Blog
Háháhá! :-) Megérkezett az ülésfűtés előre. Hamarosan frissítem a blogot, mert az J1 ülés már otthon pihen egy ideje. A héten neki pergek és bombázok mindent szét! De jó lesz! Lehet tanuló pénz rámegy a bőr leszedésére. :-D Mondjuk szarom le, akkor megy vissza a plüss garnitúra. Utálom ezt a bőrt.
186000-es szerviz olajcsere, szűrők futómű átvizsgálása, egyenlőre semmi gond, de most jön a tél és még a tavaly télen keletkezett kátyúkat sem sikerült mindet kijavítani, szóval folytatódik a szlalomozás. Kicseréltem még a csomagtartó gázrugóit, mert már nem tartottak jól.
Itt van a tél, itt van újra...
Újonnan vásárolt drágaságomnak is fázik a talpa, ezért új cipellőt kellet keresnünk neki.
Ez sem volt egyszerű eset!
Egy fő szempontom volt, a költséghatékonyság. Mindent ennek jegyében próbáltam megoldani. Ismétlem próbáltam! De sajnos nem úgy sültek el a dolgok, ahogy szerettem volna.
Első lépésként tettem egy tétova kísérletet egy-két gumisnál, hogy mennyi pénzből tudnám felöltöztetni a drágát. Csak hüledeztem egyik-másik ajánlat hallatán. Négy acél felni, középkategóriás Barum gumikkal, a legbarátibb, jó pajtási áron is 174.000 Ft lett volna. Hogy mi??? És most a varázsmondat - Gyere ügyünk meg egy sört és megbeszéljük! Én fizetek! - se segített. Úgyhogy maradt az internet.
Hosszas keresgélés után ráakadtam egy szuper, 7mm-es Michelin Alpin 4-es gumira, potom 13.000 Ft/db áron. Eddig jó vagyok, gondoltam. Már csak a felni és kész. Csak azzal nem számoltam, hogy a drágám lába valami olyan ritka madár, hogy sehol nem találok rá emberi áron acélfelnit. Na mondom, nem vagyok én olyan sárba tapadt tisze-tosza béna gyerek... Majd megnézem a felni adatait és kerítek más gyártótól. Találtam is... egy Opel felnit. Minden egyezett: Furatszám, lyukkiosztás, méret, csak az ET számban volt 3 mm eltérés. Mit nekem mondom..., felmegy az!
Hát nem ment! :D
Közbe bejött a fagy, én még mindig a nyári tappancsokon vitézkedek és ugyan van egy király gumim, de felnim nincs hozzá... Hmm... bravó!
Semmi gond, no para, semmi pánik, megoldom! Pénz nem számít! Hogy mit is írtam az elején? Költséghatékonyság meg minden? Ja bocs! :D
Végül pár nap keresgélés után találtam egy másik 159-esről leszerelt gyári 16-os alut. Egy gyors telefon, egyeztetés, be a kocsiba, fel Pestre és már bent is a csomagtartóba.
Másnap fel is rakattam őket.
Én boldog vagyok, a drágám már tuti nem fázik meg és van egy fölös Opel felnim! :D Kinek kell? :)
Költségeim:
Michelin Alpin 4: 52.000 Ft
Opel lemezfelni: 20.000 Ft
16-os alufelni: 80.000 Ft
A pesti utam és a buta, ami majd megütött a végére: Az Isten fizesse meg...

A hétvégén tevékenykedtem egy kicsit...
Szerettem volna a gyári Blaupunkt fejegységemet egy modernebb, multimédiás egységre cserélni. Ez meg is volt, még az előző Passat-omból maradt meg. Úgy gondoltam nem lesz túl bonyolult dolgom. Kiveszem, beteszem, boldog leszek. Mint egy jó szex :D Hát tévedtem! Kicsit se élveztem...
A problémák ott kezdődtek, hogy a régi fejegység annyira beette magát a műszerfalba, hogy az istenért nem lehet onnan kiszedni. Hát gondoltam majd megbontom a kicsikét és hátulról rásegítek. Az ötlet jó is volt. Leszedtem az oldalburkolatokat, kiszereltem a kesztyűtartót, ám azzal nem számoltam, hogy Alfáék a középkonzolt körbe egy acél burkolattal védik még, ami egybe van a műszerfalhéjjal. Semmi gond mondom, majd megpróbálok a váltó felől behatolni! Ám ott is ugyanebbe a problémába ütköztem. Nem volt más választásom, maradt a puszta, nyers erő. Okos enged, én meg erős vagyok! :D Sikerült is röpke 20 perc erőlködés és megannyi izzadságcsepp árán valahogy kiszuggerálnom a rádiót. Mondhatom felhőtlen volt az örömöm... egy darabig :/ Sajnos gyorsan rá kellett eszmélnem, hogy még az 59-est szabvány canbus vezérli, addig az én kis okos Pioneer cuccom még sem olyan okos, mert nem ismeri a szabványt. Nem volt mit tenni, kompromisszumot kellet kötnöm. El kellett felejtenem a multikormányt és az RDS-t. De cserébe egy csúcskategóriás App-rádió dolgozik az Alfámba. :)
Költségeim:
Beépítő keret: 13.000 Ft
Eltöltött munkaórák száma és sebtapasz felhasználás: Megfizethetetlen...



Elkészült, kész,szép, megy majd gumizásra.
( teljes felújítás, fényezés, lakkozás, görgőztetni nem kellett:-)



Első lengőkar kompletten (TRW),
Vezérműszíj készlet (Dayco), vízpumpával,
Hosszbordásszíj készlet (Dayco),
Levegőszűrő (Ufi),
Utastérszűrő karbonos,
Olajszűrő (Ufi),
Szelepfedél tömítés (Reinz),
Aksi (Banner),
Gyertya (NGK),
Klímatisztító cucc (SCT),
Kiszállítás
Tegnap lekerült a lámpafólia. Ennek az oka a tél, és hogy sok a "vérprofi" az utakon. Baleset esetén kizárt, hogy ki tudnám magyarázni a fóliát, hiába lennék én a vétlen.
Bal hátsó búra kis helyen meg van pattanva, ezért folyamatosan párásodik, cseréje folyamatban....

A mai napon lecseréltem az olajat és szűrőket a km állás 176890km. Az olajcsere nagyrészt egyszerűen indult ám a levegőszűrőnél olyat láttam amit még máshol nem. Nevezetesen a szűrő fedelét tartó csavarokra ráfolyhatott valami, mert a fejük olyan szinten korrodált,hogy nem látszott milyen csavar volt eredetileg és emiatt meg se tudtam fogni. Jött Mr Flex és megoldotta a dolgot. A szűrő állapotáról már nem is kell beszélnem, hiszen ezt nem hiszem,hogy az elmúlt időben nem nyúltak hozzá.
Felavattam továbbá az obd olvasómat és kiderült,hogy sajnos hozzányúltak, mert 10789 km-t mutat az ecu a 176890 helyett. Túlpörgetve viszont csak egyszer volt.
A vízhőmérséklet mutató nem akart 90°-ig felmenni.
Kicseréltem a termosztátot, most már akar. :)
Km.:187020

Műszaki előtti utolsó szerelési nap.
Bal hátsó torziós rúd csere megtörtént, a motorháztető előtti esővíz elvezető műanyag lecserélve, valamint egy törött napellenző is orvosolva lett.
Műszaki pipa! :)