Blog
Vásárláskor észrevettem, hogy a jobb első tompított nem ég. Itthon ránézve vettem észre, hogy világít, csak nincs a helyén.Hiányzott a rögzítője. Kiszedtem a lámpát,hátha csak beleesett.Hát nem. Sem újan sem bontottan nem találtam, úgyhogy hajtottunk egyet rozsdamentes hegesztőhuzalból.
Egyes képen a tompított izzó a hiányzó lefogató rugóval. Sajnos készen nem csináltam képet, de a 3. képen berajzoltam



Balatoni nyaralásunk alatt mint mindíg történt valami. Bal oldali sárvédőm gondolom egy zsebcirkáló össze karmolta, baloldali tükrömet be akartam hajtani nehogy a biciklisek letörjék. Nekem sikerült! Előttem lévő kavics szóró kamion küldött párat a mocitetőrére és a szélvédömre is ez meg is látszik. Fogyasztását viszont 10 literre jött ki.






Az M5 bevezetőn haladva egy újabb fűtéscsap adta meg magát... Féloldalasan félre álltunk a padkára. Telefonáltunk ismerősöm rögtön el is indult. Mig vártunk volt időnk nézelődni és csodálkoztunk mennyi szép Alfa megy el előttünk (13ból 1 intett, 1lefotózott,3nézet mintha ufók lennénk,8 meg ahogy ránk nézett rögtön elfordult) Kedves BMW-s ismerősöm haza húzott, másnap párom vett az unixtól új fűtéscsapot. Kicseréltük remélem ez tartósabb lesz.



...az elmúlt két héten elég sok új hágót vadásztunk le, hogy egyértelmű legyen: erre nagy szívó benzines kell!
A diesel (Giulietta 2.0) nem erre való.
Nagyon szűk a használható fordulatszám tartomány, nincs motorfék. (Ki akar 3ezres fordulatszámon pörgetni lefelé egy dieselt?) A lehető legszarabb szitukban fogy el a fordulatszám, váltani kell...
A TCT szintén nem erre való, túl polgári...
Mész felfelé egy szerpentinkanyar után, 2-ben nyélen, majd a következő kanyar előtt elveszed a gázt, hogy esélyed legyen a következő 180 fokos fordulót bevenni. Erre a TCT gyorsan felkapcsol egyet, de akár kettőt is. A kanyarban gázt adsz, erre a TCT szolga módon visszapakol egyet (vagy kettőt). Erő még mindig nincs. Aztán a legváratlanabb pillanatban megjön az erő, nem is kevés. Már csak annyi dolgod van, hogy ne menj neki semminek és ne ess le az útról...
... erre a TS vagy V6 kell. Mivel V6 elég kevés van és a TS már bevált, egyértelmű a helyzet...
Nem is beszélve arról, hogy a TCT kézi üzemmódban a lehető legváratlanabb szitukban oldja a kuplungot. Majd még váratlanabbul zárja és jön meg a motorfék/motorerő.
Ez így nem buli, a TCT bekaphatja...
...kell egy szívó benzines a maga értelmezhető fordulatszám tartományával és manuális (értsd általam felügyelt) váltóval...
...mint a Spider volt...
...vadászat indul...

Ausztriában két évente tartanak olasz autó találkozót, Graz alatt, festői környezetben, a dombok között. Idén több, mint 400 autó volt a találkozón. Ennyi szép autót ritkán látni együtt. Többségében régebbi, és ritka típusok, de újabb típusok is szép számban voltak. Mindegyik autó nagyon jó, gondozott állapotban volt. Úgy gondolom ide csak azok jöttek, akik igazán szeretik az autójukat. Jó hangulatú találkozó, végig olasz muzsika volt az aláfestés. Nagyon jól éreztük magunkat.












- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály]): a képeken a használt és új
110 800 km




Hosszù ideje agyaltam egy fejegység updaten,es a clarionok hangzasa mindíg tetszett, es kineztem egy típust ami megfelet az elvarasoknak.A teszteken is jól szerepelt uh. belevágtam.
A beépites alfahoz merten kisse trukkos volt,de megoldottuk.
Köszi ismét Jánosnak a segítséget.
A 8" -osok is kaptak egy leszorítógyűrűt karbonfóliàzva.



A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), gyári olajszűrő, gyári légszűrő, gyári üzemanyagszűrő, pollenszűrő)
KM 128052

Miután felújították a magasnyomású szivattyúmat, a kocsi elkezdett játszadozni: egy hétig tökéletesen indult, aztán hétvégén csak másodjára, azután harmadjára,... volt olyan, hogy mosás után nem tudtam beállni a garázsba vele. Szórakozott velem kb. 3 hónapig, miután az 5. szerelő megnézte az immobilizer dobozt, s kimérte, hogy nem kap 12V-ot. A műszer mutatott 2,4V-11,6V-ig minden értéket. Áthidaltuk a biztosítékdoboztól egy szál vezetékkel a gyári vezetéket, s már tökéletes is volt az autóm. Ha valaki esetleg tudná arra a választ, hogy mi okozhatta ezt a problémát, írja már meg legyen szíves.