Blog
Generátor megjavítva. Beépített fesz-szabályzó és csapágy csere.
Végre végére ért a procedúra, megkapta a rendszámot, rögtön meg is történt a próbaút. Hivatalosan is bekerült a forgalmiba az ültetés, a ragazzon dob,nagyfelni,de még az oldalvillogó is! 😊
Blaupunkt Gt8200A aktív mélyláda került a csomagtérbe. Szépen szól, kevés helyet foglal, pont megfelel.
Renegade kábelszettel lett bekötve.




Voltunk egy spontán pár napos nyaraláson Visegrádon. Hát persze hogy szuper volt, gyönyörű az a környék. Autós szempontból pedig lehet találni jó kis hegyi szakaszokat, nem véletlenül (persze a látvány miatt is) Dobogókőre is felszaladtunk. Ez a vas pedig ide való. Kellett neki a sok sok programozás, de most nagyon szerpentin vadász. A gázreakció, a nyomaték, a könnyű visszaváltások...minden stimmel. Dühödten csörtet fölfele, igazi élményautó így.
Aztán visszafelé pedig elő tudja adni a hangtalan családbarát limuzint is. 2000 alatt tartva a fordulatot, szépen elgurulgat, közben cseppet sem lassú, a gyerekek meg békésen alszanak.
Volt viszont egy parám.. már 1-2 hónapja figyelem, hogy az autópályás útjaim után hiányzik az olajból. Rá fogtam, hogy nagy melegben hajtva biztos normális, hogy 3 decit becsípett. Aztán kevésbé hajtva meg csak alig, de fogyott. Vagy a turbónál enné?
Aztán Visegrádon ez is kiderült. Haza indulás előtt, amikor pakoltam a cuccokat a csomagtartóba feltűnt, mintha folt lenne alatta. Először csak legyintettem, biztos ott volt. Aztán már csak megnéztem. Jól tettem, mert az enyémből csöpögött. Elsőre látszott, hogy az olajszűrőtől jön, és alul már mindent összeolajozott. Na a következő adag csomaggal együtt hoztam egy marék szállodai szalvétát. és neki feküdtem.
Az olajszűrő volt lelazulva. Sose jártam még így, elég necces. Simán tudtam kézzel lefelé tekerni a szűrőt, épp csak valamennyit szorított a tömítés. Egy kis rázkódás+az olajnyomás szerintem letolta volna hamarosan a helyéről.
Kézzel meghúztam ahogy bírtam, aztán olajszint ellenőrzés. Itthon pont a fogyás miatt felöntöttem max-ra, úgyhogy nem kellett olajért rohangálnom, olyan 3/4 körül állt a szint a nívón. Amúgy eddig szoktam tölteni, úgyhogy így haza is jöttünk. Hazáig nem fogyott olaj. Végre...

Idén egy kicsit a Balkán fele vettük az irányt a családi nyaralás kapcsán.A végcél Montenegro Sveti Stefan nevű városa, a köztes úti cél pedig Mostar és még néhány szép bosnyák város volt.Az útvonal megtervezésénél nem hagyatkoztam csak a navigációra,a jó öreg papírtérképet is segítségül hívtam:-))!Szhely-Letenye-Zágráb-Banja Luka-Mostar-Budva-Sveti Stefan volt az útvonal-Kb 1/3-a autópálya a többi meglepően jó minőségű kanyargós szerpentin a balkán hegyei közt.Az Alfa megint nagyon sok szép helyre vitt el minket.
Sajnos két műszaki probléma is adódott az úton,de egyik sem veszélyeztette a továbbhaladásunkat:még az oda vezető úton elkezdett zúgni a bal első kerékcsapágy.Ez még nem is rémisztett meg,viszont mikor haza fele a Kotori-öbölben a kompra várakozva kigyulladt a töltés lámpa,az már inkább.Egy pillanatra nagyon megijedtem-mégiscsak majd' ezer kilométerre voltunk otthontól:-/.Aztán egy kicsit emelve a motorfordulaton,kialudt.Nagyon megkönnyebbültem:-).Aztán még egyszer ezt eljátszotta,azóta nem.Valószínűleg érik egy generátor felújítás.A kerékcsapágyakat már ki is cseréltük-erről a következő bejegyzésben........
Összességében nagyon szép tíz napot töltöttünk az említett országokban és kellemes emlékekkel tértünk haza.Összesen 1800 kilométert mentünk,6,1 literes átlagfogyasztással.








Utóbbi időben észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartálynál szivárog a víz. Gondoltam vízcső csere, mert elöregedett. Amint vettem le a régit kiderült, hogy a műanyag csöcs öregedett el, amire rámegy a cső, és mivel le is tört, annak ellenére, hogy finoman szedtem le, így azt is cserélni kellett. Szerencsémre találtam egy jó darabot itt helyben.
Ezen kívül kicseréltem a vezető oldali kilincset is, mert elkezdett elrepedezni, nem akartam megvárni, hogy letörjön, így ugyan még használható, de majd meg kell erősíteni, különben élettartama nem lenne túl hosszú.




Nyári szabadság alatt végre sor került egy pár jó ideje halogatott dolgot megcsinálni az autón. Hátsó elektromos ablak beépítése megtörtént. Régi mechanika ki, új be. Szőnyeg ki, kábelek behúz, szőnyeg vissza. Ha már kint volt a szőnyeg, akkor ki lett mosva, most olyan, mintha frissen jött volna a gyárból. Küszöbök és egyéb leszedett műanyag borítások ápolóval kezelve mentek vissza a helyükre. Hátsó ülésnél a fülek, amikkel oda kell csavarozni le voltak törve, így azokat visszahegesztettem. Szőnyeget felszedve hál isten nem ért meglepetés, rohadás nincs. Szerencsére a középkonzolig elő volt készítve a kábelezés, így abba csak be kellett dugni a hátsó komplett kábelköteget, és működött is. Kis extra, hogy a jobb hátsó ajtóhoz nem volt gyári kábelrész, így egy első ajtóhoz való került oda a B-oszlopnál lévő csatlakozó cseréjével. Illetve még annyi kis módosítást kellett eszközölni, hogy az ajtók összerakás után nem mindig zártak rendesen, ennek oka a kis hajlított drót, ami a zártól megy az úszóhoz. Kicsit áthajlogatva ez is jó (bal oldalt a gyári, jobbon a hajlított). Szerencsére ezen apróságok kivételével plug n' play működött a dolog.












Sikeresen levizsgázott csont nélkül az autó, így újabb két évig gurulhat. Extra felkészítést nem kívánt a vizsga.


Idén először sikerült eljutnom az Alfacitybe. Hát mit mondjak, röviden jó élmény volt, főleg, hogy Kecskemétről konvojban mentünk. Többet nem írok róla, aki kíváncsi rá úgyis van sok ismertető róla, illetve el kell menni. :)