Blog
P1320... ezzel a hibakóddal indult minden. Az elmúlt időszakban több alkalommal nem indult az autó. A fenti hibakód szinkronizációs hibára utal, a főtengely, és a vezérműtengely között. Kicseréltem a főtengely jeladót, a helyzet nem változott.
Mivel a vezérműtengely jeladó cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést, ezt a műveletet szakemberre bíztam. Ésszerűnek tűnt elvégezni egyúttal a vezérlés cserét is, habár csak 50e km ment bele a csere óta, de az álmoskönyv szerint nem sok jót jelent visszatenni egy 50 ezret futott szíjat :D
Felhasznált anyagok:
Gates szíj
Litens (Canada) feszítő görgő
INA terelő görgő
Meyle vízpumpa
GM hűtőfolyadék
EPS holtponti jeladó
Bosch főtengely jeladó
A munkát végezte:
Alfa Szatmári
Dokumentálva a szervizkönyvben .
A képen látható generátor szabadonfutó (Gates, pontosabban INA) még nem került beépítésre, bár szükséges lenne...


Tiszteletemet tettem ma Német Misinél.A GT még nem volt nála, ezért felavattuk:-)
Szervo csövek ki-szét-2x 10cm-es darab le-atomerős hidraulikacsövek a helyükre be.
Hajszálrepedés volt mindkettőn, éppen csak, de icipici olajfolt volt a garázsban a padlón, ezért a Német Service Dunakeszin rendbe tette:-)
Szervo olaj cserélve egyúttal.





Ezt is megértük! Talpon a gép!
A helyzet az,hogy az ültetés amivel vettem ennyit tud :D
205/40re gondoltam,hogy nem kicsit kell majd lerakni!
Elöl alsó hangon -80mm hátul -100mm.
Amint lesz rá kredit jön a gewinde (állítható magasságú futómű)
Közben bepirosodott a féknyereg,és vágattam rá Alfa Romeo feliratot is...
( Jó rozsdás már a féktárcsám, bár csak fényes lenne már ) :(
Hozta a postás a csomagomat, 20db hosszú 50mm-es mozgókúpos csavart tartalmazott.
A költségem:
Csavarok : 12.000.-
Matrica : 500.- (sokallom...)



És megvan! :-)
A mai napon összeállt a rendszer. Sprint83 javaslatára erősebb csavarokkal (először 8.8-ast vettem) raktuk össze a féket. Hatalmas köszönet EvoDave-nek, aki a munka oroszlánrészét magára vállalta, én csak asszisztáltam. Valamint óriási köszönettel tartozom MoA-nak is a konzolért! A fék harap, hibátlan lett. És nem mellesleg gyönyörű. Még a Brembo felirat hiányzik róla, de hamarosan az is felkerül. :-)








Kb 80ezer kilométer után a gyári bőrkormány csúnyán el kezdett foszlani. Melegebb időben a helyzet egyre rosszabbodott. Apró darabok morzsálódtak a kezemben.
Ennek ma vége! :)
Km állás: 115000
Mindez készült helyben Vácott, Kispál Tamás mester által. Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!





Idén is megjártuk Itáliát. Tegnap egy-két izzót cseréltem (helyzetjelző+műszerfalvilágítás). A műszerfalvilágításhoz egy narancsszínű foglalatban lévő kis izzó kellett, amiről azt gondoltuk a kedves értékesítő kollégával, hogy nem lehet kiszedni a foglalatból. Készségesen rendelt volna nekem foglalattal együtt min. kettőt 8000-ért, de azt gondoltam ez sok egy 5mmX10mm-es cuccért, még akkor is, ha színaranyból van, így hát vettem foglalat nélküli rizsszem izzót kettőt kétszázért. Aztán láss csodát, egy kis türelemmel kijött a foglalatból, kicseréltem és most minden OK. Tanulság: ne vegyünk rizsszem izzót foglalattal.


Az ajtókban a hangszórók már igencsak rossz állapotban voltak, így megérettek a cserére. Marklarral sikeres és nagyon kedvező cserét bonyolítottunk le. Ő szomjas volt, nekem szakadtak voltak a hangszóróim, így 2L Coca Colaért nyélbe is ütöttük az üzletet :-)

Már ideje volt egy alapos mosásnak. A karosszéria nano keményviasz hidrofób, az ablakok pedig Rain-X vízlepergető bevonatot kaptak.






A nagy kánikulában a klíma elég halványan teljesített, úgyhogy feltöltettem gázzal, meg egy kis fertőtlenítést is kapott.
Május 1. Sokaknak a munka ünnepe, vagy az év első családi piknikjének a napja. Nekem az idei május 1. a klímás gyötrelmeink kezdeteként vonul be emlékirataim hosszú sorába. Ezen a napon töltettem fel a csont száraz klímarendszert gázzal...majd újra...és újra.
Három szerelő elfogyasztása és három hónap után, végre valahára a klíma kész és elvileg hibátlan. Igaz lassan vége a nyárnak, de lesz nyár jövőre is :).
Szóval egy kis rohadt csövön egy még kisebb de annál rohadékabb lyuk volt a ludas. A hosszadalmas folyamat eredménye:
a hibás cső kicserélve,
a teljes csökígyóban az összes nyavajás tömítés kicserélve
a klímagenerátor kicserélve.
(ez utobbi már korábban)