Blog

>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-10

Sok időm sajna nem volt az elmúlt időben, hogy foglalkozzak az Alfával, de most 2 vizsga között kicsit átnéztük.

- Olaj utántöltés (Selenia 10w40)
- Spuri motoradalék
- Váltóolaj utántöltés (Tutela CS Speed)

KM: 96.210

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-01-09

Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.

>> Szervizgekki // Alfa 156 2 + 2 ajtós :) // 2013-01-09

Hát eljött az ideje az olajcserének is...
Az olajjal egyetemben cserére került az olajszűrő, levegő szűrő és a pollen szűrő is...
Pár napja, az új aksi ellenére néha nem akart indulni a gépsas :( sajna a blendixet is cserélni kellett remélem most egy darabig nem lesz vele probléma (Bosch-t kapott)

Tegnap megakadt a szemem az első stabszilenten. Miután kijöttek az alsó lengőkarok, jól láthatóak lettek. A látványt gondolat követte, cserélni kéne ezt is, mert vagy tíz éves. (Mint kiderült 99-es gyártmány volt, Phontól származik a segédalvázzal együtt.) Normális esetben ehhez le kell szedni a bölcsőt.
Ma bementem a helyi kereskedésbe rendelni. A meglepetés ekkor ért, mert találtak a polcon két darab gyárit, meg is vettem azonnal. Hazatérvén neki is ugrottam a projektnek.
Az egy dolog, hogy le kellett venni a segédalvázat a karosszériával összekötő lemezt (pár csavar) és ki kellet tekerni a bilincset tartó két-két csavart. A küzdelem érdemi része ez után következett. A stabrúd a formája miatt ugye nem jön ki a helyéről, így a szilentet kell lehúzni róla. A bilincs gyárilag össze van préselve, emiatt szorít. A gumi kikeményedve, meg se moccan. Egy órányi küzdelem és egy sör után taktikát váltottam. A bilincset kellene valahogy kinyitni. Fúrás szóba se jöhet, nincs hely hozzá. Két tartócsavar vissza, csak úgy lazán. Üthető fejű csavarhúzó a két lemez közé és hajrá. Kb. az ötödik ütésre enged az első sajtolás. A hátsóhoz nem férni hozzá. A gumi természetesen annyira merev, hogy a megnyitott bilinccsel sem lehet megmozdítani a stabrúdon. A bilincset szétfeszítve és a klasszikus, piros feszítővasat bevetve a bal oldalon sikerül lefeszíteni a gumiról az immáron szétnyitott bilincset. Hurrá, irány a a jobb oldal.
Ott egyszerűbb a helyzet, mert jobban hozzáférni. A bilincs mindkét felét sikerül szétnyitni.
Ez eddig bő két óra...
A jobb oldalit megpróbáltam visszatenni. Nos a csavarok berakása nem kis feladat. Az egész hóbelevancot nagyon hátra kell nyomni, a tűzfal és a kormányművet védő borítás nagyon útban van. (Pajszer használata erősen ajánlott, csak így már három kéz kell. Egy a pajszer, egy a csavar, egy meg a bilincs lyukra feszegetéséhez, illetve a felette lévő borítás felemeléséhez.) Egy óra alatt vissza is raktam. Egy apró gond, a bilincset gyárilag összefogó sajtolást nem távolítottam el rendesen, így felfekszik és nem szorítja rendesen a szilentet. Majd holnap, mára ez a három és fél óra elég volt. A technika már adott, egy óra elég lesz.
Ja, a lengőkarok nagyon szépek lettek, még a kutya is bejött megnézni.

A holnap története.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-01-09

Miután teljesen ki lett lakatolva ki kellet szigetelni. Sajnos a gyári szigetelést már nem lehetett már vissza tenni mert ahány szór megfogtam annyiszor eltört, elszakadt. 1 nap alatt be is szabdaltam .

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Szóval mentem, s csak mentem. De nem sokáig :/
Elkezdte csipegetni ismét a vizet. Füstölgött is... Június 22. éig bírta. Ismét Jani.
Itt kiderült , hogy az előző K.O. nem úszhahtó meg a henger fej síkolásal, és tömítés cserével... Még egy persely K.O. lett. Dugó sem volt valami fényes állapotban. Még jó, hogy addigra meg volt már az SW. Volt mivel járnom.
December 20. lett, hogy elkészült. Kisebb vagyonomba került ismét...

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-01-09

Várpalotán jártam Csöriéknél. Kapott az Autó egy új stabrudat és egy balos féltengely gumiharangot a szakadt helyett, ami még a gumicserekor tűnt fel Tottinak.
Ja igen, meggondoltuk magunkat, és már nem eladó az Alfa. :)

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

-Szóval a tempó megtette a hatását. Ami biztos, hogy henger fejes lett a verda. Autó trélerrel Janihoz. Kriszti és én utasként a szokásos tokodi buliba. :)
Viszonylag gyorsan meg is lett a hengerfej síkolás, fagyálló, olaj.... A 2009-es futómű állítást is megejtettem. Adtam magamnak egy másik hűtőt is :)
-Egy év "élveszkedés" után elegem lett a "zajból" is. Így lett egy középső dob a rendszerben is... Elkezdtem falni a kilométereket is.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

-Elérkezett Alfa City napja. Felkészülés meg volt: guminyomás, folyadékok, olaj rendben. (de ügye a hűtő csöpög)
A frissen festett nyári kerekek is felkerültek. Perszeeee, hogy szombat reggel leeresztett a Jh... Egy csavar.... Így még egy gumist is megnéztem aznap. :)
Találkozás néhány 155ös haverral a kúton... Gooo.
Ügye, ha az ember egyedül megy, akkor nem örültködik. De csapatostól? Nahh nekem sem kellett 2x mondani, hogy toljuk neki... El is felejtettem, hogy csöpög a hűtő. De ügye 2xxnél az már nem csöpögés... :/
Szóval úgy alakult, hogy a komáromi lehajtó előtt csörög a haver.
"dől a szélvédőmbe a fagyálló" Nézem B+++ kiakadva minden. Pedig 1-2' el elötte fotóztam egyet...
Épp ott egy pihenő.Ki üresjárat, de már dől a lé. Előbb csak a hűtőbe. 6-7L
áááááááááá
Vissza hűlt irány tovább. Komárom előtt már megint forrna. Benzin kút. Ismét 6-7l.
Komáromban ismét 6-7l....
áááááááááá
Persze a szokásos sorban állás sem nekem kedvezett. Hiába tovább már csak kötélen. Így történt, hogy kötél végen érkeztem Komáromba. S Trélleren távozott az autó... Mindez a csöpögőből ömlőbe alakult hűtő miatt. (is)

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Nem is Alfa lenne, ha nem telne el úgy hónap, hogy valamit ne kelljen bütykölni... :)
De ügye ezért is szeretjük.... (?) :)
-mindjárt január 6.án elviselhetetlen lett a féltengely kattogása. (kapott)
-elkezdett csöpögni a hűtő is (folyamatos megfigyelés) * után töltögetés. Hűtő tömítő nem segített. Sajnos én voltam a balfax, mert ez később jól megbosszulta magát.
-A jó időre való tekintettel még belém is csúsztak. Így a "friss 2008" fényezésen sikerült rontani. Apró lakatolás, de akkor is... Ekkor lett telibe fújva a tető lemez az utólagos spoylerrel. Sajnos az elképzelésemet (BMWken láttam ilyeneket) nem sikerült 100% ossan véghez vinnie a műanyagozásra (üvegszál) megbízott "szakinak". Így utólag Sőt...
-Jöttek a tavaszi Alfa talik én meg főleg a külsőségekkel foglalkoztam. Legyen kész a fényezőnél lévő 15" nyári felni, kellett 2db gumi is. Persze, hogy csúszott ez is. Polírozás, takarítás, csomag tartó átrendezése...
Az esztergomi tali probléma mentesen lezajlott. (nálam is) A komáromi taliig a két hét is no problem.