Blog

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2025-03-16

Ma az esős idő ellenére megejtettük a kerékcserét és felkerült a nyári szett.

Aktuális kilométeróra állás: 177.944 km
A téli Pirelli gumik a szezonban nagyon keveset, csupán 1.853 km-t futottak és összesen van bennük 6.017 km.
A nyári Hankook gumik 13.689 km futással kezdték meg az idei szezonjukat.

>> Tuning és extragiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-02-21

Még 24 novemberben vettem egy szett új Classico felnit a Veloce méretében, és most megvettem rá a gumikat is.
A Conti Sportcontact7 mellett választottam. A felnihez passzoló 225/40zr19, és 255/35zr19 méreteket vettem meg rá.
A gumik 330ezer forintba kerültek, a felnik pedig ~670ezer forintba.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-03-13

A középdob a hátsó csatlakozásnál lyukas volt. Ezt tavaly nyáron még behegesztettem, de újabb kicsi lyukakat találtam rajta. Néhány helyen rozsdás volt, a dob is kicsit eresztett az összeperemezésnél, a belsejében pedig valami elszabadult, mozgatásra zörgött. Rendeltem egy újat a Szakál metálban. A hátsó dobbal nem volt gond, csak apró rozsdapöttyök voltak rajta. Mindkettőt megtisztítottam és ezüst Hammerite-el lefestettem. A hátsó rész egy apró tuning nála, a V6TB-ét használom, ez csak egy dobot tartalmaz kettő helyett, ettől alacsony fordulaton van egy pici morgós hangja az autónak.
Kicseréltem 2 db rögzítő gumit és az összes csavart is. Most teljesen stabilan áll és ez a rész nem fúj ki sehol, minden csatlakozás hibátlan.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-03-11

A 2025-ös évadot egy rövid 25 km-es autózással indítottam, majd elkezdtem megjavítani, ellenőrizni amit már régóta terveztem.
Már egy ideje fura szagot éreztem hátulról de nem tudtam eldönteni, hogy benzin vagy valami más. Levettem a hátsó futóművet, kivettem a tankot és ellenőriztem a benzincsöveket, de nem folyat sehol. A következő tippem a kifolyt tetőmozgató hidraulika folyadék. Mivel korábban már több hidraulikacsövet is cseréltem és minden alkalommal elfolyt, ezért feltehetőleg valahol a karosszéria alsó részén egy üregben tárolódhatott és nagyobb kanyaroknál kitud folyni, majd a kipufogó hőjétől érezhető. Ha már le volt véve a tank védőpáncélját ezüst Hammerite-al lefestettem.
A Novitec ültetőrugók szép külsőt eredményeztek, de nagyon kemény volt tőle az autó. Elővettem a gyári rugókat és ahol rozsdás volt ott letakarítottam, majd fekete Hammerite-al lefestettem, így kerültek vissza az autó alá.
A hátsó lengőkarok Powerflex poliuretán szilenttel voltak beszerelve, valószinüleg ez is hozzájárult a túl kemény futóműhöz. A másik ok ami miatt hozzányúltam az a passzív hátsókerék kormányzás, amit sajnos a poliuretán teliszilentekkel nem tud az autó, pedig gyári lengőkarokkal ez érezhető és ez az egyik érdekesség ebben a típusban. Korábban már vettem másik hátsó lengőkarokat, Tedgum G-szemeket és szilenteket. Ezeket megpróbáltam a kis 8 tonnás présemmel bepréselni de nem sikerült teljesen. Szerencsére ismerős helyen 20tonnás préssel már ez sem okozott gondot. A felső villa alakú lengőkarhoz sajnos a Tedgum olyan szilentet hoz ami 2 mm-el szélesebb,ezért ez nem fért be a helyére.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2025-03-11

2024 áprilisában felújításra kerültek a korábban vásárolt gyári 16-os felnik. 20db új csavart is kapott, mert az eredetiek rövidek lettek volna. Megvolt az olaj és szűrő csere is.

2024 májusban, még a Selenia előtt sikerült befejeznem az ajtókárpit projekteket! Szép, gyári az állapot mostmár.

2024 augusztusban vizsgáztunk

2024 őszén fényezőhöz került, és újra csillog a gépháztetőt, a tetőt takaró kötény, valamint a hátsó lökhárító. Visszakapta a gyári, fekete színt a küszöb vonala is.

Megérkezett angliából a tető tüskéinek takaró díszeleme, az utolsó 2db :) Szereztem "designoPininfarina" oldalemblémákat, a korábban kapott Spider hátsó logó pedig még egy krómozó/fényező keze alatt van.

2025 elején megérkezett a szélfogó háló is

Várjuk az ébresztőt!

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-03-10

A kézikönyv szerint 15e km az olajcsere periódus, de mivel elég jól meg szoktam kergetni a gépet, úgy vagyok vele, hogy legyen inkább 10e km. A tavaly júliusi olajcsere óta sikerült közel 9e km-t beletenni, ami nem rossz, ha azt vesszük, hogy kb. 3 hónap alatt jött össze. Mivel látom előre, hogy idén júliusig még bőven túlfutom a meghatározott intervallumot, ezért úgy döntöttem, hogy inkább már most, szezon elején legyen egy olajcsere.

Várpalotára vitem az autót Csörihez. Visszakerestem a blogomban, 2019-ben voltam nála utoljára. Én azt hittem, hogy kb. 3 éve találkoztunk utoljára, most kiderült, hogy van az 6 is. Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember :) A rutinszerviz mellé még egy jót beszélgettünk is az elmúlt időszakról meg ezekről a gépekről.

A szervizelés során a következő beavatkozások történtek:
- Olajcsere
- Olajszűrő csere
- Olaj leeresztő csavar csere

>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2025-03-10

Végre eljött a tavasz már nagyon vártam :)
Felébresztettem téli álmából őnagyságát. Télen azért amikor jobb idő volt egy-egy kört gurultam vele, így a téli pihenő alatt azért össze hoztunk 527 km-ert. :)
Mivel most már használgatni fogom, ezért gyorsan meg is csináltam rajta az olajcserét.
Mann Filter olajszűrőt kapott egy Filtron levegő szűrőt és Selénia Racing olajat. Szerencsére az alján semmi borzasztó dolgot nem láttam csak egy kis olajszivárgást, ami fentről a szelepfedél tömítéstől jön .
Ezt nemsokára orvosolni fogom.

Szóval kezdődhet a szezon
km : 282.068

 
>> EgyébKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-03-09

A jó időre való tekintettel elővettem a spidert.
Műszakilag minden, ahogy hagytam. a gumik alig egy tizedet engedtek az állásban, ezeket vissza engedtem a megfelelő nyomásra.
12 kilómétert jöttem vele, természetesen nyitott tetővel :)
Biztos ami tuti, újra ellenőriztem a folyadékokat, a víz lett egy újnyival a max jelzés felett, gondolom ha visszahül vissza is megy maxra. A hátsó ablaknak, lehet még hidege van, kicsit meggyűrődött két helyen, remélem ha holnap megsüti a nap ez kisimul. Még az alsó motorvédő burkolatot kell visszaraknom, csak még javítani akarom rajta a felfogatási pontokat.

 

Szóval elindultunk.
Badacsonynál értük el a partot. A 71-esen gurultunk békésen, aztán egy idő után vége szakadt a békének. Találkoztunk a Balaton maratonnal. Tengernyi dugó, araszolás, anyázás, rendőr, össze-vissza parkoló autó, stb. Mögöttünk volt egy karambol is, mert a bömbis nagyon sietett és nem zavarta hogy előtte újra megáll a sor. Jó nagy csattanás volt pedig nem sokat mentünk előre, azt is lassan.
Aztán Giuseppe jött szembe motorral, de a dugó miatt nem tudtunk beszélni.
Így esett hogy megkajáltunk Füreden a Halászkertben és haza indultunk.

A tegnapi ébresztés óta 300 km-t mentünk :-)

 

A próbakört azzal hagytam abba hogy a jobb ablak nem megy fel...
Itthon ajtó szét, ablakemelő ki. A motor nem megy, megakad. Párat fordul aztán beáll mint a szög. Erőszakkal tovább tekerhető, de újra elakad. Mindkét irányba.
Nem egyszerű szétszedni, forrasztani is kell, de engedett.
Forgórész, szénkefe, kollektor rendben. Semmit se látok ami megakadna.
Aztán az állórészbe belenézve egyértelmű lesz a helyzet.
A két mágnest két U alakúra hajtott acéldrót tartja a helyén (1.kép).
Az egyik a hajtásnál elrozsdásodott és eltörött, abba akad a forgórész. A mágnes a drótot a helyén tartja, de a forgórész forgó tere kiemeli és beakad. (2-3kép)
Furcsa mert az a vége zsírban van. Megette a zsír??? A ház is csupa rozsda belül..
A balos ajtó motorja a polcon, azt beraktam. Működik.

Aztán több órányi ablakbeállítás jött. Egy ízben sikerült a végállás mikrokapcsolóját is elgörbíteni. Nem volt egyszerű de visszahajtogattam. Újat természetesen nem lehet kapni...

11 óra körül már nagyjából jó lett így összeraktam.
Ha lesz időm még finomítom, szélzaj most tuti lesz.
A lényeg hogy jó az idő, indulhatunk.