Blog
Lassan mindkettő első stabilizáló rúdak cserélve lettek, eddig bírták a gyáriak (64 236 km). A hiba orvoslása után a Vajda autószervízben kiderült még, hogy a sportosan hangoskodás oka a rezonátorcső lyukadása miatt van. A katalógusok szerint, csak koplett rendszerként lehet rendelni min. 150 000 HUF-ért. Ennek a javításával várunk egy kicsit, majd az alvázvédős kezeléssel együtt lesz a hiba kijavítva a jövő hónapban.
Ledes helyzetjelzőim állandóan kiégtek vagy villogtak 2-3 hét után. Többféle can-buszost kipróbáltam de nem lett jó. Végül meglett a megoldás sok idegeskedés,be ejtett izzó után. Foglalat elé rákötöttem egy ellenállást és sima ledes izzókat tettem be helyére. Kb. 3 hónapja így van hibátlanul működik. Beszerelés előtt (kép 1-2). Kábelt a szellőző nyíláson vezettem át, így nem kellett kivágni a kupakot. (kép 3-4-5). Beszerelve. (Kép 6) Először beraktam a lámpába, de nagyon forró volt ezért került át kívülre.
------------
Update: Két és fél éve hibátlanul müködik.






Ez az egy extra hiányzott a kocsimból. Mivel jön a tél ezért beszereltem. Itt többen leírták ezért nem részletezem, csak ami kimaradt. Először felcipeltem a másodikra az ülést mivel lakóparkban lakom :-).(kép 3) Háttámlánál nem tudtam hogy húzzam le a kárpitot. Fejtámla műanyagát és oldalt a tekerőt próbáltam szétszedni , de végül rájöttem elég kibújtatni a kárpitot óvatosan. A másik fejtörést az ülésfoglaltság érzékelő okozta. Volt rajta egy védő szövet és nem tudtam levegyem-e vagy se. Végül ráraktam a tetejére. Az ülésfűtésen volt egy kis vastagabb kocka ami a hőérzékelője volt. Itt kicsit ki kellett vágni a szivacsot hogy sík legyen. (kép 5-6-7) (jobb oldalt vigyázva a ülésfoglaltság érzékelőre). Szintén szivargyújtóra kötöttem az áramot. Bekábelezve (kép 10-11-12).
Típusa: Keetec CSH1 karbonszálas ülésfűtés. Gyorsan bemelegszik, egyenletesen tartja a hőmérsékletet a hőkapcsolónak köszönhetően.












Nyáron cseréltem féktárcsákát. Elöl Brembo ,hátul TRW. A Brembon nem volt felület kezelés, így egy hónap után csúnya rozsdás volt. Eléggé lehúzta az összképet. Mivel hátul fekete volt a pereme, ezért elöl is ilyenre festettem. Peremét drótkefével csiszoltam, belsejét kézzel ahova nem fért be a fej. (kép 1-2). Utána kimaszkoltam, majd hőálló festékkel lefújtam. (kép 3-4)




A múlt heti fűtőradiátor csere után,ma elmentünk a klímát feltölteni.
Teljesen jól működik a rendszer, 6.5C-os levegőt fúj be.
Km: 270345
Ma elhoztam Zétől a verdát,fűtőradiátort cseréltek benne.
Már elég rossz állapotban volt,esedékes volt a cseréje.
Km: 270212

Egy újabb nagyobb kiránduláson voltam a Michelin-ekkel.
A távolság ezúttal kb. 480 Km volt: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Németbánya - Veszprém - Balatonfüred - Velence - Budapest.
Az útviszonyok és úttípusok nagyon változatosak voltak: sajnos ismét volt részem szakadó esőben is. A 8-as út szélesítése miatt, a teherautóktól származó sárfelhordás következtében pedig, néhol sáros földúttá változott az aszfalt.
Michelin mester ezúttal is remekül teljesített. A fogyasztás most némileg nőtt, de ez a 8-as úton lévő araszolásnak volt köszönhető. Várpalota és a 83-as út lehajtójáig, majdnem végig 60-as sebességkorlátozás van.
Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.7 L/100 Km



Reggel még semmi baja nem volt az autónak, délutánra viszont elgyengült, csak a harmadik indításra villantotta ki a motorkontroll lámpát. Kiolvasva az EGR szelepre gyanakodtam, miután többen írták ehhez a hibakódhoz, hogy EGR csere vagy tisztitás után megoldódott a probléma. Illetve a második hibakód a légtömegmérőt hozta hibásnak, hát reménykedtem benne, hogy nem ennek lesz baja. Viszont olcsón megúsztam, ugyan is a blokk tetején megy át egy fém vákumcső erre megy a blokk mögött egy gumi cső, ez volt annyira elöregedve, hogy teljesen levált a fém csőröl. A másik fele egy műanyag dobozra csatlakozott, mivel innen nem tudtam egészben lehúzni, ki is kellett szerelnem a dobozt, hogy kiférjen az EGR szelepet is le kellett szerelnem.
Cső volt itthon, az első csövet is kicseréltem...



2011.09.19 Belus155 ekkor szedte ki a motort, majd elkezte a Q4 felújítását! Mikor én megvettem volt még mit csinálni rajta. Most 2014.09.07 én vissza került a helyére! Majd nem 3év után!






Elment. Az új gazdája megígérte, hogy vigyázni fog rá.