Blog
A belseje nem volt a legtisztább állapotban, de most újra régi fényében csillog :)
Kedden viszem bőröztetni a kormányt és a váltógombot.
Szóval ahogy írtam, a forgalomba helyezés után az első nagyszerviz,
Sajnos kicsit gatyább állapotban van a gép mint vártam, így a költségek szépen sokasodnak.
Mivel mindenre nem van pénz így sorba haladtunk.
komplett vezérlés, minden olaj (szervó, fék, motor), hengerfejtömítés, vízpumpa, kipufogó tömítés, + kpuf heggesztés.
Amit észrevettünk és kelleni fog:
kuplung hamarosan feladja,és a futóműnek is meg vannak számlálva a napjai , mindenféle kábelek rendbetétele.
És ez után jöhet a külső.
Azt hiszem lesz mire költeni a csokipénzem.
De hogy mondjak is valami jót.
A blokk csodásan jár, csendes, és nagyon egészséges hangja lett.
Holnap egy nagyobb karikát megyek vele, és megnézzük milyen hosszú távon.
Raktam be láthatósági mellényt :)

A mai nap is hasznosan telt.Shadin159, ahogy ígérte, (Ezúton is nagyon köszönöm neki!!!) rendelkezésemre bocsájtott egy biztos jó MAF szenzort, így súlyos tízezreket spóroltam, mert mint kiderült az enyémnek semmi baja.
Így vissza kanyarodtam az EGR szelephez, mert ugyan meg lett pucolva, de gyanítom, hogy a szelepet mozgató motor ami rossz, mert takarításkor vettük észre, hogy nehezen jár a tengely.
Ismét Shadin159, segített (megint ezer köszönet!), aki adott nekem különböző lemezeket, amivel akár lefalazhatom az EGR-t, vagy csak csökkenteni tudom az áramlási keresztmetszetet. Én egy 9mm átmérőjű furattal rendelkező lemezt tettem be.
Nem kiabálom el, az autó 38 kilométer TELJESEN tünet mentes.
Most tartok egy teszt időszakot, aztán meglátom hogyan tovább. Itt főleg az dönt, hogy egy új EGR is beválna vagy sem. Ezért akinek van 1 kis időre kölcsön egy tuti jó EGR szelepe, az Shadin159 módra kisegíthetne! ;)

Olajcsere: MOTUL 6100 Synergie + 10W-40 5L , Olajszűrő , levegőszűrő MANN, szelepfedél tömítés, nívópálca tömítés csere.
Km óra: 146792
Köszönet érte: Cz Tuningmann Gábor!
- életkor: 194 nap
- km óra állás: 21.143 km
- össz. menetidő: 294,10 óra (12,25 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.305,43 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,32 %
15 évnyi gondos karbantartás után betelt a szervizkönyvem!
De nem aggódom, mert megérkezett az utánpótlás a következő 15 évre!!!


Ebay-ről megrendeltem a fekete fehér embléma készletet.
Szállítással. Hamarosan érkeznek.
Sziasztok!
Elérkezett egy kis szervíz és némi javítás ideje. Nem eresztem bő lére:
Brake Fluid DOT4 1l
CASTROL Magnetic 10W-40 (6L) olaj
SeINSA Féknyereg javító dugattyúkkal
DAYCO 6 PK 1750 hosszbordásszíj
SEINSA FékHidraulika javító
FRAM Üzemanyagszűrő
BREMBO hátsó Féktárcsa
MANN-FILTER Levegőszűrő
MANN-FILTER Olajszűrő
BREMBO Hátsó Fékbetét készlet
VAN WEZEL Intercooler
WIX Pollenszűrő aktív szénnel
BIRTH Első felső lengőkarok
Anyag: 96500 Ft Munkadíj: 34000 Ft
Ollahtól vettem meg az autót. Nagyon keveset használták. 67000 km volt benne kb. Hogy tiszta lappal induljon nálam, irány a Kelet Pest- olaj -Selenia és vezérléscserével indítottam. Biztos ami biztos, szeretem, ha minden klappol.A kuplung pedál rugója törött volt, ezt is ki kellet cserélni- vagy 3 órát szenvedtek vele.. Persze kap új jeleket is, mert a régiek már kicsit antikolódtak. Tempomat is került bele, gyári, új, mert ez eredetileg nem volt benne..
Csurig tankoltam és lám, valahol szivárog a gázolaj, tömítés berendelve.
A generátor főtengelyi tárcsa és a szíj is cserére szorult már, berendeltem. A váltógombot is kicserélem, mert a króm lepattogzott róla- hamarosan megjön. Ma vettem észre, hogy az ablakmosó folyadék tartályának kupakjából csak a karima van meg. Most nyomozok utána, hol mennyiért van. Eddig ennyi. A kavicsfelverődések nyomait javítgatom, és jöhet a polír. Kéne rá egy takaró is, hogy ne fázzon a garázsban. Az asszonytól már megkaptam, hogy : "azért ne felejtsd el, hogy ez csak egy autó" - Bólogattam némán, bár az ujjam csuriban. Nem ért hozzá.
Én tudom , hogy nem csak az.:)
Megvolt a második találkozás is a szervízzel:
Megérkeztek a várt alkatrészek. Nem is értem, miért nincs raktárkészlet egy szakszervízben. Mindent rendelni kell. Váltógomb cserélve, Alfa jelek cserélve, csilli-villi minden. A gumi tömítést az üzemanyag pumpánál cseréltük. gázolaj már sehol nem csepeg- érdekes, pedig a kicserélt o gyűrű is olyan volt, mint az új... A generátor tárcsa és szíj is cserélve lett. Most már minden patent. Még a kupakot várom az ablakmosóhoz és akkor az is gyári. Hátsó ablaktörlő cserélve lett. Klíma tisztítás és gázcsere is megvolt egy tizesért, még a klímahűtőt szeretném átmosatni, hogy az is tökéletes legyen.
Azóta megvolt az első főpróba is. Budapest -Krakkó és vissza.1200 km. Fogyasztás átlagban 5.3 az óra szerint. !! Hihetetlen érzés volt, mikor átpörgött a számláló az ezresen és még volt üzemanyag. Eddig ezt egyetlen dízellel sem sikerült produkálnom/Skoda Octavia, Superb/. A tempó ehhez vegyes, lakott terület, autóút, városi dugó, autópálya. Mindenütt betartva a sebesség határokat max 10% ráhagyással, javarészt tempomattal, ahol lehetett. Ez alá nem hiszem, hogy lehet vinni...
Most majd jön a polír és a Carnauba viasz.... és persze az Amorés matrica is:)
Azt hiszem elkészültem...
Nincs már hova csinosítani:) Azért keresek majd még valami hibát:)
Nemrég írtam, hogy nem posztolgatok autómosásról, de már megint kivételt kell tennem.
Ilyen hentesmunkát még életemben nem láttam, Jónevű kézimosóba vittem a digót, de nem a megszokott helyekre. Kölyökkel voltam, háromévesen nem az a türelmes fajta, szóval ott hagytuk az autót, amíg elkészült. Tiszta lett. Ezenkívül eltörték a vezetőoldali tükrömet (ha valakinek van eladó, kérem jelezze, tartókonzollal együtt kéne), az eddig se karcmentes tető még kevésbé karcmentes, a kormányoszlop műanyagát lenyúzták, a középkonzol tartórekeszéből kicibálták a gumi borítást, és a tüskéjét félrehajtva nyomorgatták vissza, a hátsó kilincseket meg mintha reszelővel "mosták" volna.
Természetesen senki nem tud semmiről, biztosan úgy volt mosás előtt is...
A Sonax jobban megválogathatná, hogy milyen mosókhoz adja a nevét.



