Blog
Bykfickével vágtam neki az utnak ,hogy idén is ott lehessek a legnagyobb alfás találkozón. (Turcsinak még folyamatban volt a rendszámozása)
Nagyon tetszett az uj hely és éjjel 3-ig maradtam,de rájöttem hogy a diszkózáshoz már tul öreg vagyok.Napközben sörözgettem a haverookkal meg jöttek tesómék is és elrepült hamar az idő.Nagyon tetszettek a 4C-k és a régi alfák is.A MITO Sabelt ülései nagyon bejöttek :)
Már nagyon várom a következő alfacity-t! Jövöre ugyanitt!!!



Úgy jött ki a lépés, hogy elugrok Horvátországba nyaralni. Mivel bringás vagyok, így természetes dolog volt, hogy az is jön velem, így az fektetve a tetőre került...sivított is rendesen, na de ez van. Az uticél: Lovran
12 napig voltam úton, ez idő alatt ellátogattam Pulára, Triesztbe (haza vittem kicsit a kocsit), valamint Krk szigeten.
Nade jöjjön pár adat:
Össz megtett km: 1629,4 km
Átlag fogyasztás: 8,2 l (gáz)
Átlagsebesség: 61 km/h
Össz menetidő: 26 óra 44 perc
1 első izzócsere :)
A nagy magasságok után a múltba tértünk vissza. Megnéztük, hogy hogyan élhetett 5.300 éve Ötzi a jégember a falujában.
Az osztrákok felépítettek egy rézkori falut, az eredetihez legjobban hasonlító állatokkal, növényekkel és tárgyakkal.
Készült egy film is Ötziről, érdemes megnézni. Kiderült, hogy szegény embernek minden baja volt, lásd utolsó kép. Ha valaki azt mondja, hogy a paleo kaja egészséges, akkor elég rá gondolni. Ráadásul még laktóz érzékeny is volt...
Most láttam életemben először pattintott kő kést és baltát.
Furcsa volt elképzelni az életet ebben a faluban. Nem lehetett könnyű soruk.












Szerencsére nem igazán kellett az autóhoz hozzányúlni. Mindössze kétszer kellett soron kívül felnyitni a motorháztetőt (az ilyen korú autónál a heti egy rápillantás szerintem alap dolog)
1.: Kicseréltem az akkumulátor negatív saruját a hozzátartozó kábelekkel együtt, mert a régi saru csavarja eltört és ez volt a leggyorsabb megoldás a javításra, volt otthon másik kábel így ki sem kellett mozdulni
2.: Beszereltem a Fairlane-től vásárolt xenon szettet, 4300K-es így nem zavaró a színe és még csak nem is villantanak rám a szembejövők hála a projektoros felépítésnek :) Arról nem beszélve, hogy végre látok este is



A mai program a legmagasabbra vezető, közforgalom számára megnyitott út, az "Ötztaler Gletscherstraße" megmászása volt. Néhány adat:
- Hossz 1. szakasz: Sölden - Rettenbachgletscher kb.13 km
- Hossz 2. szakasz: Rettenbachgletscher - Tiefenbachgletscher kb. 3 km
- Átlagos emelkedés:11%
- A legnagyobb emelkedés: 13%
- A Rettenbach- és a Tiefenbachgletscher között vezet 1,8 km hosszan Európa legmagasabb országúti alagútja
- Belépő: 17.50 Euro
Az út több magashegyi pontban végződik. A legfontosabb a legmagasabb közforgalom számára megnyitott pont Európában, a Tiefenbachtunnel Südportal a maga 2.829 m-es magasságával. Maga az alagút a legmagasabb közforgalom számára megnyitott alagút. 1,8 km hosszú.
Az út változatos vidéken visz felfelé. Legelésző tehenekkel az alsóbb részeken bárhol találkozhatunk. Feljebb csak szikla és hó. Furcsa volt a nyár közepén hógolyót gyúrni. Az út jó minőségű, egy részét éppen aszfaltozták. A kanyarok számozva vannak, és fel tüntetve, hogy épp milyen magasan járunk.
Még egy maradandó élményt okozott az út. Kétszer is sikerült vad mormotát látni. Először egy pár futott előttünk az úton, másodszor csak néztek a fűben. Sajnos lefényképezni nem sikerült őket.
A legmagasabb pontot akár hágóként is kezelhetjük, mert mögötte, alatta 2.800 méteren van egy kabinos felvonó, ami felvisz 3.249 méterre a kilátóba. Itt a fő attrakció a semmibe vezető híd. Tériszonyosoknak (mint én is) nagyon ajánlott...












A mai napon sikeres műszaki vizsgát tettünk. Minden gond nélkül átment, extra díj fizetése nélkül. 2 évre pipa :)
Ma vettem egy autót.....pontosabban a saját autómat vettem meg....a banktól.
Egészen pontosan,a kis feleségem elégelte meg a Merkantil Bank áldásos tevékenységét. Többek közt azt,hogy mivel a válság idején a változó futamidőt választottam,mint kisebb rosszat....ők ezt másként értelmezték,és az eredeti futamidőhöz képest,mintegy két évvel később,még mindig fizethettem.
Na ma ennek vége lett....már csak a törzskönyv és a törlési papír kipostázását kell kibekkelni....:-)
Július 17-én, horgászat közben jött a telefon: kész az autó. Sikerült megcsinálni... :)
Egy utólagosan beépített riasztó okozta a bajt, ami nem is működött... Egy kisebb szemetes zsákba gyűjtöttem össze a cuccot, ami kijött a kocsiból. Bár tanultam fizikát, mechanikát, meg egy csomó ilyen hasznos dolgot, de mára már nagyon nem értem, hogy mit is magyaráztak... ha jól értettem, két relé meg volt égve, ki lettek cserélve, meg egy csomó kábel is. Megint találtak olyasmit, ami nem is a kocsiba való... :/
Viszont sikerült megoldani a légzsák problémát is végre. Szintén kábel hiba volt.
Ezzel egyetemben elrepedt -gondolom javítás közben- a vezető oldali küszöböm, az anyós ülés felőli pedig nem igazán van a helyén, de még megküzdök a kis műanyag bigyókkal, amik ott hevernek... Az anyós ülés alatt is hibádzik valami, de ha jól látom, azt csak vissza kéne pattintani.
+++ Később még észrevettük, hogy a kormány alatt sem jól volt visszatéve a burkolat, kitörtek több helyről azok a kis bigyók, amik tartják a műanyagot, a jobb oldalon a szélvédőnél szintén. :( Szerencsére Tesóm vissza tudta illeszteni legalább 1-1 helyen, hogy le lógjon már semmi... Ezer köszönet! :)
Remélem, hogy most már más probléma nem lesz egy jó darabig. Persze az injektorokra számítani lehet, meg megint meglazultak a stabilizátornál a csavarok, de a héten orvosolva lesz a probléma.
+++ Tesóm orvosolta!! :) :) :) Nincs többé kopogás!
+++ Ja, majd elfelejtettem. Szombaton cseréltünk Apuval kocsit, aztán amikor mentem visszacserélni, közölték, hogy az enyém nem veszi a sebességet... péntek délután rendkívül örültem a dolognak... szerencsére viszont van egy jó nagy utánfutónk, amire fel tudtuk tolni, és megnézték, hogy mi lehet a baj. A váltónál lévő gömbfejről leugrik az a bigyó, amiből a bovden jön. Felülnézetből Mentos alakja van, úgyhogy így hívom! :) (bocsi, hogy már megint buta vagyok ehhez :)) Úton van a csere alkatrész, addig meg ha megint lejönne, megmutatta Tesóm, hogy kell visszarakni, és meg is tudom csinálni... ;) 1-4 ig mondjuk nem igazán problémás, Apunál is az ötödikbe való rakáskor adta meg magát... mert egy kicsit arrébb került az 5., és nem mindig sikerül elsőre eltalálni, de majd Tesóm ezt is megoldja, gondolom.... :)
A csattogás megmaradt, bár megint mintha kevesebbszer hallanám.
Tehát 22-én, friss műszakival kaptam vissza az autóm. :) Rójuk a köröket... :)
És még a Suziba is befértünk, így buszoznom sem kellett! :) :)
Plusz öröm még, hogy ma nyertem egy Alfissimo magazint a Facebook-on, alig várom, hogy megérkezzen! :)
+++ Megérkezett, ráadásul 2 egymást követő szám! :) :)




1. kép: Még mondja valaki, hogy kicsi a Spider csomagtartója! Immáron a negyedik "Nagy Túra" csomagjait nyeli el gond nélkül.
2. kép: Az olasz határ előtti 111-es út leágazóig autópályán haladtunk Ausztriában. Az igazi kaland innen kezdődik. Elindulunk az első hágó felé a Lesach völgyében.
3. kép: Az első hágó: Kartitscher Sattel a maga 1.530 méterével, a hágó listám 219. helyén áll.
4. kép: Csodálatos hegyi szakaszok után átlépünk Olaszországba, hogy az ss49-es úton megközelítsük a már régóta tervezett Brenner hágót.
5. kép: Mühlbacher Klause - eredetileg terveztük, hogy megtekintjük, de az időjárás nem volt kegyes hozzánk és nem akartunk elázni. Sajnos kimaradt.
6-7-8. kép: Brenner hágó hatalmas bevásárló központtal. Mivel ez legalább fedett hely, ezért megnéztük.
9-10-11-12. kép: A további út a szállásig. Az osztrák oldalon a Brenner autópályáért külön kell fizetni.
Ma kb. 670 km-t tettünk meg.











