Blog

>> Szerviztakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-12-30

Az olajcsere alkalmával feltünt, hogy megrepedeztek a felfogató gumik, ezért inkább kicseréltem őket. Ezen felül, az igencsak csíkozó ablaktörlőlapátok is átadták a helyüket egy pár Bosch-nak.
Ezzel 2015 befejezve.

 
>> Eseménytakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-12-21

Megfutottuk idén, ahogy az sejthető volt. Kicsit árnyalta az "ünneplést" az önindító hibája, de ez van.
Ez vélhetően a valós futása az autónak. A szervizkönyve részben vezetve volt, az alapján és a nálunk eltöltött több mint 5 év alapján kijön a matek.

 
>> Szerviztakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-12-19

Mivel az autóval bajlódnom kellett az önindító miatt, ezért az épp aktuális kötelező 10k szerviz is el lett végezve.
Olaj, pollen és levegőszűrő, 10w-60 olaj lett cserélve.

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-03

Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.

Jöhet ide is a canbus LED.

>> Szerviztakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2015-12-19

A gyújtáskulcsot elfordítva semmi... az önindítót megkocogtatva ok. Mivel ez az ünnepek előtti napokban volt, semmi esély az önindító felújítására, ezért rendeltem egy utángyártott darabot, majd felszereltem. Hiba elhárítva.

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-01-03

Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 156 2.5 V6 // 2016-01-03

A külső féltengelyek cserélve mert már kopogtak... Most újra csak a V6 szinfóniát hallom ;-)!
Ez az autó eszméletlen, depiseknek kötelező orvosság ;-)

 
>> EgyébVasutas // Alfa 147 2.0 TS Coupe // 2016-01-02

Egy hónapja vagyok boldog tulaja az első Olasz autómnak, eddig volt Francia, Japán, Német is, de ez teljesen más. Nagyon tetszik a forma, menetteljesítmény és karakterisztikája egyaránt.
Cserélnem kell egy pár dolgot, termosztát, csomiajtó teleszkópokat, komplett vezérlés, (szíjak és görgők) olajak, gyertyák, szűrők, stb.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-01-02

Ekszplodizálás folyamatban van:-)
Belső tükör is elkészült, bepattintottam illetve a quartz óra mögötti zöld lapka ki 1 db piros led meg beugrott.

 
>> Szerviztuckle // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-01-02

Sikerült Eljutnom Ferkéhez
hál Istennek és Zabbancs kollégának :)! Végre gondos kezek dolgoztak az autómon! Amit nagyon nagyon köszönök!

- 3-4 henger résolaj cső
- új akksi
- bal belső féltengelycsukló
- sok sok apró idegesítő elektronikai probléma megjavítása :)
- az első szerviz alkalmával kontár pancser "szerelő" által összegányolás szakszerű precíz helyreállítása !
- vez és főtengely szimering csere
- szelepfedél tömítés csere
- jobbos-balos kézifékkötél csere

Km óra: 182000