Blog

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-10-04

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)

-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek

Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km

Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)

Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.

A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.

>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-10-04

Nos megint elérkezett az újabb olajcsere ideje ! Ha már itt tartottunk a tipikus 2.4 JTD 10v -s csörgőkígyózását is orvosolva lett .
Hál istennek a 4. hengerben a porlasztó kakukkot szolt és már csak meleg motornál működött valamennyire így ki kellett azt is cserélni .
-Eneos Premium Hyper 5w40 + Protect nano engin adalék
-Bosch olajszűrő
-UFI H2O -s gázolajszűrő
-Levegőszűrő
-Kézifékbovden és betét
-És melegen is szépen ketyeg ! https://www.youtube.com/watch?v=CYsN3UFxkTQ&feature=youtu.be

>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2014-10-04

Ma megérkezett a 10db izzóm. Így hamar ki is cseréltem őket. A gyári könyvvel ellentétben nem 5w-os, hanem 2,3w-os kellett nekem. Most pedig szebb mint újkorában. :D

10db Osram izzó ára 8,9Euro

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-10-04

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-06-14

Végre eljutottam odáig a csőjavítás és visszaszerelés óta, hogy fel legyen töltve a rendszer. Nyomáspróba is volt természetesen.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-08-24

Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-07-05

Szokásos, ismert jelenség, hogy felpuhul a felülete vagyis a rajta lévő réteg. Egy kis kaparó eszköz, észterhigítós rongy és kis türelem segítségével szépen meg lehet tisztítani (utolsó két kép).
Kapott plastidip-es fújást, de nekem nem jött be, mert macerás az a felület, beletapad sok szösz. Így azt majd lerántom róla és kap normál festést.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-07-05

Ettől tartottam. Olcsó volt, de amitől tartottam bekövetkezett: nem bírta a hőterhelést. A nyári hőség júniusban + az olaszországi út megtette a hatását, megereszkedett.
Először azt gondoltam, hogy csak a kivágások okozták, de azon az oldalon is megereszkedett ahol nem volt kivágva. Jó lesz mintának a fém burkolathoz. :)

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-10-01

Eljött a termosztát csere napja, amit az utolsó látogatáskor diagnosztizáltunk.
Kapott a paripa egy új, gyári termosztátot, az alsó-felső vízcsöveken új bilincseket és új fagyállót. A régi, zöld színű ment, egy alapos öblítés-átmosás és jött az új, rózsaszín Glicosam ALU fagyálló. A csere közben Csöri észrevette, hogy a csövek nincsenek megfelelően felrögzítve a bilincsekhez és egy idő után a kidörzsöléstől kilyukadhat a gumicső. Ezek is orvosolva lettek, felkötötte őket a helyükre.

Ismét szakszerű, alapos munka, köszönet érte!

Most már el lett végezve minden, ami tervbe lett véve. Tavaszra komplett nyári kerékgarnitúra szerepel a tervben, valamint az első lengőkarok és stabrudak feltérképezése, esetleges cseréje.

 
>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-10-04

Amikor vettem a gépezetet az akkori tulaj nagy mellénnyel állította, hogy sokan nem tudják milyen gyertya kell az alfába, de ők természetesen iridium-gyertyát tettek bele. Aztán vezérléscserénél kiderült, hogy nem. Sőt. 4 félét számoltam össze kivételkor, arról nem is beszélve, hogy úgy bele voltak tépve mint állat. Volt sima BOSCH, volt egy darab iridium Denso, de volt 3 pólusú, meg 2 pólusú is. Néhány elég kopott volt. Szépen az új NGK-kat betettem, majd indítottam. Kicsit izgultam, de az eddig jelenlévő dadogás, prüszkölés, köhögés, leállás mérséklődött egy sima alapjáratra némi bizonytalansággal. Még mindig nem az igazi, bár ebben szerintem része lehet több összetevőnek. Majd kideítjük!