Blog
Zolinak visszavittük a váltóját. Szerencsére nem kellett a javításunknál hozzányúlni. Mivel ért a villamossághoz ránézett a HIFI-re és megtalálta a hibát. A tápkábel végén volt kicsit legörbülve a csatlakozó. Megigazította és azóta tökéletes a HIFI, nem kapcsolt ki egyáltalán rázkódásra sem.
Volt viszont egy friss hibajelenség is. Még Zolival hallgatóztuk a később kicserélt lengőkar csúnya nyekergő hangját, mikor a hegyről lefelé gurulva folyamatosan villogott a kisebb úthibák a sárga motor jelzés. Zoli kivette a kábelköteg 2 csatlakozóját a foglalatból és kontakt spray-jel megfújta. Eléggé poros volt az a rész. Jelenség megoldva. Eléggé buheráltnak tűntek a csatlakozó fejek, az egyiket ki is cseréltük helyben Tozo elfekvőben lévő kábelkötegéről.
Ferke szerzett kiváló állapotú injektorokat, melyeket be is rakott nekünk. Kicsit nehezen indult be elsőre, de az értékek mesések. Kb +- 0.4 körüliek. Már csak kábel segítségével hozzá kell tanítani kódokkal a rendszerhez. Az alapjárati ingadozás megszűnt és mintha a fogyasztás is csökkenne km-ről km-re.
Siófokról hazafele jövet eléggé rázott a kocsi. Főleg jobb oldalon. Nem tudtuk mi lehet a gond, így egy hétre rá elmentünk egy gumishoz. Tippre centírozni kell a felniket. Mondtuk neki. Kérdezte, hogy milyen sebességnél csinálja. Mondtuk minden sebességnél. Az baj, mert akkor gumi hiba lesz. Ekkor hátralépett és fogta is a fejét a jobb hátsó gumi láttán. Hogy nekünk mekkora mázlink van. A gumi bármikor eldurranhatott volna az autópályán. Durván szálszakadásos volt. Felrakta a mankó kereket és hazamentünk 2 gumiért. Visszajöttünk 1 órán belül és kicserélte a gumikat. Szerencsénk volt!

Kértünk és kaptunk hamar időpontot a HÜLLŐ Kft-hez. Garis az előző javítás, így nem kaptunk túl késői időpontot.
Megcsinálták, cserélni kellett valami műanyag vagy gumi tömítést és most már nagyon átnézték és tuti nem lesz vele gond sokáig. Meglátjuk.
De most már tényleg működik!
Megjött az új ELM327-em. Már párszor nekifeszültem, de nem jártam sikerrel. Fél fillért sem érnek ezek a vackok. Úgy döntöttem veszek egy vezetékes ELM327-et.
Sajnos Ferkénél megadta magát a bal első felső lengőkar. Úthibánál nyekergő hangot ad. Elvileg a végállásban lógás adta meg neki az utolsó rúgást. Lehet vele közlekedni, de nincs szép hangja.
A HIFI hazafele sajnos megint kikapcsolt. Kontaktos még mindig.
Plusz meglepődve láttuk, hogy Feri leengedett ablakokkal jött értünk. Kiderült, hogy a klíma nála már nem működött. Ezek szerint 2-3 nap alatt elillant belőle a gáz és újra használhatatlan ebben a nagy melegben.
Ezt a rész bővebben fogom leírni. Naponta történtek ötletelések, naponta haladt Ferke a kocsival és időközben derültek ki turpisságok. Minden észrevételünket leírtuk neki egy lapra. Több hétig tartott az egész folyamat, de mi említettük is neki, hogy ráér. Nehezítette a dolgot, hogy Alfa City is ekkor tájt volt, és feltartották őt nem kicsit. :)
Váltó:
Olajcserével indult a dolog, de nem lett jobb.
75W80 került bele, ami piros és belevaló. Sajnos sárga, más fajta olaj volt benne, így utólag az olaj lett megnevezve, mint bűnös.
Sokáig küzdöttek vele, reménykedtek, hogy megoldható a probléma váltó kiszerelés nélkül, míg egy jó váltós szakember elérhetőségét megkapták. Csodálkozott a hibajelenségen, nem igen találkozott ilyen hibával.
Pont nyaralni volt, így várni kellett pár napot, míg tudta fogadni Ferkéjéket.
Addig Feri haladt a többi dologgal.
Elérkezett a nap, kivették a váltót és elvitték a szakemberhez. Szétszedte, megnézte. Kiderült, hogy a 2 tengely meg volt benne égve és alig lehetett rajta mozgatni a kapcsolóvillákat. Ezért szorult melegen iszonyatosan. Valószínűleg a rossz olaj okozta a hibát. Elég jó áron dolgozott a szaki és pár óra alatt összerakta a váltót az új belerakott alkatrészekkel. Kívülről is szinte új állapotúvá varázsolta. Kész lett a váltó! És most már tényleg....:)
Ezeket kértük még Feritől:
- EGR tisztítás, szívócsonk tisztítás (elég koszos volt, így idővel egy szívósor tisztítást is beiktatunk még idén nála)
- kontaktos lett a Hifi és sokszor kikapcsolt
- bal hátsó határoló csere (végre nem kattog)
- hátul nem világítottak a lámpák a csomagtartóban. Bontott mikrokapcsoló megoldotta
Ránézett a vezérlésre és nem volt túl jó állapotú. A hosszbordás szíj is elég gatya volt, pedig ezek a szervizkönyv szerint nem olyan rég voltak cserélve. A feszítőgörgője adta ki az elektromotoros hangot. Ha jót akarunk, akkor ezeket cserélni kellene...
Ha már itt tartunk illene cserélni az olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt és legalább tudni fogjuk, hogy mikor kell újra. Ezekbe belementünk.
Kiderült, hogy az egyik motortartó bak is a végét járja, így azt is szerzett Ferke bontóból.
Észrevette, hogy az alapjárat ingadozott kissé. Sajnos a porlasztók már nem túl jók, főleg a 4.
Idővel érdemes lenne cseréltetni vagy felújíttatni.
Ja és a lendkerék is csattan leállításkor... Remek... 30.000 km-rel ezelőtt volt elvileg cserélve... Lehet a porlasztók ölték meg???
Hozzávalók:
Váltóolaj: TUTELA TRANSMISSION TECHNYX 75W-85
hátsó ajtózár mikrokapcsolóval (bontott)
hosszbordás szíj
INA vezérlés készlet
vízpumpa
hűtőközeg
motorolaj: Comma SYNER-G 5W40 5L
olajszűrő: Bosch
levegőszűrő: MANN
üzemanyagszűrő: mann/jc premium
egr+szívócsonk takarítás
csomagtér ajtózár csere (bontott)
bal hátsó ajtóhatároló csere (bontott)
motortartó bak (bontott)












Már 13-án felvettem a kapcsolatot Ferke fórumtárssal, akiben a jövőbeli szerelőmet láttam. 20-ra lett megbeszélve a találkozó, de 19-én még elmentünk Tozo fórumtárshoz, akinek volt egy M32-es donor váltója nyelestengely hibával. Hátha nekünk nem azzal lesz a gond és jó lesz alkatrésznek. Titkon azért reménykedtem benne, hogy nem fog kelleni.
Kipróbálta az Alfát és felhívta a figyelmemet egy hangra. Gyorsításkor elektromotor hangja van valaminek. Mindenképpen nézessük ezt meg Ferkével. Plusz akkor már a vezérlés állapotát is.
Június 11-én egyből fel is vettem a kapcsolatot több klímás műhellyel.
A HÜLLŐ Kft-ra esett a választásunk. Június 17-én elvittük, 20-án mentünk érte. Megcsinálták. Egy pár ezer Ft-os gumicső volt eldurranva.
De mivel ehhez a művelethez le kell szedni a kocsi elejét, így 30.000 ft volt a mutatvány gázzal együtt. Sajnos a vas orrát nem pontosan rakták vissza és picit el volt csúszva...