Blog

>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-07-29

Megizzadtam...
Mi is a kanyarstabilizátor, miért van rá szükség? A kanyarstabilizátor tulajdonképp egy rugalmas rúd, ami összeköti a jobb és bal lengőkart. Feladata, hogy a két lengőkar egymáshoz képest viszonyított elmozdulását, és a kaszni billenését csökkentse. Az autó középvonalátol egyenlő távolságra a bölcsőn le van fogva egy-egy szilenttel, ezek között a rúd egyenes, ám a kerekek felé haladva elgörbül, majd az egyenes részhez képest előrébb rákapcsolódik az összekötő, ami a közel vízszintes rudat derékszögben a lengőkarhoz kapcsolja, ez is szilentekkel, gumipogácsákkal van megtámogatva.
Hogyan működik pontosan? Amikor kanyarban haladunk az autó kasznija megdől a különböző körmozgás miatt ébredő erők hatására. Ilyenkor az autó tömegközéppontja a kanyar külső íve felé vándorol, ami kedvezőtlen a kanyarstabilitás szempontjából, illetve az ívbelső kerék el is emelkedhet. A stabilizátor keresztrúdja összeköti a kasznit, és a lengőkarokat úgy, hogy amikor a bódé megbillen, és a két kerék nagyon eltérő elmozdulásokat végez a stabrúd terhelődik és rugalmas mivoltából ellenerőt fejt ki a felfüggesztési pontokon és a langőkarokon, így "stabilizálva" az autó haladását a kanyarban.

Az összekötők cseréje:
Műhely, akna vagy csápos emelő híján sokat szoptam, mire rájöttem a legegyszerűbb megoldásra. A fő probléma az, hogy az összekötő menetes szára túl hosszú, és nem lehet ráhúzni a felső szemet a stabrúdra, mert az egész cucc befeszül. Több megoldás van, ebből az utolsót hajtottam végre, a többiről nem tudom, hogy mennyire szívás. Tehát: vagy a stabrudat, vagy a lengőkart kell annyira elmozdítanu, hogy össze tudjuk tenni a szerkezetet.
- Egyik lehetőség: a lengőkar és a csonkállvány kapcsolatát szüntessük meg, így lebillen a kar, és minden oké. Itt a csonkállványnál valszeg szétösszevissza berohadt csavarral találjuk szembe magunkat, és az egész eléggé össze lehet gyógyulva.
- Következő lehetőség: a stabrúd összes felfogatását oldjuk, és így könnyen mozgatva szépen ráhúzzuk az összekötő felső szemét, majd alul bedugjuk a lengőkarba. Ez azoknak tök jó, akiknek van aknájuk, és elég helyük. Ja, és itt egyszerre ajánlott cserélni mindkét oldali összekötőt.
- Amit szerintem a legegyszerűbb, az a következő: fent lazítsuk meg a gólyaláb 3 csavarját, és engedjük le fél centit. Szedjük le a kormányösszekötő anyáját, és szedjük ki a csonkállványból a csapot. Ehhez kell majd egy kis kalapácsos rábeszélés. Ekkor a lengőkar is leereszkedett, és az összekötő se lesz a stabilizátor útjában, így szépen rátesszük a felső szemet a rudra, majd megemelve azt (itt kell egy kis powererő) betehetjük a menetes szárat a lengőkarba.
Eresszük le az autót, én a felső, és az alsó anyát is így húztam meg.
Ez valószínűleg nem az összes lehetőség, nekem ennyi jutott eszembe szerelés közben. Szerintem ma délután 3 és 6 között az Alfa Romeo 155 típus tervezőgárdájának tagjainak anyukái igen csak csuklottak. Persze, ha lett volna rendes műhelyem, nem lett volna annyira szívás.

 
>> Tuning és extramreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-08-23

Jó áron sikerült hozzájutnom egy 2000évjáratú 2.4 10v 166-hoz,melyben momo bőrbelső volt,ami a mai napon át is került az fl-es 166omba :)

 
>> Eseménymreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-07-29

Az történt,hogy egy szép délelőtt haladtam egy körforgalomban és egyszer csak jobbról beledurrant egy babettás az autó jobb elejébe.
Személyi sérülés szerencsére nem történt,felelősséget helyszinen elismerte.
Kék-sárga kitöltése után irány a biztossító,majd 4 nap múlva megkaptam az árajánlatot.
207ezer ft a jobb első lámpa és első lökhárító fényezés,ezt el is fogadtam,most várom az utalást. :)

 
>> EgyébLexa // Alfa 156 2.4 Jtd // 2014-07-29

Úgy mentettem meg mert szegénykével nem nagyon foglalkoztak :-(

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-07-29

Ma voltam a flexi csövet cseréltetni. Egy amolyan öreg róka akihez kipufogó ügyben szoktam menni, az a szimpatikus fajta. :-)
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.

Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"

Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?

Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a ##censored## csörgést is mégjobban ).

És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.

Volt alkalmam alulról jól átnézni az autót, ideje egy alvázvédő kezelésnek, főleg a hátsó űléssor alatti részen.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-29

Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.

A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.

A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.

>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

Tegnap megérkezett az új hátsó lámpa, s ma végre ki is cseréltem! :)
S hogy ne legyen unalmas az élet, kilyukadt a turbócső. Holnapra is kell valami progi! :)

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

Ezután rendeltem néhány matricát GT-től (köszönet érte).

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

A Black Out matrica lekerült a hátuljáról, s kapott rá egy Alfa Romeo Matricát.
Az ültetést is kiszedtem alóla, de nagyon gondolkodom, hogy visszarakjam! :)
Ezután került bele egy kis fénytechnika. Kilépőfény, helyzetjelzőt is ledesre cseréltem, s egy ledsor is került a kocsi alá.

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

2014 márciusában boldog tulajdonosa lettem ennek a példánynak. Ismertem előtte a gépet, tudtam a gyengéit, de mégis valamiért úgy éreztem ez kell nekem.
Vásárlás után természetesen a kötelező szervizt megcsináltam.
Amit cseréltem: Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, olaj, komplett vezérműszíj szett, hosszbordás szíj, pár lengőkar... :)
Hatósági vizsgára készülve, előbukkant néhány hiba. A tolatólámpa nem égett, köszönhetően egy sérült vezetéknek, s az index nagyon el volt dugva.
De végül minden rendben volt.
Sajnos a motorháztetőt úgy gányolták rá, s menthetetlen volt... :(
Ezért visszakerült egy gyári géptető!