Blog

A mai napot a tónak és a közelben fekvő Lecco városának szenteltük. A Pók a katedrális melletti parkolóban pihent. Rövid séta után felszálltunk a menetrend szerint közlekedő hajóra és elmentünk Bellagio-ig. Ott 20 perces sétára volt lehetőség, mert a hajó indult vissza.
A visszaérkezést egy laza ebéd és kiadós séta követte a városban. A legjobb az volt, hogy amikor eszünkbe jutott egy fagyi, akkor a következő sarkon egy vérbeli olasz fagyizót találtunk. Komoly feladat volt kiválasztani, hogy melyik kettőt válasszuk. (Hármat már esélyünk se lett volna megenni, mert akkorák voltak a gombócok.)
Este az esküvői vacsorát költöttük el a szállodában, ugyanis ma 27 éve mondtuk ki az igent.

 
>> EseményGery83 // Alfa Alfasud Sprint 1.5 Veloce Trofeo // 2014-08-03

2014.07.27

 
>> EseményJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-07-05

Idén is részt vettünk az Alfacity-n. Ez volt a 10. Alfa találkozónk, végigkísértük az eseményt egészen Esztergomtól, Komáromon keresztül Balatonfüredig. Idén is hozta az esemény a tőle elvártat, talán a helyszín és a több programlehetőség miatt jobban éreztük magunkat Füreden, mint a kissé már unalmas Monostori Erődön belül. Számomra a 2010-es Alfacity-t az idei találkozó sem múlta felül, de ettől függetlenül idén is köszönjük a szervezőknek, hogy ilyen színvonalas eseményt hoztak létre.
Egy biztos, jövőre sem hagyjuk ki az Alfacity-t!!

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-08-03

Egyik nap hazafelé a kuplung gondolt egyet, megszorult és nem akart feljönni a pedál. Aztán hol visszajött a pedál, hol megszorult. Nyaralás előtt két héttel annyira nem örültem neki, ezért elvittem Német Misihez, egy nap alatt már vissza is kaptam az autót. Ez alkalommal sem maradt el a kiváló munkavégzés. Alsó felső munkahenger cserélve.

 
>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-04-18

A húsvéti hosszabb szünetet kihasználva ellátogattunk kettesben a párommal Prágába a Malvinnal. Mivel még mindig eszegeti a motorolajat vittünk magunkkal 5 liter Selénia Racing olajat. Brno-ban megállva (ebéd és kis vásárlás) ránéztem az olajszintre és megdöbbentem, hogy kb. 1-1,5 litert kellett a motorba tölteni a reggeli max. szinthez képest. Nagyon nem szereti az autópályás haladást ezek szerint..., de bírta a tempót.
Motorgenerál lesz ennek a vége, csak hozzáértő szerelőt kellene találnom. A lakhelyemen ilyen nincs, lehúzókra meg nem akarok költeni..

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-08-03

Hát meguntuk a nagy olajfogyasztását (1000 km-re < 1 liter) a motornak és megbontattuk egy szervizben. Ott kiderült az ok, ami a dugattyú megvállasodása volt többek között. A motor szinte komplett felújításon esett át a szelepek és a hengerfej kivételével. A motorblokkot felfúrták a következő méretre, és króm dugattyúgyűrűk kerültek bele. Jelenleg bejáratáson van a motor és új olajmárkát próbálunk ki a liqui molly személyében. A vízpumpa is cserélve lett, mivel kb. 3 hónapja elszállt a hűtőcső és a csere után kizárólag fagyállóval töltötték fel a rendszert , amely így szétmarta a vízpumpa tömszelencéjét. A fagyállónak a mért hőfoka -65 fok volt... Volt közben egy kis kipufogó javítás is (tartófül), de majd hátsó dobot is venni kell a legközelebb rá.
Eddig minden most minden szép és jó.

A hátsó dob így rozsdás kinézettel marad egyenlőre, mivel csak a külső takaró lemezréteg oxidálodik.

 
>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-07-26

Kicseréltem a kartergáz szelepet (71713715), a szívósor tömítését és bilincseit.

Egyúttal elvégeztem a vezérlésmódosítót működtető tömítését.

103000 km

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2014-08-02

Az elmúlt héten kicseréltem az első felső lengőkarokat, ezt követően , ma a futómű beállítása is megtörtént a Gyömrői szerelőnél.Egy próba menet után úgy tűnik minden klappol. Majd figyelnem kell, hogy a gumi milyen ütemben kopik. Az minden esetre bizakodásra ad okot, hogy ahol eddig "nyikorgó" kerekekkel fordultam el, most egyszerűen csak "feszesen" elfordulok és semmi hang. A lengőkarok Fastoriginal márkájúak, majd meglátom mit tapasztalok a számomra ismeretlen márkával.Költségem:..22600+4000 Ft
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtml

 

A magashegyi kirándulások után a Como-i tó felé vettük az utunkat.
Nauders előtt megálltunk a már ismerős hídnál pár fotó erejéig. (2011-ben jártunk már itt, majd 2012-ben lent a völgyben mentünk.)
A következő látnivaló a Naudersbe vezető utat védő erőd. Itt nem nagyon juthatott át anno senki.
Innen egy darabig az út már 2011-ből ismerős volt. A határt Rechenpass-nál léptük át. Egy kávé erejéig szünetet tartottunk. Majd Campanile nel Lago di Resia jött a tóban lévő templomtoronnyal, a gáttal, betonerőddel.Aztán elkanyarodtunk Svájc felé, hogy megmászhassuk a 2.145 méteres Ofenpass-t. Némi svájci kocsikázás után elértük az olaszba visszavezető Munt la Schera alagutat. 2011-ben a másik irányból jöttünk át, most visszamegyünk. A túlsó oldalán van a Livigno-i duzzasztó. A gát (Punt dal Gall) emlékeim szerint a legmagasabb völgyzáró gát Európában. A közepén van az alagút fizető kapuja, a túlsó végén a határállomás. Kicsit tovább, a városban található egy vámszabad terület. Itt sikerült 1,16-ért tankolni E95-öt. Régen tankoltam már ilyen kevésért.
A 2.315 méter magas hágónál, Livignopass-nál visszamentünk Svájcba.
Sok szép hegyi szakasz után elértük a Brusio Kreisviadukt-ot.
Átlépve az olaszokhoz egy könnyű ebédet vettünk magunkhoz.
Újabb hegyi szakaszok után a Como-i tó keleti partján mentünk végig a szállásig.
Kár hogy csak 12 képet lehet feltölteni, a mai nap 500 felett készítettünk a látnivalókról...

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2014-08-02

Régen írtam ide.... Mostanra elkészült egy full felújított, és jelentősen átépített motor. kijelenthetem, hogy egy eleme sem maradt érintetlen. Elég meggyőző, de egyelőre csak óvatosan, mert közel sem optimális a gyári beállítás ehhez a motorhoz. Ha belekerülnek a megfelelő méretű injektorok, és hozzá lesz programozva az elektronika is, akkor bitang lesz!
Új kipuf rendszert is kapott.
A kardán is teljen fel lett újítva, plusz a hátsó kerékcsapágyak, hátsó féknyergek, hátsó betét, és a váltóolaj is ki lett cserélve.
Itt tartok most. Sajnos jelentős időhiányban szenvedek továbbra is, de már kezdem látni a végét.