Blog
Újra téligumikon gurulok. Nem akartam még ilyen hamar felrakatni őket, de ha már úgyis vittem szervizbe az autót egy kézifékpara miatt, megcsináltattam ezt is.
Az új nyári gumiknak ez volt a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között. A 2024-es szezonban mindössze 3470 kilométert gurultak, április 2. és október 30. között.
A téliek negyedik szezonja jön már, eddig összesen 14.354 kilométert használtam őket.
A kéziféket néha nem húzta be automatikusan az autó, több helyen olvastam, hogy ez típushiba, így cseréltettem mindkét oldalon a kézifékkábeleket. Most már ez is jó, jöhet a tél.
~164.700 km
A nyáriakba most kb. 8100 km került, összesen ~37.500 km van bennük.
A téliek ~22.800 km-el kezdik a szezont.
+ Alfacity után megadta magát a bal hátsó ablakemelő szerkezet. ez is cserélve lett a nyár folyamán Magneti Marelli-re.
Kb 26-án eszembe jutott, hogy hoppá, idén lejár a műszaki! Hú de eltelt két év megint...viszont 5 nap maradt az érvényességből. Mindez persze jó ha pénteken jut az ember eszébe, lehetőleg délután 4 körül. Na de gond egy szál sem, átsétáltam a közelben lévő vizsgabázisra. Hogy miért nem ide hortam eddig is, nem is értem. Adtak is időpontot ma reggelre. A felkészítés annyi volt, hogy szép tisztán vittem az autót pontban 9-re. Sütött a nap, kint nézegettük az autókat a parkolóban, műhely mögött a gyerekkel. Megcsodáltuk, hogy az ott ácsorgó Giulia Veloce fékje milyen újszerű :-))) Aztán fél 10-re friss műszakival otthon is voltunk. A 13 éves autó még most is hiba nélkül vette az akadályt. Remélem az OT-n is így megy majd át...
Ezen a párás-esős reggelen ismét előjött a már korábban tapasztalt jelenség, indítás után egyenetlenül járt a motor, mintha 2 vagy 3 henger ment csak volna, gázra nem nagyon reagált, rángatott, rázta a kasznit. Próbáltam újraindítani, de nem segített, így végül óvatosan elindultam a mellékutcákban, hogy hátha magára talál, de nem segített. Jópár utcával arrébb egy újabb indítási kísérlet után végül minden korábbi tünet nélkül, ismét szépen járt a motor.
8-ára kaptam időpontot a Duna Autóban, ahol a Multiair szűrő eldugulását diagnosztizálták. Abban maradtunk, hogy egyelőre nem nyúlnak hozzá, de küldenek egy árajánlatot, ami fura, mivel a motorra 5 év garancia van. Egyelőre jó az autó, még gondolkodom, hogy mi legyen…
(10.28-án írom a bejegyzést, mostanáig nem jött elő a hiba)
A gyárilag beépített 5”-os Uconnect helyett a nagyobb, 6,5”-os fejegységre szerettem volna váltani, mert erre már rá lehet tenni a tolatókamerát, illetve egy külön eszköz segítségével a Carplay is menni fog rajta.
Egy nagyon jó ajánlatot sikerült elcsípnem (60e ft volt, de majd a következő posztnál számolom az árát).
A beépítést a Jartronic végzi majd később.
Hónapokig vadásztam 8C felnire, végül sikerült egy szettet megszerezni, de mivel már jön a hűvösebb idő, idén már nem fognak felkerülni az autóra.
Hibátlan sehol nem volt (sőt, leginkább sehol semmilyen…), ha meg már úgyis javítani kell, akkor mindegy, hogy hány helyen van a perem lehorzsolva, uh végül egy nem túl szép esztétikai állapotú szettet vettem.
A fejújítást a Cultcar Bt. végezte. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szépek, teljesen gyári új állapotúak lettek a kerekek, alig várom, hogy tavasszal felkerüljenek! A 18-as szett felújítása 60e ft volt. Kapnak majd faceliftes kupakokat is.
Göngyölített vételár: 3.599.000 ft
Sikerült elütni egy kismadarat, pont a bal első parkradart kapta telibe, de úgy hogy semmi nem látszott körülötte, csak belökte a radart. Levettem a kereket és a doblemezt így hozzá lehetett férni. Gyárilag csak oda van melegítve a radar tartója a lökhárító belsejéhez, nem egy sztrapabíró megoldás...
Először úgy gondoltam megragasztom, de nem tudtam volna rendesen odarögzíteni amíg megköt, így maradtam a gyári megoldásnál. Forrasztóval "odasütöttem", aztán ment minden vissza a helyére. Működik! :)
A másnap megint fagyosan kezdődött, jeges ablakok vártak az autón, így azt eszeltem ki, hogy a reggelt csavargással töltöm míg felszáradnak a hegyi utak. Szádvár, Torna vára, Dernő, Lucska, Andrássy-mauzóleum Krasznahorkaváralján. Jól elment az idő ezzel, egyik ámulatból a másikba estem. Gyönyörű vidék.
Csak nem hagytam annyiban és felmentem kétszer a kis keskeny utacskán, tényleg jobb így napfényben, bár nagy előnye az esti autózásnak, hogy jó előre látja a szembe haladót az ember.
Beugrottam Rozsnyó főterére is, majd Nyilas felé még párat fordultam a durva aszfaltoson, készült is egy emlék videó a gépészkedésről. (nagyon lapos és hitvány leképezése a valós élménynek, csak arra jó, hogy segitsen előhozni az emlékeket)
Elkeveredtem Rudnára, amint a guglit böngésztem, hogy ez hogyan sikeredett így, egy versenyautó csinált három fánkot a község közepén feltartva három-három autót a főúton, majd kilőtt. A szemben lévőket nem láttam a gumifüsttől. Ez kemény mutatvány volt, de lehet csak nekem tetszett...Fél perc múltával mire felocsudtam, lefotóztam a helyszínt. A füst lassan oszlott csak.
Hazafelé Csetnek, Pelsőc, Ragály, Gömörszőlős, Serényfalva, Farkaslyuk, Szilvásvárad. A főszezon ünnepélyes lezárásaként Mónosbélen Gombóc Artúr Vidéki Nyalodájában fagyiztam egyet. A tulaj nagy olasz autó rajongó, volt miről beszélgetnünk.
Sötétben hazabotorkáltam a szokásos Jászapáti, Újszász, Kőröstetétlen útvonalon.
1058km
46235km
Lucska felé
Lucskán
Lucskán
Vasgyár Dernőn, ahol a Lánchíd lánc készült 1844-ben
Andrássy-mauzóleumnál
Krasznahorkaváralja feletti kis utacskán délben
Dénes felett
Ugyanott, csak lentről felfelé nézve
Rozsnyón
Valahol Rudna előtt
Oszladozó gumifüst Rudnán
Gömörszőlősön uzsonnáztam