Blog
Sajnos a régi használhatatlan volt, sebaj az új nem drága.
Történet úgy indult, hogy sehogy. Nem akartam autót venni. 2014.07.12. kollégám munka után odasomfordált hozzám, hogy lecserélné a 156-os alfáját egy 159 SW 2.4 JTDm-re, és ahol ez a verda áll, ott van egy piros Júlia QV, amire ígéretet kapott, hogy kipróbálhatja a 159 mellett. Mivel én is ismerem a műhelyt és vezetőjét, gondoltam elmegyek én is, hátha vezethetem. Így is történt, miközben nézegettem a QV-t mögöttem állt a műhelyfőnök és nyújtotta a kulcsot, hogy akár mehetnénk vele egy kört. (Hogy az Ő szavaival éljek: „minden igazi alfásnak át kell élnie azt, amit ez az autó nyújtani tud”). Ha Ő mondja és igazi alfásnak tart, miért ne?!. :) Beültem, nagyon nem volt sok idő mindent végignézni, tudtam műszerfalilag mire számíthatok, egyesbe tettem indulás. Élőben szebb a műszerfal, mint képeken. Azt tudni kell, hogy az 1.75 TBi nem morog alapjáraton úgy, mint egy V6. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem jó, ellenkezőleg! Alapjáraton csendes, kívülről nem mondod meg, hogy milyen motor van a tető alatt. Nekem ez tetszik! Álló helyzetből való indulásnál igen is meglepetés szerűen hat. Viszont akkor előjön a hangja, gyorsulásról nem is beszélve. 15 perces tesztvezetés végén nagyon határozott véleménnyel szálltam ki a kocsiból…… Kell egy ilyen otthonra! Természetesen nem kevés pénz egy ilyen verda, de abban az állapotban ez valahogy nem foglalkoztatott és valójában nem is mértem fel a dolgokat. Egyből hívtam páromat, hogy eladjuk az Astra H-t és megkapja a 147-esem, mert jelen pillanatban nagyon könnyedén le tudnék mondani róla. Abban a pillanatban nem vett túl komolyan. :) Másnap már folyamatosan nézegettük a külföldi autókereskedő oldalakat, mert M.o.-gon sem a kínálat nem volt kielégítő sem a bizalom. Külföldön nem tudnak mit kezdeni azzal a mondattal, hogy valós a km állás?! Ez magyar betegség. 2010-2011-es évjáratú modellekre álltunk rá, főleg kevés km-rel rendelkezőt, fehér vagy piros kivitelűt kerestünk. Más nem jöhetett volna szóba. Augusztus 20.-ra lett 4 db befutó verda, ami közül lehetett választani. Persze, hogy más-más országban voltak. Mind a négy 30 ezer km alatti volt, főként kiállított autók voltak. Végül a választás egy fehér Giuliettára jutott, órában 9000+ km-rel. Az autó leinformált, valós km-rel, minden papírral rendelkezik, szervizkönyvtől elkezdve számlákig stb. Csupán Varsóba kellett elmenni érte. :) Szalon állapotú, vas nem látott havat. 2014.09.16. az autót átvehetem. Viszont még mielőtt dynamic állásba raknám, szeretnék cserélni olajat és szűrőket. Ki lehet ezt bírni? Muszáj lesz! Ez úton is szeretném megköszönni Nagy Balázsnak a kitartó segítségét, hogy életem első négylevelűjét vezethetem! Számomra ez a verda több, mint aminek látszik. :) Íme pár kép, még tréleren van. :)




A földes út megtette hatását. Első-alsó lengőkarok elérték élettartamuk végét. És ha már egyszer szervibe mentünk minden mást is rendbe tettettem. Olajcsere , szűrők cseréje, első-alsó lengőkarok, bal oldali kormány összekötő rúd. - 120000 km
Idén nyáron is ellátogattunk Hollandiába, ezúttal németországi kitérők nélkül. Az út egy irányban kb 1400 Km, ezt oda és vissza is egyben tettük meg, csak benzinkutas megállásokkal, probléma nélkül. Alfa friss olajat és szűrőt kapott az út előtt, hibátlanul, bármi probléma nélkül teljesítette ezt a szép nagy utat.
Volt néhány országon belüli kiruccanásunk is :)
Abból a szempontból is szép teljesítmény, hogy ezúttal jobban meg voltunk pakolva mint korábban bármikor: 4 felnőtt utazott az autóban, a csomagtartó ennek megfelelően tele volt, és szállítottunk magunkkal 4 db kerékpárt is, 3-at a tetőn, 1-et pedig hátul :)
Az alábbi helyeken jártunk:
- Amsterdam
- Naarden
- Enkhuizen
- Den Helder
Nagyon szuper volt! :)


Eljött az éves olajcsere ideje. Nem azért mert annyira sokat futott volna a kocsi a legutóbbi óta (a 10 000-ret sem érte el), viszont nemsokára indulunk ismét nagy külföldi nyaralásra, és ilyen nagy pályázások előtt ennyi kijár, hogy nagyon jó legyen a motornak folyamatosan. Eddig mindig én magam csináltam az olajcserét otthon a garázsban, de ezúttal nem fért bele az időmbe, ezért Zé mester kezeire bíztam a feladatot. Javaslatára kivételesen nem Selénia 20k került bele, hanem az általa javasolt Motul 6100 Synergie+ 10w40 olaj, ami állítólag még jobb is :)
Vettem 2 liter tartalék olajat, ugyanis a tavalyi külföldi út során a kocsi eszegette a Selénia olajat, és kellett utántölteni egy keveset. Ezúttal erre semmi szükség nem volt! Az olajszint az út után is bőven a max csík közelében maradt.
Km óra állása: 207 000


Mióta megvan az autó nem kellett akksit vennem bele újat, amivel kaptam, az évekig teljesen rendben volt. Aztán egy napon nem volt hajlandó beindulni. Kapott új akksit Zé mesternél :)
Év elején valamikor elkezdett nyikorogni a jobboldali hátsó fék. Zé mester segítségével próbáltuk megoldani a problémát, ami elég rejtélyes volt, több alkatrész kicserélése után is megmaradt valamennyi nyikorgás, de végül ez is megoldódott. A folyamat során az alábbi alkatrészek lettek újra cserélve:
- mindkét oldali hátsó féktárcsa
- fékpofák
- fékolaj vezetékek
- fékolaj is le lett cserélve
Ezek után még mindig jelen volt egy kis nyikorgás jobb oldalról. Elvittem a kocsit egy futóműves szakszervizbe, ahol teljesen szétkaptam a hátsó féket. Valami szorulás volt, ezért kicsit folyamatosan fogott a jobb oldali fék. Megtisztították, megcsiszolták ahol kell, összerakták, azóta rendben van :)
Régi vágyam volt, hogy megtudjam, milyen állapotban van a motor a gyári adatokhoz képest, ezért elvittem egy futópados (Dyno-pados) teljesítmény mérésre az autót. Minden rendben ment, kaptam egy szép grafikont az autó teljesítményéről lóerő és nyomaték (Nm) szempontjából. az 1.6-os TS motor a gyári adatok szerint 120 LE-t tud 6200-as fordulaton, és 146 Nm nyomatékot 4200-as fordulaton (forrás: LINK )
A grafikont elemezve az én autóm 116.2 LE-t produkál a korábban említett fordulaton, és 145 Nm-t 4000-res fordulaton.
Finoman szólva nagyon elégedett vagyok az eredménnyel :) Kicsit elemezzük miért: az autó pontosan nyújtja a gyári nyomatékot, ami azt jelenti, hogy pont úgy gyorsul ahogy kell neki. Sőt: már 3000-res fordulaton is produkál kb 142 Nm-t, vagyis nem kell 4000-ig pörgetni hogy a csúcsnyomaték közelébe kerüljünk.
A 3.8 LE csökkenés a gyári értékhez képest teljesen rendben van, lassan 15 éves autóról beszélünk. Ezt a különbséget kb sosem fogom érezni, mert 6000-res fordulat fölé kellene pörgetni hogy kijöjjön a különbség, amit még autópályán sem teszek meg, mert akkor már bővel 170 és fölötti sebességről beszélünk, én meg annyival nem hajtok :)
Úgy érzem a gyakori olajcserék és a törődés meghozta gyümölcsét :)


Az utóbbi napokban a fenti hibaüzenet kíséretében kissé nehezen indultak a reggelek mindkettőnk számára. Gondoltam izzítógyertya, irány a szerviz. Vizsgálat utáni konklúzió: a gyertyák egészségesek, csak érintkezési probléma volt...
De, ha már szervizben voltam, bejelentkeztem egy vezérléscserére.
Miután a nyaralásunk elején sikerült egy teherautó gumiabroncs jelentős darabját telibe kapni Gödöllő után az M3-ason éjszaka a belső sáv közepén ~120-al,elkezdett jelentős mértékben csepegni a motorolajam,a mai napig tudtam halasztani a dolgot,most volt időm szétkapni az autót.
Kiderült,hogy az olajhűt roppantott gumicsöve sérült meg,ezt sikerült is orvosolni egy hidraulikával(is)foglalkozó autóboltos szakember segítségével,így egy teljesen új cső lett gyártva hozzá.
A dologhoz még hozzátartozik,hogy az olajhűtőből 4db 6-os csavart kell kitekerni a művelet elvégzéséhez,ebből a 4 csavarból 4 bele is szakadt a hűtőbe természetesen.
Így tehát volt még vele egy kis extra munka.
Ezután orvoslásra került a repedt coolercső,illetve a szintén sérült szívócső is(turbó és légszűrőház között)


