Blog

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-14

Indulásnál és megállásnál egy koppanást lehetett hallani, menet közben a talpamnál kisebb vibráció előfordult. Kézzel mozgatva a féltengelyt a belső csuklónál volt lógása. A zsír is valamennyire kifolyt belőle, de volt még benne is bőven, nem ez okozta a problémát.
Megvettem a külső gumiharangot is, de azt nem cseréltem ki, mert semmi baja nem volt, csak kapott itt is új zsírt.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

5 éve volt cserélve a fékfolyadék, ezért újra cseréltem. A féknyergekben nem volt nagy különbség a színében, de a kuplungmunkahengernél jóval sötétebb volt, pedig azt is cseréltem 5 éve, ráadásul a felső munkahenger is akkor volt cserélve.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-15

Fékezésnél úgy éreztem hogy romlott a fékhatás a korábbiakhoz képest. Eddig egy kb 40-50%-os TRW fékbetét volt beépítve, de kb 10 éves volt és mivel a külső féltengelycsukló bilincse laza volt, és kifolyt belőle valamennyi zsír, ami feltehetőleg néha rácsapódhatott a tárcsára, megérett a cserére. Ha már vettem újat akkor a Brembo XTRA betétet rendeltem, mert nincs túl nagy felára, de a súrlódási együtthatója magasabb. Sajnos Brembo XTRA féktárcsa nincs hozzá. Jelenleg a tárcsát nem cseréltem, mert minimális válla van.

 
>> Autóápolásliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-06-16

Jegyzetelem, hogy maradjon nyoma.
Valami ért, aztán két napig lamentáltam rajta. Az évi 2-3 mosási alkalomból ellőttem egyet. Legutóbb talán tavaly kora ősszel történt ilyen. Vagány a fékportól szűrke felni, meg a bogárlepte homlokfal, mutatja, hogy nem csak a garázsban áll, volt benne munka míg ilyen lett, de így tisztán is nagyszerű ránézni.
Csak nagynyomásúval mosom, próbálom elkerülni az 'örvénykarcokat'. Aztán kis szárító próbakör.

 
>> Autóápolásliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-06-16

Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-31

Átfésültem az autót zörgések tekintetében. Kesztyűtartóból kidobáltam a felesleges cuccokat, 13-as emerdzsenszi kulcs a térképtartóban szivacson utazik, tűzoltó flakonok az ülés alatt beszivacsozva, szerszámos-alkatrészes láda a csomagtartóban is kapott jobb rögzítést.
És megvan. Ennyi hiányzott.
Próbakör kis kerülővel.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2025-06-13

Újabb tízezer km. után, irány a Formont, ahol megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, mellé új olaj és levegőszűrőt. (33800 km.)

 

Ismét beleszaladt bő tízezer km. a verdába, vittük is a Formonthoz, ahol megkapta a Selenia 5W40 Star Pure Energy olajat, friss olaj és levegőszűrővel. (78100 km.)

 

Kétkeréken Alfa!😁