Blog

>> SzervizMarseus // Alfa 159 sedan // 2017-07-10

Kb. 10 hónapja vette a 2.4-est azóta vagyok tag és azóta készülök irkálni...
Első szervizem a vásárlást követően 2 hétre volt,az apropója egy surlodó fémes hang kuplungolás közben. Irány szerviz! Alfa szerelőhöz vittem,de mint kiderült a lelkesedése volt a legnagyobb. A hangra azt mondta,h talán a kettőstömegűm van fellazulva de ezzel még sokáig elmegy,gyűjtsem a pénzt mert kemény lesz és ha már ott voltam egy kis rutint megejtettünk: pollenszűrő,olaj,üzemagyag és légszűrő,váltóban olajcsere ( átmosatás nélkül mert akkor még nem tudtam,h azt sem ártana), motorban is olajcsere ( Selénia WR 5W 40 részecskesz. off EGR kiírva de már úgy vettem) és nyekergett a generátorszij körül is valami. 2 hétig volt a szerelőnél mert rendelt rá hoszbordásszijat meg az elasztikust (a rövid szíjat)amit nem tudott feltenni és ezért volt sokáig nála de végülis sikerült,igaz a nyekergés maradt tovább a szerelő széttárta a kezét.. meg sikerült az üzemanyagszűrő fűtőbetétjét (ha van ilyen) letörni de végülis visszakaptam a kocsit 2 hét múlva. Oda többet nem vittem. Használtam még tovább 2 hónapig a hang kuplungolásnál erősödött ugyhogy úgy döntötem nem várok vele tovább. Másik szerelő (vágja a pitét) Ő is kettőstömegűt mondott de végstádiumot sőt még azon is túl volt már hangról ítélve. LUK lendkerék és LUK kuplungszett ment bele + alsó hátsó lengőkar szilent mindkét oldalon + főtengely szimering lendkerék felől.A doktor jelezte,h a nyisszegés a generátortól az a generátor szabadonfutó és nem szíj (de legalább az is új) és a jobb féltengely lassan cserés lesz ill. felújítós. Lendkerék csere utén a hang megszünt,kuplunk tökéletes bár annak előtte sem volt gondja.Következik a pénzgyüjtés a folytatáshoz. Tettem ide képeket a váltószoknya előtte-utána meg a főtengely szimering csere előtte-utána képeket a többi a drágaságok.

Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).

Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.

Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.

km állás: 104.630km

>> EseményNgynrbrt // Alfa 159 Sportwagon // 2017-07-10

Kimentem olaszba, azt hittem könnyen hazahozok egy autót, és kész Hát nem! Nagyon nem, megszenvedtem, nem adták oda, ment a cirkusz, de valamit haza kellett hozni, ha már kint vagyunk, így ezt hazahoztam. Félreértés ne essék, nagyon jó autó, csak SW, szürke, és 120 ló, én pedig sedant, feketét, és legalább 170 lovat akartam. Szóval most árulom, de addig is van autóm, és bukni nem fogok legalább. Amúgy az autó szép, és jó, nem zörög, nem kopog, nagyon szép a belseje, egy rozsdafolt sincs rajta, jól megy. Élvezem, mert más mint a 156, az egy kis pattogós autó volt, ez már komolyabb, érezni is rajta. Majd kiderül, mi lesz a sorsa, de még a héten lehet veszek mellé egy olyat amit szerettem volna. :)

 
>> EseményNgynrbrt // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2017-07-10

Eladtam. Egy év és ár nap után megváltam tőle. A hangya megindult, cserélni kellett 159-re, nem volt visszaút. Az autót magas áron hirdettem, de teljesen reálisnak tartottam, nem volt sürgős eladni, de így is elvitték, jól szálltam ki belőle, nagyon is jól, kerestem rajta! De nyilván nem ez számított. Sajnos mikor elvitték, nem voltam itthon, így nem búcsúztam el az első autómtól :((( Mielőtt elment volna, voltam olaszba, és hoztam egy 159-et, de ez már egy új történet..

>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-07-09

A délutánt kettesben töltöttem a Blue&Me cuccal .. Frissítés 4.x nemtomhonnét, igazából nincs is jelentősége, először 5.5 -re, majd 5.6 -ra, ez sem ment simán, az 5.5 kicsit felhúzott, mert Error 10 -el eldobálta, de aztán harmadikra asszem felment. Az 5.6 elsőre feltelepült. Na és ekkor jött a zseniális ötletem, hogy a Deutsche Freuleine -t száműzném és cserélem egy British Gal-ra, mert felb.szott így is, hogy nem értettem mit vakkantott a telepítés végén. De nem megy és ez most a kérdés: vajon miért nem települ fel az English Language Pack?

A Blue&Me oldaláról szedtem, próbáltam, úgy is, hogy mind a 4 file rajta van a penen, próbáltam úgy is, hogy csak a 3 amit felsorol a pdf. A vége mindig az lett, hogy "English Language Unavailable" és ilyenkor ugye az egész Blu&Me megy a levesbe, nem tudod használni semmi funkcióját kormányról. Legalább 4x próbáltam, sikertelenül. Végül visszatettem a Deutsch nyelvet, az egyből felment 15-20 mp. Próbáltam ismét angolra, nem jó, így most német van, még ...

A zenéket minden esetre lejátssza, Dire Straits teszt volt reggel melóba jövet B)

>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2017-04-10

Dunlop Sport Bluresponse 225/45 R17 nyári

 
>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2017-07-10

Megérkezett a "jégvédelmi ponyva" :D

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-07-07

A régi tulaj állítása szerint a nála töltött 3 év alatt egyszer sem töltetett utána, ez ma be is igazolódott. Elég gyengén fújta már a hideget, kevés volt benne a gáz. AC miatt egyébként is rá szerettem volna nézetni. A pollenszűrőt cserélni kell, a töltés után is elég gyengén fúj.

Tegnap volt 8 éve, hogy vettem a Spidert...
Ma összeszámoltam, hogy hogy is állunk a km-ekkel:
Alfa Romeo 146 1,6TS GWJ 593 182 500 km 1453 nap
Alfa Romeo 147 1,6 TS Distinctive IUX 710 127 000 km 952 nap
Alfa Romeo 156 1,6 TS Distinctive JNN 820 54 000 km 308 nap
Alfa Romeo 156 SW 1,9 M-JET Dist. KMW 012 183 805 km 1454 nap
Alfa Romeo Spider 2,0 TS LHU 600 51 390 km 2919 nap
Alfa Romeo 159 2.0 mjet LUX 640 190 700 km 1807 nap
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm2 NCZ300 76 312 km 589 nap

Alfával összesen: 865.707 km
Alfás napok: 9.482 nap - A Spiderrel minden duplán számított :-))
Alfa + OFF összesen: 1.148.667 km

 
>> Szervizszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-07-06

A nagy autó alatt fetrengések közepette feltűnt, hogy a vezető oldali első kerék belülről tiszta zsír, a csöveken pedig le van rakódva ugyancsak zsír tetemes mennyiségben. Rövid keresgélés után meg is lett a bűnös, a féltengely gumiharang volt kilyukadva. A hiba szerencsére időben észlelve, alkatrész megrendelve, gumiharang City előtt 2 nappal cserélve, mindenki boldog! :D
Jó tanács, ha valaki cserélni szeretné: A féltengelyt ha kihúzod elkezd kifolyni a váltóolaj. Azt azért fel kéne fogni valamibe ha épp nincs kéznél szűk 3 liter belőle otthon :D (zárójeles megjegyzés, lassan az is cserés...jobb a békesség) Egyedüli problémát (a kerék levételén kívül amit kb kamionkeréknyomatékkal húztak meg) az okozta, hogy nem volt meg a váltóolaj feltöltő csavarja. 1,5 órás keresgélés után lett meg, az akkumulátor alatt. Olaj visszatöltve, gurulás City-re :)