Blog

>> Szervizgiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2024-09-16

Olaj, gyertyák, szűrők cseréje, szoftverfrissítések, átvizsgálás márkaszervizben, a Svájci Winterthuri Schloss Garage-nál.
Az autót egy +ajándék szervizzel kaptam, így csak az olajat kellett kifizetnem.
Km: 19821

 

Megkértem az AI-t hogy rajzoljon egy képet amin Alfa Romeo és Piritu van.
Ez lett belőle :-)

 
>> EgyébHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2023-08-24

Igazából csak üléseket akartam vásárolni, de ez a donoruató olyan olcsó volt, hogy megvettem az egészet. Így egyben hoztam el Zuglóból.
Szegény autó ki volt már vonva a forgalomból, a közterület-felügyelet már elszállította volna, a tulaj már nem akart vele foglalkozni, így inkább eladta.

Az már biztos, hogy nemcsak az ülésszett lesz felhasználva ebből a verdából.

Szegény autó szebb napokat (éveket) is megélt már előző gazdájánál: Dubsolutely. 2016 márciusától 2023 augusztusáig Dani volt a tulajdonosa, de az utolsó 1-2 évben feladta a vele való küzdelmet.

Ígérem, hogy alkatrészei tovább élnek jó sokáig majd a projektautómban :)

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2025-01-29

Nincsen projektautó donorautó nélkül! Csak egy ülésszettet akartam venni, de végül egy egész donorautó jött vele... Az autót még 2023 augusztusában vettem, 2024-ben az Olasz Autók Háza udvarán pihent, most pedig elvittük utolsó útjára.

Köszi a segítséget Misi és Leo! :)

Nézd meg a videót!

 
>> Eseményaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-11-09

Lassan szaporodik a km a motorban (induláskor 2736 km), de kellene egy túra. Már nagyon nyomnám a gázt, tesztelném a technikát. Figyeltem az időjárást. Ha nem lesz eső vagy fagy már megfelel.

Indulás 6 után még sötétben és enyhe fagyban, de az utak szárazak, nappal bőven 10 fok lesz. Ezúttal Zabar felől közelítettem Ózdra. A Domaháza - Hagony szakaszt többször is megjártam. Kiváló aszfalt, kanyargós, dimbes-dombos, kívánatos útvonal, de gyatra szakaszok vezetnek ide. A dombok északi oldala még bőven deres volt. Levegő már fagypont felett.
Ózdon tankolás, reggeli, majd irány Aggtelek. Ragály után az erdőben is jót mentem. Egy bukkanó utáni jobbos mindig meglep, pedig már számítok rá. Az erdőbe vezető földút csapása látszik, megvezet.

Aggtelek - Jósvafő örök kedvenc mindkét irányban. Északi oldal vizes, Szinpetriig hajtottam, onnan vissza Ragályig, majd Imola felé tovább. Kánó után még átmentem a kanyargos szakaszon, de az erdőnél visszafordultam. Vizes vagy inkább fagyos volt.

Szlovákiába Aggteleknél mentem át. Pelsőc, Csetnek, Veszverés, 533 2x, 535 Dedinky. A tóparton 2 vörös cica társaságában megebédeltem. Szepespatak - Svedlér felé haladtam tovább. Ez már a hegyek északi oldalán a völgyben fut. Nem volt nagy ötlet erre jönni. Figyelni kellett nagyon, helyenként lefagyott foltok is előfordultak. Jekefalváig mentem ezen az úton. A Gölnicbánya után izgalmas az út, tempós, de ezzel is az a gond, hogy rövid és messze van. Forgalmasabb is.

Vissza az 549-esen Szomolnok, Stósz. A hegy árnyékos oldala fagyos volt. Egy Tuareg lendületesen jött felfelé velem szemben. Közöttünk egy enyhe balos de fagyos kanyar. Anyád, ez nekemjön. Húzodtam szélre, de nem volt menekvés. Ha ez megcsúszik, pont belémjön. A mozgásából látszott, hogy az elektronika beavatkozott, a tükörből láttam a féklámpáit világítani. Meglepődött annyi szent, megúsztuk.
Stósz felé a déli oldal kiváló volt, legalább 3x mentem oda-vissza. A nap lement közben. Dénes felé megnyomtam a völgyben, de ahogy a fák közé értem kijózanodtam az adrenalinmámorból. Sok lesz ez a tempó ide. A bukkanó utáni jobbos nyáron oké, de mi van, ha most fagyos? Lassítottam még időben, jól tettem, kis megcsúszás így is volt. Na, érjünk haza!

Krasznahorkaváralján már sötét volt. Rátértem a főútra. Cél Eger a leggyorsabb úton. Titkon reméltem, hogy a Mátrán keresztül még egy jót autózhatok.

Vacsora közben átgondoltam a haza vezető utat. Csak megnézem a 24-est, mi baj lehet :) A fényszóró meg sem közelíti a Giulia-ét, de ez van. Kevés autó volt, távolsági fény játszott. Abszolút megérte. Úgy tűnt, sosem voltam gyorsabb.

Gyönygyöstől unalmas autópálya.
1157 km összesen. Benzinfogysztás mellett sajnos az olajfogyasztás is jelentős. Oka vizsgálat tárgyát képezi. Hamar kezdtem hajtani?

A plusz teljesítmény érezhetően gyorsabbá teszi az autót, de a nagy változást a Q2 adja. Kanyarban gázra a kisebb ív felé húzza az autót. Hamarabb lehet kigyorsítani, jobban jön ki a kanyarból. A hanggal még nem barátkoztam meg. 2000-es fordulaton nagyon brummogós, zavaróan hangos. Talán másik dobb kellene.

277085km

 
>> EgyébFerko // Alfa Giulietta 1.4 TB Sport // 2024-11-17

2024.11.17-én megváltunk egymástól. Hiányozni fogsz, de most a szív helyett az észre kellett hallgatnom.

 
>> SzervizLala2.5V6 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-12-27

Már megvételkor tapasztaltam olajfolyást a turbó környékéről. Nem tántorított el, tudtam az olajzócső tömítés problémáiról.

Meg is rendeltem a megfelelő tömítést, a csere nem túl bonyolult, takarítással és átnézéssel együtt max 1 óra.

 

A gólyalábak után jött az éves karbantartás: fékpucolás.
Nincsenek se a tárcsák, se a betétek félrekopva. Minden működik ahogy kell.
Gumialkatrészek is épek, nem kell cserélni semmit.
Durván fékporos volt minden, letakarítottam. A csúszófelületek rézpasztázva.
A festés már nem a legszebb, de egy évet még kibír.
Kerekek fel, bakról le.
Sört bont :-)

 
>> EseményGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-01-26

Pénteken átvettem a Carnetnél, köszi Rohodi Misi, minden úgy történt ahogy megbeszéltük:-)
Hazaút zseni volt az autó tökéletesen megfelel, megy szedi a lábait, jó döntés volt.
Ma elkezdtem belakni, pár eddig beszerzett apróságot ami bekerült, gyári sárfogó ( Mopar ), gumiszőnyegszett, hátsó ülésekre tárolózsebes szett. Sabelt övpárnaszett,
Még a Carnetnél téli gurulóknak Alutec 17-es felni és Landsail Winter Star gumiszett került fel.
További apróságok majd folyamatosan.
Óraállás:106km:-)

>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2025-01-25

Az autót szinte csak télen használom ezért sokat megyek vele sötétben. A gyári lámpák fénye még a LED-el sem volt túl jó. Rendeltem az alfaalkatrészek-ről egy szett Magnetti Marelli lámpát, ami szerintem a gyári beszállító. Összehasonlítva a gyárival csak az Alfa Romeo matrica és a fülön levő belenyomott minta különbözteti meg.
A lámpával együtt járt a tompítottba, egy új H7-es normál izzó. Ezt átraktam a távolsági fénybe. A helyzetjelző mindkét oldalon kiégett, ezt pótoltam új W5W izzóval.
A régi lámpákat elrakom, ha esetleg egyszer utolértek valakit akkor lesz cseredarabom.