Blog
1. kép: Még mondja valaki, hogy kicsi a Spider csomagtartója! Immáron a negyedik "Nagy Túra" csomagjait nyeli el gond nélkül.
2. kép: Az olasz határ előtti 111-es út leágazóig autópályán haladtunk Ausztriában. Az igazi kaland innen kezdődik. Elindulunk az első hágó felé a Lesach völgyében.
3. kép: Az első hágó: Kartitscher Sattel a maga 1.530 méterével, a hágó listám 219. helyén áll.
4. kép: Csodálatos hegyi szakaszok után átlépünk Olaszországba, hogy az ss49-es úton megközelítsük a már régóta tervezett Brenner hágót.
5. kép: Mühlbacher Klause - eredetileg terveztük, hogy megtekintjük, de az időjárás nem volt kegyes hozzánk és nem akartunk elázni. Sajnos kimaradt.
6-7-8. kép: Brenner hágó hatalmas bevásárló központtal. Mivel ez legalább fedett hely, ezért megnéztük.
9-10-11-12. kép: A további út a szállásig. Az osztrák oldalon a Brenner autópályáért külön kell fizetni.
Ma kb. 670 km-t tettünk meg.












Sziasztok!
Kellene nekem egy kis segítség alfa 145 klímarendszerrel kapcsolatban.
A kocsim klímásításába kezdtem.
1.4 boxer.
Vettem bele boxre klímarendszert és twin spark műszerfalat.
Ott tartok, hogy mechanikusan minden össze van kötve le van vákumolva.
Bekötözgettem az elektronika egyik részét és itt akadtam el.
Csatoltam a képeket, amin bejelöltem miket nem tudom hova kell kötni.
Ha valaki le tudná írni a működését vagy tud segíteni a saját verdájáról lelesni mit hova azt nagyon megköszönném! Vagy ha tud valaki ajánlani olyat aki tud segíteni azt nagyon megköszönném!
Várom a hozzászólásokat!
Előre is köszönöm!
http://kepkezelo.com/images/833eix1s4385mrh9id6.jpg
http://kepkezelo.com/images/yqwx6ry3vgm65i7v4r5.jpg
http://kepkezelo.com/images/xuq42l03fyomygx1w0k.jpg
http://kepkezelo.com/images/plw4onnr92fbqk49cc53.jpg
http://kepkezelo.com/images/8xv0kkgbkht5x8ec5i5.jpg
http://kepkezelo.com/images/6r30ewciz3cj8ug5cf97.jpg
http://kepkezelo.com/images/ynisk4i8ijd748l96sn.jpg
A Párduc ma megint igazi olasz hisztérika volt.
34 fok, napsütés. Győrtől Pápáig kényelmesen 24 fokban üldögélve élveztük a nyugalmat. Aztán megálltunk az Aldinál. Hazafelé indulva csak nem akart hűvös lenni. Minden arra mutatott, hogy nem indult el a klíma kompresszor. Egyszer már jártam így Bp-en. Kétszer is leállítottam a motort, vártam egy percet, majd újra indít, de semmi. Klíma ki/be kapcsolgatás, kompresszor ki/be, semmi.
Aztán megálltunk az utca végén a fagyisnál. Kétszer két gombócot vettünk, indítva minden oké. Hűt, ahogy kell.
Most akkor mi van? :-OO
A szerelőm kicserélte a két első lengéscsillapítót, a jobb első lengőkart, a hátsó fékbetéteket, valamint piros színűre festette a fékeimet.
Mituán a ventillátoromat hangosnak találtam a belső térben, ellenőriztettem, s mint kiderült, az előző kötelező szerviz alkalmával nem cseréltek pollenszűrőt. Persze ennek még lesznek következményei...
A napfényvédő-csík letépése után megkaptam a műszaki vizsgát... Persze amint hazajutok már tetetem is fel újabb két évre a csíkot.
Ezen kívül új környezetvédelmi matricát is kaptam, miután a nap kiszívta a rendszámomat a matricáról :-)
A szélvédőn található napfényvédő-csík miatt sikertelen műszaki vizsga
Végre!
Egy típustárs, aki ráadásul szerelő :)
- olajcsere, olajszűrő csere
- levegőszűrő, pollenszűrő
- gyertyák cseréje
- zárolajozás :)
- hiányzó csavar pótlása :D
Január 3-án elutaltam a 2014. évi Alfissimo magazin előfizetés díját (3.420 Ft), bár az utóbbi évben inkább csak átlapozni volt időm a számokat, olvasni már kevésbé :\ de ettől függetlenül az újság továbbra is színvonalas és talán valamikor én is odajutok, hogy elolvassam őket..
Végre eljött az idő a múlt hónap végén beszerzett motorolaj szervizszett cseréjére (0117, 5.000 Ft) illetve egy első-hátsó futómű állítást is kapott az autó, mert már régen volt. A műveletet Német Mihály végezte el, a futómű állítást pedig egy közeli műhelyben állíttatta, állítólag nagy alfás ő is.. :) Elmondásuk szerint csak kicsit kellett utána állítani, nagyjából rendben volt. Csodás. (4.000 Ft) Egyúttal elkészült a csomagtér teleszkóp csere (ami nem lett jobb, mert ugyanúgy nem bírja el a szárnyat ez sem:\), a hátsó embléma csere, amit Zé.-től szereztem HoZee közreműködésével (sajnos ez már műanyag házas, sokkal gagyibb az előzőhöz képest, mert az még fém házas volt, kíváncsi leszek meddig bírja majd.). Letakarították az olajtól a motor alját, hogy ha legközelebb szivárog valami, akkor észrevegyük. Kicserélték a bal első ajtóhatárolót, ami jól sikerült, végre nem kattog, pedig nem újat vettem, ill. a bemérték fagyállót, amit utoljára a benzinkúton ingyenesen mértek meg nekem:) (most -25fokig jó), remélem nem lesz rá szükség a télen.. Az ablakemelőket „beWD40ezték”, kivéve a jobb hátsót, mert annak nagyobb baja van, és nem volt rá idő, hogy teljesen szétszedjék. Jelen állapotában 1-1 cm-t mozog le-fel.. Nem túl szerencsés, de egyelőre ez van. A vízhűtő csöpögés továbbra is jelentkezik, rozsdás alul a sarkaknál, de állítólag ettől sokkal rosszabbakat is látott már fiatalabb autókon, de attól még az enyémen is csöpög, úgyhogy nagyon érik már a cseréje. A motorolaj cserén és futómű állításon kívül a fenti műveletek ára 13.000 Ft-omba került.
Ezek után (0123) szert tettem 4db NGK Laser Platinum 100ezer km-es gyertyára. Igaz, ez csak a fele a szükségesnek, de ennyiért kár lett volna kihagyni. Az amore adok-veszekében találtam rá a hirdetésre, 8.000 Ft-ra sikerült lealkudnom, postával. Utalás után másnapra már nálam is volt a 4db nagyobbik gyertya a 4+4db-os szettből. A hiányzó kicsikre Erhardtól kértem ajánlatot. Úgysem volt még benne gyertya cserélve mióta nálam van az autó és előtte is ki tudja mikor..
A fogyasztás újabb rekordokat döntöget. 11 felett járunk, remélem mihamarabb visszafordul. Továbbra is bízom benne, hogy a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója, nem pedig valami komolyabb dolog..
Hónap végére (0129) leesett a második ’adag’ hó. Ezúttal 2-3 cm sikeredett. Remélem ennyivel meg is úsztuk a telet. Bár volt, amikor márciusban, sőt később is esett.. A téli gumi meg már szeptember végétől szolgálatot teljesít az autón. Nem biztos, hogy jót tesz neki ez az enyhe idő.
Reggeli indulásnál észrevettem, hogy kicsit nehézkesebben akar beindulni. Talán a gyertyák.. talán az aksi (?). Nem sokára ez is kiderül..
[Költségeim: alfissimo éves előfizetés 3420, motorolaj és szűrők cseréje 5000, futómű állítás 4000, egyéb alkatrészek cseréje 13000, 4db gyertya 8000]



