Blog
Egyre lassabban tekert az önindító a reggeli első indításnál.Kapott egy új Yuasa 100Ah 850A -os akkut. A második indításnál meg se nyikkant..kiderült, hogy a motor testkábele rakoncátlankodott..a gyengébb(13,2V) full terhelésnél mért töltőáram is 13,8 V -ra emelkedett! Az előző Banner akku se biztos,hogy halott ezek alapján..

Készen van végre a garázsom!
Meguntam, hogy csak oszlopokon nyugvó, nyitott a garázs, amibe télen bekotor a hó, nyáron befújja a szél a leveleket.
Untam a garázs hátuljában lerekesztet tároló szűkösségét, hogy néha lépni nem lehetett benne és azt, hogy ha fordultam egyet, tutira valamit levertem a polcról. Ha a fűnyíró kellett, előbb ki kellett tolni a bringákat, hogy hozzáférjek.
Ha elmentünk otthonról, mindig féltem, hogy mit lopnak el a garázsból, a tároló fala ugyanis csak 0,5 mm-es OSB-lapból volt, az ajtaja szintén, amin csak egy tolózár volt.
Úgy döntöttem, hogy az egész garázsnak lesz oldala és ajtaja! Zárható ajtaja! A garázs, és a tároló közötti közfalat pedig elbontom, hogy legyen elég hely.
A garázs 6 m széles és 7 m 60 cm hosszú.
Először tetőlécet vágtunk ketté párnafának apósommal. A párnafák festés után az oszlopokra és a karfákra kerültek, ehhez rögzítettem később a lambériát, ami a garázs oldalfalát alkotja.
Tekintve, hogy az oszlopközök 130-148 cm közöttiek, a garázsajtók pedig közel 3 m szélesek, így 3 m kiszerelésű lambériát kerestem. Találtam is az OBI-ban. Sajnos 4 hetet kellett rá várni.
Addig is lefestettem a garázs szerkezetét és előkészítettem mindent a lambériázáshoz.
Időközben megérkezett a vasanyag, 40x20-as zártszelvény és 40x40-es szögvas. A zártszelvényből készültek a garázsajtók apósom jóvoltából. A szögvas a felső sínek rögzítéséhez kellett.
A gond ugyanis az volt, hogy a karfák miatt nem lehetett csak szekcionált felhúzós, vagy görgős rendszerű kaput beépíteni. A szekcionált sajnos többe került volna, mint maga a garázs.
A görgős pedig csak függesztett rendszerű lehetett, mert a betont 2 éve oldalirányba is lejtősre csináltuk, hogy a víz kifele folyjék.
A függőkapu szettet innen rendeltem : http://www.kapugorgo.hu/fuggokapu/fuggokapu-midi-szett/
Úgy gondolom a 85 kg-os terhelhetőségbe beleférünk.
A szögvasakat apósommal összehegesztettük, ezekhez csavaroztuk a vezetősíneket. Az „U” profilok a kapuk aljára kerültek, az alsó görgőket pedig befúrtuk a betonba – kapunként 2 görgő, melyek zárt állapotban alulról tartanak főképp az oldalirányú kilengést akadályozzák meg.
A kapuk egymás elé/mögé csúsztathatóak, mint egy gardrob szekrény ajtajai. Ezáltal egyszerre csak egy kapu lehet nyitva, de a kocsibehajtó kialakítása miatt egyszerre úgyis csak egyik autóval lehet kiállni.
Végre augusztus végén megérkezett a lambéria is, amit néhány nap alatt fel is raktam, közben feleségem festette a kész részeket kívül-belül. Néha még a nagyim is beszállt a festésbe.
Végre ma elkészült, még kutyaajtót is csináltam rá, hogy télen be tudjanak húzódni a kutyák a hideg elől.
Sikerült kialakítanom egy kis barkácsolós sarkot is, nagyimtól elhoztam megboldogult tatukám satupadját és kovácsüllőjét is, végre nem kell tovább az udvaron, a betonon barkácsolnom.
A karfák által bezárt háromszögekbe ún. hobbyüveg került, így van természetes megvilágítás is.
Rékával közösen felraktuk a logókat is, melyeket GT készített nekünk. Javaslatára habosított PVC-re ragasztottuk fel, amiket méretre vágva itt vettem: http://www.nyomdaker.hu/termekek/habositott_pvc_tablak
Viktor barátom még meglepett minket 147 és 159 feliratokkal is, így azok is felkerültek.
Igazi alfás istálló lett.
Ma először a vasak zárt ajtók mögött alszanak :-)












Még a múltkor elszakadt a felső turbócsövem. Ideiglenesen meg lett csinalva de el jött az ideje a cserének. Aztán átmentem szívó dieselbe. Már az infarktus kerülgetett, de aztán meg lett a hiba. Az egyik vákumcső adta meg magát. Mivel elég nehezen tudtam elérni így leszedtem az EGR szelepet, igy sokkal egyszerűbb volt.
Beszereztem a műtét elött 3,2-es 4-es 5-ös szöveterősített gumicsövet meg ha toldani kéne 4-es 5-ös műanyagcsövet, hogy ne szerelés közbe kelljen rohangálni.
Aztán jött a meglepetés. A 4-es alulra ráment de felülre nem, az 5-ös felülre igen de alulra olyan laza volt hogy nem raktam volna fel nyugodt szívvel.
Aztán a 4-es lett csak kicsit megfúrtam a felső felét, igy oda is jó lett. Most újra van nyomás a levegőrendszerbe, es visszajött az erő.
Meg ha már így belejöttem akkor az elsőt is cseréltem és ha már levettem az EGR-t azt is megtisztítottam.








Először csak olyan hangja volt a kocsinak, mint egy régi diesel Mercedes-nek.
Aztán már nagyon durván daráló,recsegő- ropogó.
Első nekifutásra a klímakompresszorra gondoltam,hogy csapágy over,mert csak klímázáskor jött elő a hang.Aztán már nem csak klímahasználat mellett hanem
normál használatnál is.
De jobban átvizsgálva kiderült, hogy a főtengely ekszíjtárcsa gumiágyazása öregedett el,
ill. nem bírta tovább a rezgéseket csillapítani,és szétszakadt.
Gates márkájú tárcsára esett a választás,remélem beváltja a hozzáfűzött reményeket!
Km.: 269928km


Guti86 cartárstól sikerült megvennem a kocsi eredeti kormány kerekét, amit vásárláskor nála hagytam, hihetetlen nagy üzletember vagyok na :D Kemény 4000 péz plusz postáért birtokba is vehettem, már csak a világos sárga bőr belső hiányzik :) Ami késik nem múlik.

09.05-én, pénteken megkaptam postán GT-től a rendelt matricákat. (Hozátenném, hogy nagyon gyorsan, az átfutási idő nem volt 3 nap) El is helyeztem a gépen egy-kettőt belőlük. A Sportivo matrica felhelyezése volt nehézkes egy picit (vagy én vagyok a béna), amúgy simán ment minden. Most már az első embléma is jól néz ki (teljesen fakó volt), és az index alatti kígyók is elfoglalták a helyüket :) És még tartalékba is maradt pár ragasztani való :)
GT kérésének eleget téve készítettem pár gyors képet.






Történt, hogy hosszú úton voltunk és klíma mellett arra lettem figyelmes, hogy melegszik a vizem. Nagyon meglepődtem és megijedtem, de szerencsére menet közben visszahűlt üzemi hőfokra, viszont városban eléggé melegedett, ill. majdnem forrt is már. Mint kiderült nem ment a hűtőventim sem klímával, sem anélkül. Amint hazaértünk elkezdtem kutatni, hogy mi lehet a bibi. Odáig jutottam, hogy a relék és biztosítékok mind rendben voltak, a hűtőventinek adtam direktben áramot, hál' Istennek működik. Akkor mi lehet a nyűgje? Elvittem autóvillamosságishoz és kiderült, hogy a ventillátor kapcsoló kakkant meg. Hívtam is egyből vm(NagyVad) kollegát és megrendeltem a kapcsolót (4800,-). Még aznap meg is kaptam (ezúton is köszönöm neki a gyors ügyintézést) és másnap ki is cseréltük. Azóta ismét jól működik a rendszer, megy mindkét fokozata a ventinek klímával és anélkül is. :-)


Egy hete egy hűvösödő péntek reggel a kijelzőn megjelent az "alacsony töltés" ikon. Mivel előző aksi csere idejéről nem volt info, a legvalószínűbb hibának az aksi állapotát tartottam.
A hibát hétvégén nem sikerült orvosolni, vasárnap beindítva az autót az összes elektronikus berendezés hibaüzenetet adott - ABS, VDC, légzsák, hill holder (jéé, ez is van benne?), stb..
Neten rendelve keddre megérkezett az új akkumulátor. Sajnos a csere után a hiba nem szűnt meg, így felkerestem a szerelőmet. A hibát a generátor kiégése okozta - felújítás, tekercselés, ki-/beszerelés megvolt 28e forintból.
Lehet, hogy az aksi csere nem lett volna kötelező, de nem bánom, hogy új darabbal nézek a közelgő hideg hónapok elé.
Romeo újra a ház előtt, feltöltődve :)