Blog
a nagy coollert egyenlőre mellőztük így hát a gyárit raktuk vissza ...de lyukas volt --->hüllő kft --> másnap már át is vehettem
Történt a héten, hogy Pityukomától hazafelé, egy jobbos kanyar a dupla villamos sínen alkalmával egy nagyobbacska csattanás hallatszott a jobb első futómű felől. Első körben betudtam egy sima odaverésnek, de később a zene ellenére is figyelmes lettem fémes zajokra bal elölről. Zseblámpával végignéztem, de semmi különös, azaz egy valami volt, furcsaság a stabrúd bölcső rögzítésénél. Ez látszik az első képen. Telefon cartársnak és indulás vissza... Zene nélkül teljes rémálom az a pár km.
Szétszedés után konstatáltuk, hogy a stabilizátor rúd bal oldali szilentjének hátsó átmenő rögzítő csavarja elhagyódott, az első kisebb csavarból pedig az erősebb jobbos indulás következményeként kifordult a szilent. Zömében Pisti önzetlen munkájának köszönhetően 2 órás szopás után sikerült vissza erőszakolni a helyére...
Az alsó-hátsó lengőkar szilentek nemrég lettek cserélve szakember által, amihez az "elveszett" csavart bontani kellett. És meghúzni is kellett (volna).



A fényszóróim állító pöckei sajnos eltörtek, ezért a belsejük mozog. Holnap viszem felújításra, tzoli155-höz. A tervek szerint, néhány nap alatt elkészülnek.
A kiszedésük egyszerű volt. A hűtőrács és a fényszórók fölötti kis szemöldökök leszedése után, már csak három csavar tartja: fölül egy, alul pedig kettő. Az elektromos csatlakozók lehúzása és a csavarok kiszedése után, nagyon könnyen kiemelhetők.





Tegnap (14/10/04), négy napos hírdetést követően elvitték a kis pirosat. Egy Nyíregyházi Olasz autós srachoz került. Sztem jó kezekben lesz. A terveit elhallgatva, elképzelve nagaon szép és hosszú élet vár még majd rá. Aki Nyír1en jár és látja a kis GIN-t integessen helyettem is cefetül!
Megvolt az intercooler csere:)! Az előző már nagyon szorta az olajat mert a tetején lévő gumitömítés el volt pukkanva. Mivel már elég rossz állapotban volt ezért úgy döntöttem h kicserélem de nem holmi bontott agyonhasznált vacakra hanem vadi újjra. Sikerült is egyett szereznem 30eFt-ért úgyh amint lehetett ki is cserélték!
Váltóolaj csere: Tutela Technyx 2 liter
107000 km
Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Ufi olajszűrő
107900 km
Lambdaszonda cseréje bontottra
106000 km
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.









Nos megint elérkezett az újabb olajcsere ideje ! Ha már itt tartottunk a tipikus 2.4 JTD 10v -s csörgőkígyózását is orvosolva lett .
Hál istennek a 4. hengerben a porlasztó kakukkot szolt és már csak meleg motornál működött valamennyire így ki kellett azt is cserélni .
-Eneos Premium Hyper 5w40 + Protect nano engin adalék
-Bosch olajszűrő
-UFI H2O -s gázolajszűrő
-Levegőszűrő
-Kézifékbovden és betét
-És melegen is szépen ketyeg ! https://www.youtube.com/watch?v=CYsN3UFxkTQ&feature=youtu.be

1
549
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki