Blog

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-10-29

Újra visszakerült a szubcső hátra, új kábelezéssel.
Bekerült a gyári fejegység, amin ugyebár nincs RCA kimenet, ami elengedhetetlen az erősítő számára.
A hangszórók kábeleire csatlakoztattam egy RCA jelszint átalakítót és ezzel a probléma megoldódott.
Kellett már ez a kis +basszus! :)

 

MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 63,26 L
előző tankolás: 61,47 L
előző tankolástól futott km: 816 km
átlagfogyasztás: 7,75 l/100 km
költség: 25 361 Ft
pontjóváírás: 300 (69 pont)
kedvezményes költség: 25 061 Ft

 

Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.

FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!

Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.

 
>> Szerviz_ÁRPÁD_ // Alfa 159 2.0 SW // 2014-10-26

Megtörtént az aktuális olajcsere. Kapott friss levegő- és pollenszűrőt is a vas.
Km:146572

 
>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-10-26

A mai napon felkerült a téli gumi garnitúra. Idén vennem kellett 2 téli gumit is, sikerült jó állapotú PIRELLI SNOWCONTROL gumikat beszerezni. 185/60/R14 méretben.

 
>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-10-26

Kicsit lógott, így cseréltettem. Ruville került bele, új porvédővel. Most jön egy futómű beàllítás.
Km: 197.800

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-10-26

Sajnos elérte az én 166-osomat is a fűtőmotor végzet, már nyáron Alfacityn érdekes füst jött mikor max fordulaton ment aztán szépen lassan megadta magát. A biztosítékház is szétégett valószínűnek tartom hogy nem is megfelelő biztosíték volt benne. A kiszedése nem egyszerű a klíma csöveket arrébb kell feszíteni, a dízelnél plusz egy kábelköteg is útban van, egy bolha belógott azt is le kellett vágni tehát nekem 1 napos meló volt ez a műtés. képeket töltök fel aki esetleg rávetemedik: 2.4JTD-nél a legnehezebb (a képek alapján amit néztem) mivel a tűzfal nem mozog könnyedén (gázolajszűrő stb) mint pl a 3.0V6nál. Természetesen bármelyik Cartársnak szívesen segítek, vagy kicserélem.

(plussz segítség az alfás keresőmotornak: futomotor futo motor Fűtő motor Fűtömotor csere fűtés 166 csere Fütőmotor Fütömotor)

 
>> Tuning és extraAttika01 // Alfa 156 1.9 jtd // 2014-10-26

Marek Cartárs-tól sikerült szereznem egy garnitúra felnit téli gumival. Legumiztattam, ízlés szerint festettem.

 
>> EseményGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2014-10-26

A vas 8 éves elmúlt, viszont kevés benne a megtett km és folyadékokon, vezérműcserén kívül minden gyári rajta, még az utolsó silentig is. Ezért úgy döntöttünk, hogy (tágasabb csomagterű, családiasabb autó helyett) a lányoké lesz az autó és nem kerül eladásra. Mivel rendesen karbantartott, jó állapotú, így biztonságban tudom Őket benne. Sokat így sem használják majd, de a kis utakra a szívó benzines tökéletes lesz.

Km: 64500

 
>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2014-10-25

Leadtam alfit egy kis szervizre.
Kuplung szett(valeo) csere(lendkerék jó állapotnak örvend), főtengely szimering, Stabilizátor rúd(gyári).
Plusz egy nem durva de jól megirt Progi (VM Chiptuning).
Minden nagyon jól sikerült.
Boldogság van :-) !

Köszönet Vince Máténak!


Km:217149