Blog

...az elmúlt két héten elég sok új hágót vadásztunk le, hogy egyértelmű legyen: erre nagy szívó benzines kell!
A diesel (Giulietta 2.0) nem erre való.
Nagyon szűk a használható fordulatszám tartomány, nincs motorfék. (Ki akar 3ezres fordulatszámon pörgetni lefelé egy dieselt?) A lehető legszarabb szitukban fogy el a fordulatszám, váltani kell...
A TCT szintén nem erre való, túl polgári...
Mész felfelé egy szerpentinkanyar után, 2-ben nyélen, majd a következő kanyar előtt elveszed a gázt, hogy esélyed legyen a következő 180 fokos fordulót bevenni. Erre a TCT gyorsan felkapcsol egyet, de akár kettőt is. A kanyarban gázt adsz, erre a TCT szolga módon visszapakol egyet (vagy kettőt). Erő még mindig nincs. Aztán a legváratlanabb pillanatban megjön az erő, nem is kevés. Már csak annyi dolgod van, hogy ne menj neki semminek és ne ess le az útról...
... erre a TS vagy V6 kell. Mivel V6 elég kevés van és a TS már bevált, egyértelmű a helyzet...
Nem is beszélve arról, hogy a TCT kézi üzemmódban a lehető legváratlanabb szitukban oldja a kuplungot. Majd még váratlanabbul zárja és jön meg a motorfék/motorerő.
Ez így nem buli, a TCT bekaphatja...
...kell egy szívó benzines a maga értelmezhető fordulatszám tartományával és manuális (értsd általam felügyelt) váltóval...
...mint a Spider volt...
...vadászat indul...

 
>> EseményFangio // Alfa 156 156 SW Selespeed // 2017-07-29

Ausztriában két évente tartanak olasz autó találkozót, Graz alatt, festői környezetben, a dombok között. Idén több, mint 400 autó volt a találkozón. Ennyi szép autót ritkán látni együtt. Többségében régebbi, és ritka típusok, de újabb típusok is szép számban voltak. Mindegyik autó nagyon jó, gondozott állapotban volt. Úgy gondolom ide csak azok jöttek, akik igazán szeretik az autójukat. Jó hangulatú találkozó, végig olasz muzsika volt az aláfestés. Nagyon jól éreztük magunkat.

 

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály]): a képeken a használt és új

110 800 km

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-07-31

Hosszù ideje agyaltam egy fejegység updaten,es a clarionok hangzasa mindíg tetszett, es kineztem egy típust ami megfelet az elvarasoknak.A teszteken is jól szerepelt uh. belevágtam.
A beépites alfahoz merten kisse trukkos volt,de megoldottuk.
Köszi ismét Jánosnak a segítséget.
A 8" -osok is kaptak egy leszorítógyűrűt karbonfóliàzva.

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-07-30

A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), gyári olajszűrő, gyári légszűrő, gyári üzemanyagszűrő, pollenszűrő)
KM 128052

 
>> SzervizBécó // Alfa 156 sw // 2017-07-30

Miután felújították a magasnyomású szivattyúmat, a kocsi elkezdett játszadozni: egy hétig tökéletesen indult, aztán hétvégén csak másodjára, azután harmadjára,... volt olyan, hogy mosás után nem tudtam beállni a garázsba vele. Szórakozott velem kb. 3 hónapig, miután az 5. szerelő megnézte az immobilizer dobozt, s kimérte, hogy nem kap 12V-ot. A műszer mutatott 2,4V-11,6V-ig minden értéket. Áthidaltuk a biztosítékdoboztól egy szál vezetékkel a gyári vezetéket, s már tökéletes is volt az autóm. Ha valaki esetleg tudná arra a választ, hogy mi okozhatta ezt a problémát, írja már meg legyen szíves.

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 170 LE Distinctive // 2017-09-23

A 18-as turbina felnik novembertől téli kerekekké válnak. Az új nyári szett a Giulietta accesorri katalógusából érkezett.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-11-25

Kilométer óra csoport ránc felvarrása. Vettem egy krómozott óra csoportot hozzá 😉

 
>> EseményNgynrbrt // Alfa 159 Sportwagon // 2017-07-29

Majd 2 hétig állt a garázsban, mire rendszám lett rá, addig csak kerülgettem, nem is izgatott, úgyse tetszett, úgyis eladom. Azért féket cseréltem elől, tárcsát felszabályoztattam, emblémát cseréltem, aux kábelt rendeltem. Meglett a rendszám, mentem erre, arra, egyre jobban megtetszett, kényelmes a 156-hoz képest (mondjuk a 18"-on volt), csendes(!!) szépen jár, nem érezni a sebességet. Megnyugodtam, hogy nem szart vettem, bár a jobb eleje ha rágondolok is, úgy nyikorog mint a szoci játszótéri vashinta, de az is elmúlt most, tetszik, szóval a következő autóm is 159 lesz, de sedan és erősebb, de egyébként összebarátkoztunk. :)

 

Táv: 3.210,3 km
Legmagasabb pont kocsival: Passo di Gavia 2.652 méter
Kocsi nélkül: Panorama 3000 Glacier - 2.991 méter
Átlagsebesség: 61 km/óra
Menetidő: 52"21'
Átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km
A Mt. S. Michel és a Utah Beach matrica tavalyról, a többi friss :-)
... a részletekkel később...