Blog

>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-04-18

A húsvéti hosszabb szünetet kihasználva ellátogattunk kettesben a párommal Prágába a Malvinnal. Mivel még mindig eszegeti a motorolajat vittünk magunkkal 5 liter Selénia Racing olajat. Brno-ban megállva (ebéd és kis vásárlás) ránéztem az olajszintre és megdöbbentem, hogy kb. 1-1,5 litert kellett a motorba tölteni a reggeli max. szinthez képest. Nagyon nem szereti az autópályás haladást ezek szerint..., de bírta a tempót.
Motorgenerál lesz ennek a vége, csak hozzáértő szerelőt kellene találnom. A lakhelyemen ilyen nincs, lehúzókra meg nem akarok költeni..

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-08-03

Hát meguntuk a nagy olajfogyasztását (1000 km-re < 1 liter) a motornak és megbontattuk egy szervizben. Ott kiderült az ok, ami a dugattyú megvállasodása volt többek között. A motor szinte komplett felújításon esett át a szelepek és a hengerfej kivételével. A motorblokkot felfúrták a következő méretre, és króm dugattyúgyűrűk kerültek bele. Jelenleg bejáratáson van a motor és új olajmárkát próbálunk ki a liqui molly személyében. A vízpumpa is cserélve lett, mivel kb. 3 hónapja elszállt a hűtőcső és a csere után kizárólag fagyállóval töltötték fel a rendszert , amely így szétmarta a vízpumpa tömszelencéjét. A fagyállónak a mért hőfoka -65 fok volt... Volt közben egy kis kipufogó javítás is (tartófül), de majd hátsó dobot is venni kell a legközelebb rá.
Eddig minden most minden szép és jó.

A hátsó dob így rozsdás kinézettel marad egyenlőre, mivel csak a külső takaró lemezréteg oxidálodik.

 
>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-07-26

Kicseréltem a kartergáz szelepet (71713715), a szívósor tömítését és bilincseit.

Egyúttal elvégeztem a vezérlésmódosítót működtető tömítését.

103000 km

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2014-08-02

Az elmúlt héten kicseréltem az első felső lengőkarokat, ezt követően , ma a futómű beállítása is megtörtént a Gyömrői szerelőnél.Egy próba menet után úgy tűnik minden klappol. Majd figyelnem kell, hogy a gumi milyen ütemben kopik. Az minden esetre bizakodásra ad okot, hogy ahol eddig "nyikorgó" kerekekkel fordultam el, most egyszerűen csak "feszesen" elfordulok és semmi hang. A lengőkarok Fastoriginal márkájúak, majd meglátom mit tapasztalok a számomra ismeretlen márkával.Költségem:..22600+4000 Ft
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtml

 

A magashegyi kirándulások után a Como-i tó felé vettük az utunkat.
Nauders előtt megálltunk a már ismerős hídnál pár fotó erejéig. (2011-ben jártunk már itt, majd 2012-ben lent a völgyben mentünk.)
A következő látnivaló a Naudersbe vezető utat védő erőd. Itt nem nagyon juthatott át anno senki.
Innen egy darabig az út már 2011-ből ismerős volt. A határt Rechenpass-nál léptük át. Egy kávé erejéig szünetet tartottunk. Majd Campanile nel Lago di Resia jött a tóban lévő templomtoronnyal, a gáttal, betonerőddel.Aztán elkanyarodtunk Svájc felé, hogy megmászhassuk a 2.145 méteres Ofenpass-t. Némi svájci kocsikázás után elértük az olaszba visszavezető Munt la Schera alagutat. 2011-ben a másik irányból jöttünk át, most visszamegyünk. A túlsó oldalán van a Livigno-i duzzasztó. A gát (Punt dal Gall) emlékeim szerint a legmagasabb völgyzáró gát Európában. A közepén van az alagút fizető kapuja, a túlsó végén a határállomás. Kicsit tovább, a városban található egy vámszabad terület. Itt sikerült 1,16-ért tankolni E95-öt. Régen tankoltam már ilyen kevésért.
A 2.315 méter magas hágónál, Livignopass-nál visszamentünk Svájcba.
Sok szép hegyi szakasz után elértük a Brusio Kreisviadukt-ot.
Átlépve az olaszokhoz egy könnyű ebédet vettünk magunkhoz.
Újabb hegyi szakaszok után a Como-i tó keleti partján mentünk végig a szállásig.
Kár hogy csak 12 képet lehet feltölteni, a mai nap 500 felett készítettünk a látnivalókról...

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2014-08-02

Régen írtam ide.... Mostanra elkészült egy full felújított, és jelentősen átépített motor. kijelenthetem, hogy egy eleme sem maradt érintetlen. Elég meggyőző, de egyelőre csak óvatosan, mert közel sem optimális a gyári beállítás ehhez a motorhoz. Ha belekerülnek a megfelelő méretű injektorok, és hozzá lesz programozva az elektronika is, akkor bitang lesz!
Új kipuf rendszert is kapott.
A kardán is teljen fel lett újítva, plusz a hátsó kerékcsapágyak, hátsó féknyergek, hátsó betét, és a váltóolaj is ki lett cserélve.
Itt tartok most. Sajnos jelentős időhiányban szenvedek továbbra is, de már kezdem látni a végét.

 

A télen összeszedtem a magashegyi pontokat Európában, már majd 500 pontot tartalmaz a lista. Ebből az első negyedszáz:
0.hely: 3.394 m - Pico de Veleta, Spanyolország - Nincs megnyitva a közforgalom részére, ezért lecsúszott az első helyről.
1.hely: 2.829 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Südportal
2.hely: 2.805 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Tiefenbachferner
3.hely: 2.803 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
4.hely: 2.802 m - Col de la Bonette (Nincs kép, még nem jártam itt.)
5.hely: 2.764 m - Col de l’Iseran (Nincs kép, még nem jártam itt.)
6.hely: 2.758 m - Passo di Stelvio
7.hely: 2.750 m - Kaunertaler Gletscherstraße
8.hely: 2.746 m - Col Agnel - Colle dell'Agnello (Nincs kép, még nem jártam itt.)
9.hely: 2.715 m - Col de la Bonette hágó (Nincs kép, még nem jártam itt.)
10.hely:2.685 m - Langkofelscharte, Forc. Sassolungo (Nincs kép, még nem jártam itt.)
11.hely: 2.678 m - Restefond-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
12.hely: 2.675 m - Ötztaler Gletscherstraße, Schwarze Schneidbahn
13.hely: 2.672 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Nordportal (7.kép)
14.hely: 2.670 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
15.hely: 2.645 m - Col du Galibier (Nincs kép, még nem jártam itt.)
16.hely: 2.630 m - Tschager Joch (Nincs kép, még nem jártam itt.)
17.hely: 2.618 m - Passo di Gavia (Nincs kép, még nem jártam itt.)
18.hely: 2.571 m - Edelweissspitze
19.hely: 2.513 m - Granger-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
20.hely: 2.504 m - Grossglockner Hochtor
21.hely: 2.469 m - Colle del Gran San Bernardo - Col du Grand Saint-Bernard (Nincs kép, még nem jártam itt.)
22.hely: 2.454 m - Col de la Moutière (Nincs kép, még nem jártam itt.)
23.hely: 2.454 m - Paternsattel (Nincs kép, még nem jártam itt.)
24.hely: 2.438 m - Tierser Alpljöchl (Nincs kép, még nem jártam itt.)
25.hely: 2.436 m - Furkapass
26.hely: 2.428 m - Grossglockner Hochalpenstrasse, Fuschertörl

 
>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2014-08-01

Elrepület 15e km igy hát ismét olajcsere.
Selenia WR5w40es+olajszürő.
Köszönöm VMatenak.




Óraállás:208000km

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-08-01

Óra állása: 199607 Km

Ezúttal is a már jól bevált, Agip-ENI iSint Professional 10W40 olaj került bele.

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-08-01

A lukas turbócső javítva. Ez egy ideiglenes megoldás, 50es csövet beraktam köztes darabnak.
A végső megoldás egy peremes coolercső lesz, hasonló módon! :)