Blog
Jobb oldalon is megadta magát a felső lengőkar, sajnos most nem sikerült Klokkerholmot beszerezni, viszont rendelés nélkül volt Birth, remélem azért ez is sokáig fogja húzni... Ezzel megszűnt a koporgás is meg a kora reggeli nyüszkölés is amit már egy jó ideje vadásztam. Valószínű, hogy a műszaki vizsgán való nyúzás megtette a hatását, és ezért lehetett most könnyen megtalálni a gömbfej lógását. Miután levettem akkor vettem észre, hogy az egyik szilent is már rendesen ki volt a lengőkarban...
Illetve most volt időm arra is, hogy levegyem a küszöb spoilereket, már akkor is csúnyán álltak mikor megvettem az autót. Ha minden jól megy akkor tavasszal felrakom rendesen :)


Eszegeti a Malvin az olajat, utána kellett töltenem már 2 alkalommal. Az új év rossz esetben egy nagy karbantartással fog kezdődni valamikor január közepén, ha malacunk lesz, akkor csak egy sűrűbb olajra való váltás lesz.
GT cartársnak hála,kaptam szèp ùj logómatricàkat.sikerült öket rendesen felragasztanom.A fèlig offosra is elkészítette öket.Külön köszönet.A logókra kaptam a thesis fóliázásakor a szabófoliánál védöfóliákat amik felkerültek a logókra.Gt cartárs mègegyszer köszi a fàradozàsaid.




Kicseréltem az akkumulátort. A régi kapocs feszültsége három nap állás után 11,39V volt, ami kimeríti a "mélykisült" állapot fogalmát. Napi használatban is csengusz volt nulla alatt. Cserében az új sem éri el az elvárt 12,7V-ot annak ellenére, hogy kapott egy CTEK-es töltést az éjjel, bár ez lehet, hogy a műszer pontatlanságából fakad. Remélem bejön az Exide.
A hővédő "bugyi" nyújtható volt egy mérettel nagyobbra :-)
Régi akku:
Banner P6212 62Ah 540A (EN)
Új akku:
Exide EA770 77Ah 760A (EN)
Töltés alapjáraton:
13,47V
Töltés emelt (2000) fordulaton (?):
13,53V


Szép volt, jó volt, kiütötték alólam. Tegnapi nap folyamán egy félfrontális ütközés során mentette meg az életem. Az utaskabin sértetlen maradt, egy karc nélkül tudtam kiszállni. Nagyon egyben van a 166.
Egy ideig alfátlanul.

Megjött az új csiga 2260 vzk. Sajnos most a fű sem nő ,nemhogy az esztergányosok dolgozzanak!:( nem sikerült újabb turbot szerezni csak ezt az ütött kopott,leharcolt csiguszt hozták. dddd
készíttetni kell leömő közdarabot ill kipuff közdarabot.
aztán jön az új kuplung egytömegű lendkerék ,rugós tárcsa húzott szerkezet.
Készül az új front cooler is tavaszra beépül.
Köszönet Kollár Szabinak!


Termosztát cserénél a vízhűtő alsó csövén kicseréltem a bilincset. Reméltem ott szivárog a hűtővíz! Persze nem, úgyhogy jött egy új hűtő.
Km.:187250


Pár héttel ezelőtt megadta magát a hátsó ablaktörlő motorja. Először belassult, egyre lassabban törölt, majd végül teljesen megállt. Sparco kiszerelte a sajátját az autójából, én meg elkértem némi kp-ért cserébe. Beszerelés később.

17-én hajnalban gátat hegesztettünk és fölpótoltuk a szilvamag alátétek által benyomott felső csavarhelyeket. Szelepeket köszörültem (kivétel nélkül mindegyik be volt verődve, valószínűleg még soha sem köszörülték), lemostam a fejeket teljesen. Az én kritikus szememmel is nagyon szép munkát végzett a 2T+M Győrzámolyon, oda 17-én délelőtt adtam be a cuccot, 19-én este már hoztam el tőlük megmunkálva, a gáthegesztett fejeknél új szelepülékekkel. Megmondtam, hogy egyszerre síkolják a négyet, alulról és felülről is megsíkolták a fejeket, századra azonos magasságúak lettek. Plusz hozzáigazították a véglapokat is (+1,62mm az egy ékes tömítés miatt). Hibátlan lett. Nyomáspróbázva, hibátlanul. 21-én kész lett a hengerfejszerelés. Iszonyatosakat szoptam a tőcsavarok meneteivel, hármat újra kellett vágni, Helicoil bele, illetve egy himbatartó furatot is fel kellett fúrni M14x1,5-re, esztergáltatni hozzá tőcsavart 10.9-es anyagból.
Kapott új egy ékes Glaser tömítéseket, új Ajusa HF csavarokat. Gyári leírás szerint, több lépcsőben, melegített motorral is nyomatékra és szögre húztam. A végeredmény: bika lett az autó. Minden letisztítva, új Bosch porlasztócsúcsok, új réz tömítőgyűrűk az olaj-nyomóágnál is, adagoló visszaállítva 0.80 mm-re, mivel 2.4-es a drágaság. Semmi füst, alacsony fordulatú rángatás eltűnt, ellenben a turbo már 2100-nál elkezd tisztességesen dolgozni. Nagyon tetszik.
Megpróbáltam a szervorendszert feléleszteni, kapott egy tutira működő szivattyút, de kiderült, hogy a kormányű dugattyúja fossa az olajat, szóval lekötve... Ez egy hatalmas szopóroller lesz.
Kapott egy új Impergom vízcsövet.
Pedálboxot, ezzel együtt kuplung főhengert és első fékcsöveket kellene cserélni...
Tavasszal jön a karosszériázás, utána pedig az első futómű teljeskörű felújítása.
A kardánba be kellene szerelni az új középcsapágyat és a csapágyházat (mindkettő megvan, vadiúj FAG csapágy és Impergom ház). Ha ezek elkészülnek, már "csak" új nyári gumikat kell rá venni.
(Az utóbbi két hétben három egymást nem ismerő ember kérdezte meg, hogy mikor veszek már egy Autót. Mondom, köszi, nekem a 75 az autó.)
Végül kapott egy motormosást és új résolajcsöveket (a fotón még nem).

Ismét eltelt kb 15 ezer km és eljött az olajcsere ideje. Kapott új Selenia Racing 10W60-at, MANN W 714/4-es olajszűrőt, Knecht LX 914-es légszűrőt, Müller FC101-es pollenszűrőt és 4 db NGK BKR6EKPA és 4db PMR7A gyertyát. Ezeken felül ki kellett cserélni a termosztátot is egy Gates TH18188G1-es típusúra. Mivel most ráérek, ezért nagyrészét magam cseréltem. Nem volt olcsó és egyszerű sem, mert a Unixnál nem ment minden elsőre, de végül minden sikerült.
Km.: 182293