Blog
Újra elkocsikáztunk Csömörre a jó váltó bowdennal. Órák alatt megcsinálta és barátnőm mehetett is érte munka után. Frankó lett, most már tuti jó lesz.
Hazafelé újra akadt a váltókar!
Barátnőm felhívta a szakit, hogy mégsem lett jó a dolog.
Hebegett habogott, nem tudja akkor mi lehet a baj. Úgy néz ki váltócsere lesz, de persze bele kell nézni.
Ennél a mondatánál döntöttünk úgy, hogy hanyagoljuk őt a jövőben és keresünk másik szakértőt. Nekünk váltó szerelő kell és nem alkatrészcserélő művész. :(
Tehát a mi bowdenünk is teljesen jó volt, de már nem volt pofám visszacseréltetni ezt is az Alfa Depoval. Megmaradt, eladó...
Klímagáz feltöltésre elvittem a vasat a Lurdy házba. Egy darabig jól is ment a folyamat, tartotta magában a gázt, de végül elpukkant egy gumicső és pillantok alatt kiszökött a gáz eléggé látványosan. Kidobott pénz volt. Csak töltéssel foglalkoznak, így javítani máshova kell vinnem.
Visszavittem a bowdent a Depoba és kaptam egy tuti jót alvázszám alapján. A kulissza az előzőn rajta maradt, amiért 5000 Ft-ot hagytam ott korábban letétben. Helyette kértem egy bal hátsó ajtó határolót, mert kattogott az ajtó nyitásra. Korrektek voltak.
Elérkezett a június 4-e végre. Lerakta barátnőm a kocsit és várta a fejleményeket.
Sajnos rossz híreket kapott. Rossz fajta bowdent kaptunk az Alfa Depotól.
De megpróbálja a mi bowdenünket beáztatni és visszarakni, hátha ez is elég lesz.
Nem lett elég. Mehetett vissza barátnőm a kocsiért, ami semennyivel sem lett jobb, mint előtte.
Unix után másnap elvittük a váltóshoz az autót. mire odaértünk már szépen hozta a tüneteket. Kipróbálta és csípőből rávágta, hogy bowden csere lesz a diagnózis.
Elmentünk egy közeli alkatrészboltba, ahol kiderült, hogy csak egyben lehet venni a bowdent és csak gyári van, ami 75.000 Ft.... mi ezt a lehetőséget udvariasan visszautasítottuk és aznap elmentünk még az Alfa Depoba bowdenért. 15.000 Ft volt a jó állapotú bontott. Sajnos időpontot csak június 4-ére kaptunk a szakitól.
Egyébként a véleménye szerint nem rontja a váltót a hibajelenség, csak egyre jobban fog szorulni a rossz bowden miatt a kar.
Kértem időpontot a közeli Unix autószervizbe a váltó és a klíma miatt. Előtte még otthon kivettem a pollenszűrőt, hátha amiatt nem hűt a klíma, de semmi változás nem lett.
Vittem még hozzájuk egy gyári váltógombot, amit az Alfa Depoban vettem, mert a benne lévő nem tetszett.
Délután érte mentem. A gombot kicserélték, a váltóval gond van és nem a váltóolaj okozza, mert az szerintük jó benne. Megkaptam egy csömöri váltós szakember számát, illetve egy klímás számát. Tehát nem jutottam sajnos előrébb.

Sajnos a váltó napról napra egyre pocsékabb lett. Beindítás után 20 perccel már alig lehetett mozgatni a váltókart. Mintha bedagadt volna. Volt mikor az 1-est alig vette be.
Iszonyatos szenvedés volt a kocsival közlekedni.
Mindezt tetézte, hogy a klíma bekapcsolására nem lett hűvös a kocsiban. Az sem működött. Mire hazaértem kellőképpen leizzadtam a vacak váltó+rossz klíma+bőrülés kombónak köszönhetően...
Vettem a kulcshoz kulcstartót, illetve zászlót előre a középső visszapillantóra lógatva.
A vásárlás másnapján elvittük a kocsit Szamosiékhoz teljes átvizsgálásra. Mindent rendben találtak meglepődésükre. Kérdezték, hogy működik-e a klíma. Mi igennel feleltünk. Így azt nem nézték meg, pedig lehet nem ártott volna... (Lásd későbbi bejegyzésemet)
Amúgy barátságos, kedves hangulat uralkodik náluk.
Elmentem Shadin munkahelyéhez küzdeni az ELM327-tel. Az enyém se Torque-kal, se AlfaODB programmal nem működött. Az övével azért rá tudtunk nézni a kocsira.
Nála hagytam a kütyümet, hátha otthon életet tud lehelni bele, de kuka lett végül. Búcsúzásképpen megmutattam neki a váltót, de nem érezte vészesnek. Nekem nem tetszett a nehezebb járása.
Rendelek másikat ebayről, hátha..