Blog
Ma bő 400 km várt ránk, a terv szerint nagyrészt nyitott tetővel és olasz muzsikát hallgatva. Nos nem így lett, az égiek hatalmas záporral indították a napot.
Hamar elértük a Milano központja melletti mélygarázst, amit előtte a neten kinéztem. Innen 100m a dóm tér. A dóm nagyobb és szebb, mint amit a képek alapján elképzeltem. Sok katedrálist láttam már, de ez különösen lenyűgözött...
A másik látványosság a Galleria Vittorio Emanuele II Az üzleteket nézegetve egy alternatív világban találja magát az ember. Egy olyanba, ahol egy női táskáért 2.880 Eurót kérnek. Napi árfolyamon ez bő 900ezer Forint! (lásd Pihent agyúak 98401-es hsz)
A következő tervezett pihenő Genovában lett volna a kalózhajó melletti parkolóban. Ebből nem lett semmi, mert akkora sor állt a bejáratnál, hogy meg se próbáltam bemenni. Így csak egy kis városi kabriózás lett belőle.
Még egy pihenőt terveztünk, a Cinque Terre-t. No, itt lett végleg elegem az iGO-ból. A GPS koordináták alapján adtam meg a célt Manarolában.A pályáról lehajtva kb. 30 km-en keresztül olyan utakon vitt ahol szerintem évek óta senki sem járt. Az út két oldalán a gaz már súrolta a kocsi két oldalát. Aztán visszatért egy főútra, onnan már a táblákat követtük. Szinte mindig másfelé akart vinni, mint a tábla mutatta. Aztán Monterosso-ban partot értünk. Itt meg egy nyomorult parkoló helyet se találtunk. A tervezett séta elmaradt. Szóval erre még el kell jönni valamikor.
Megint eső és némi autópálya. A hotelt megtaláltuk Lido di Camaiore-ban. Kiadós esti séta, vacsora után nyugovóra tértünk. Az esőt, az iGO-t és a teli parkolót leszámítva szép napunk volt.












Hát sajnos eljött ez a nap...
2014.08.04.
Végzetes szalagkorlát csattot éltünk meg a Budáról - Pestre tartó felüljárón az Árpád híd előtt.
Jelenleg nem emlékszek semmire, de aki arra jár óvatosan közlekedjen , több mint valószínű hogy egy hídillesztés vágta el a kocsit.
Továbbiakban az autó a BRFK autótelepén nyugszik a kivizsgálás végéig mert elképzelhető hogy műszaki hiba is bekövetkezett, egyenlőre a szervó teljes elvesztését gyanítjuk de nem tudunk semmit pontosan.
Utána meglátjuk mi menthető a kicsikéből de első ránézésre a motorom nem sérült !


Rendeltem matricákat GT-től. Ma meg is érkeztek, egy alapos kocsimosás után fel is kerültek az autóra.




Új az autó, szinte gyári állapotú :O
NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...
A FESTÉS:
Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D
Vélemények? :D






Egy újabb típusbetegség utolért. Vagyis már üldöz vagy két éve, de kibekkeltem. Már két éve nyáron is és tavaly is figyeltem, hogy autópályán emelkedőn melegszik a vas, ha kint nagy a meleg. Na ez mostanra jutott el oda, hogy a minap Budapestről hazafelé választhattam a klíma és a belsősáv közt. Ha nyomtam neki és klímáztam, már kúszott is a 100-as pöcökre a vízhőfok.
Erhard szerzett nekem gyorsan olcsón hűtőt, remélem tartós is lesz, vagy legalább pár évet kibír.
Tegnap délelőtt ki is cseréltük, némileg segédkeztem a dologban, mert egyrészt ketten könnyebb, másrészt a lámpák már nem mindenhol gyári módon rögzülnek, hála a porrá rohadó lámpatartó tőcsavaroknak. Szóval a lámpákat én szereltem vissza, már tudom hova kell alátét, mi hova megy, hogy szépen álljon végül.
A hűtőcserét végül megúsztuk úgy, hogy nem vettük le a lököst. Nem hittem benne, de ketten összehozható, csak kicsit nőgyógyász meló.
Közben a közeli bontóból hatalmas mázli, de sikerült gyári rögzítőpatentokat szerezni, így a szétszedéskor elporladt darabokat rögtön cseréltük is. Kicsit fájlalom, hogy a kézifék gombot nem adta a csóka, azt mondja csak komplett kézifékkel együtt. Hát jó, majd lesz.
Mikor nézegettem a hűtőket, gondolkoztam azon, hogy vajon a réz hűtő nem jobb e. Drágán, de van ilyen. Végül olcsón lett alu hűtő, és egyelőre nem bánom. Ugyanis ami kijött, az pont az a drága Valeo rézhűtő volt. Valójában 5 év élettartammal, amit én 7-re kihúztam. Merthogy 7 éve új hűtőkkel vettem az autót.




SHELL VP N+ DIESEL
61,32 L
előző tankolástól futott km: 733 km
átlagfogyasztás: 8,36 l/100 km
költség: 27 956 Ft
pontjóváírás: 0 (1 090 pont)
kedvezményes költség: 27 956 Ft
Megjegyzés: gyanússá vált, hogy az Abonyi MOL kútnál hígítják a premium dízelt (vagy simát adnak el prémium árban), úgyhogy most váltok a Ceglédi Shell-hez...meglátjuk.
Minden esetre a fogyasztásom az elmúlt időszakban szemmel láthatóan több.
Ma sikeresen elhelyeztem végleges jelleggel az ELM327 BT-os adatkábelt úgy, hogy a kormány alatti ajtót be is lehet csukni.
Ehhez Tibcsi166 barátom átalakította az ELM327-emet. Került a végére egy másik csatlakozó, amit egy kb 10cm-es vezeték köt össze az ELM327-tel. Maga az ELM327 a csatlakozási ponton kívül, a pedálsor felett tépőzárral került rögzítésre a kárpithoz.
A kellemes kora estét csakis egy fedetlen kocsikázással lehet tölteni. (Napközben a meleg és az erős nap miatt inkább csukott tetővel, bekapcsolt klímával mászkáltunk.) A térképen izgalmas útnak tűnt a Bellagio-ba vezető parti út. Nos, nem csalódtunk. Volt itt minden a beláthatatlan kanyartól, a sziklába vájt úton keresztül az alagútig. A városban meg se álltunk, mert már hajóval jártunk itt, inkább visszafelé vettük az irányt.
Kellemes vacsora a teraszon, majd az esti kilátás Lecco városára.
Szép nap volt, a Pók továbbra is otthon érzi magát :-)












Tovább ismerkedtünk a tóval és a környékével. Como határában megfürdettem a Pókot, hogy az elmúlt km-ek pora ne látszódon rajta.
Először megnéztük George Clooney házát a "Villa Oleandra" Laglio-ban. (Koordináták: 45.87981;9.1382) A ház mellett álló vékony, magas tujáról már messziről jól látható. Nem kis ügyesség kellett ahhoz, hogy a szűk és kanyargós utcákon megtaláljuk a partra vezető utat. Az iGO többször is olyan utat ajánlott, ami nincs vagy egyszerűen csak lépcső van ott. Végül a megérzésre hallgatva megtaláltuk az utat. Miután minden oldalról megnéztük a villát, rövid látogatást tettünk a helyi templomban is.
Következő cél maga Como városa volt. A Pókot elhelyeztük egy parkolóházban, majd gyalogosan indultunk a belváros felfedezésére. Miután ettünk/ittunk és kimászkáltuk magunkat visszaindultunk a szállásra. A város szélén újra megtaláltuk a kocsimosót, így sikerült lefényképezni.












Az Alfa Amore és a Michelin közös nyereményjátékán ALF4Cityben, nyertem egy garnitúra nyári gumit: Michelin Energy Saver+ 185/60 R14.
A gumik ma érkeztek meg a Michelin egyik hivatalos partneréhez, ahol fel is kerültek a felnikre.
Az első tapasztalatok:
Nagy távolságot nem mentem még vele (kb. 25-30 km), de az előző nyári gumimhoz képest, könnyebben kormányozható lett az autó, kanyarokban a jobb tapadás miatt, lényegesen stabilabb lett az úttartás is.







