Blog

>> Tuning és extramreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-08-23

Jó áron sikerült hozzájutnom egy 2000évjáratú 2.4 10v 166-hoz,melyben momo bőrbelső volt,ami a mai napon át is került az fl-es 166omba :)

 
>> Eseménymreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-07-29

Az történt,hogy egy szép délelőtt haladtam egy körforgalomban és egyszer csak jobbról beledurrant egy babettás az autó jobb elejébe.
Személyi sérülés szerencsére nem történt,felelősséget helyszinen elismerte.
Kék-sárga kitöltése után irány a biztossító,majd 4 nap múlva megkaptam az árajánlatot.
207ezer ft a jobb első lámpa és első lökhárító fényezés,ezt el is fogadtam,most várom az utalást. :)

 
>> EgyébLexa // Alfa 156 2.4 Jtd // 2014-07-29

Úgy mentettem meg mert szegénykével nem nagyon foglalkoztak :-(

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-07-29

Ma voltam a flexi csövet cseréltetni. Egy amolyan öreg róka akihez kipufogó ügyben szoktam menni, az a szimpatikus fajta. :-)
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.

Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"

Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?

Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a ##censored## csörgést is mégjobban ).

És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.

Volt alkalmam alulról jól átnézni az autót, ideje egy alvázvédő kezelésnek, főleg a hátsó űléssor alatti részen.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-29

Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.

A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.

A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.

>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

Tegnap megérkezett az új hátsó lámpa, s ma végre ki is cseréltem! :)
S hogy ne legyen unalmas az élet, kilyukadt a turbócső. Holnapra is kell valami progi! :)

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

Ezután rendeltem néhány matricát GT-től (köszönet érte).

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

A Black Out matrica lekerült a hátuljáról, s kapott rá egy Alfa Romeo Matricát.
Az ültetést is kiszedtem alóla, de nagyon gondolkodom, hogy visszarakjam! :)
Ezután került bele egy kis fénytechnika. Kilépőfény, helyzetjelzőt is ledesre cseréltem, s egy ledsor is került a kocsi alá.

 
>> EseményKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2014-07-29

2014 márciusában boldog tulajdonosa lettem ennek a példánynak. Ismertem előtte a gépet, tudtam a gyengéit, de mégis valamiért úgy éreztem ez kell nekem.
Vásárlás után természetesen a kötelező szervizt megcsináltam.
Amit cseréltem: Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, olaj, komplett vezérműszíj szett, hosszbordás szíj, pár lengőkar... :)
Hatósági vizsgára készülve, előbukkant néhány hiba. A tolatólámpa nem égett, köszönhetően egy sérült vezetéknek, s az index nagyon el volt dugva.
De végül minden rendben volt.
Sajnos a motorháztetőt úgy gányolták rá, s menthetetlen volt... :(
Ezért visszakerült egy gyári géptető!

 

Bykfickével vágtam neki az utnak ,hogy idén is ott lehessek a legnagyobb alfás találkozón. (Turcsinak még folyamatban volt a rendszámozása)
Nagyon tetszett az uj hely és éjjel 3-ig maradtam,de rájöttem hogy a diszkózáshoz már tul öreg vagyok.Napközben sörözgettem a haverookkal meg jöttek tesómék is és elrepült hamar az idő.Nagyon tetszettek a 4C-k és a régi alfák is.A MITO Sabelt ülései nagyon bejöttek :)
Már nagyon várom a következő alfacity-t! Jövöre ugyanitt!!!