oldalon a szilentjei döglöttek meg.
Bal oldal kopogott, jobb oldal nyöszörgött előtte.
Mindkét felső lengőkar kidobva.
Nyaralás végén sikerült egy jó drága parkolási díjat beszednem negyed órára. A szálloda belső udvarán a recepció elé parkoltam a csomagok kihurcolása és a fizetés idejére. Mellettem volt még hely bőven. Amire végeztünk valaki letörte a bal oldali tükrömet (nem szeretnék rosszat neki, de azért remélem eltört a keze...). Ma kicseréltem egy újra. Ez már a harmadik tükör amit cserélek...
Minden szipi-szuper...

2016. 09.22-én olaj és szűrő csere.(292992 km )
2017.07.26. olaj és szűrő csere(303210 km) + turbó nyomás szabályzó szelep csere.
2 db új H7es előre:
GE Megalight Ultra +130.
Leteszteljük :)
van klíma, kaptam bele gázt - valószínűleg azért szökik lassan, mert a belső hőcserélő felé menő egyik cső megadta magát. egyelőre abban maradtunk, hogy nagyobb szívás lenne lebontva mindent kicserélni, mint 1-2 évente újratölteni a klímát...
a tavaly decemberben felújított turbóból kívülről(!) elkezdett szivárogni a hűtővíz, a középrész házából. garanciában megoldották a Dunakeszin az AH-nál a dolgot, nagyon rendesek voltak.
közben felkerült egy másik első lökős, mert az előzőt leamortizáltam egy virágágyás szegélykövével.
kedves ajándékként állás közben kiszökött a klímából a gáz, habár előtte már három ígéretem volt három év alatt, hogy "most már aztán tényleg tömör lesz minden"
3
568
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8