Blog

>> SzervizTozo // Alfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-08-11

Ez egy hosszúra sikeredett történet. Kezdődött ott, hogy vas kapott egy szép új pajzsot + új első és hátsó emblémákat. Másnap reggeli indításnál "Have engine checked" felirat köszöntött. Hálátlan dög...
Több szervizt megjártam, cseréltettek velem MAP szenzort, rendeltek bele más típusú érzékelőt stb. Mivel a nyomáskülönbség szenzor elég húzós árban és egy MAP szenzort bebuktam, gondoltam átnézem én is a gépet, biztos ami biztos. Első körben ebayen rendeltem egy Bluetooth-os ELM327-es diagnosztikai csatit. Hibakód olvasás - P2455 DPF differential pressure sensor failure. Hát ez nem szívósor nyomásérzékelő (Szamosiék -1pont)... Szenzor értéke FES-ben folyamatos 0 mbar, fordulatszámtól függetlenül.
A részecskeszűrő és az érzékelő közti csöveket kiszedtem, minden ok. Tömítetlenség nincs. Kényszerített regenerálás lement. Stekkeren 5V megvolt. Ha az érzékelőt lehúztam akkor a 0 mbar felszökött 990-re. Csövek végén lehetett a gázt érezni. Szenzor vagy motorvezérlő hiba. Emiatt sokat agyaltam, hogy bevállaljam-e az új szenzort vagy szűrő kiüt.
Mint utólag kiderült kétféle DPF rendszer van, az egyik a szűrő előtti és utáni nyomás különbséget méri (enyém) - két csöves és van egycsöves verzió, ami a légköri nyomáshoz viszonyítva dolgozik. Utóbbi rendszerbe sokkal olcsóbb az érzékelő is.
Márkaszervizbe ilyet küldtek a gépembe, de sajna nem lett jó vele, viszont FES már mutatott értékeket, nyugtáztam, hogy akkor nem vezérlő hiba lesz.
Megrendeltem a Bosch érzékelőt, beraktam, kalibráltam és minden ok, eddig :-).
Benne lévő érzékelő: Bosch 0281002784
Új érzékelő Bosch 0281002783
Költségek: MAP szenzor (feleslegesen cserélve) 13000.-
DPF nyomáskülönbség szenzor: 29500.-
Munkadíj: 5000.-
+egy rakat üzemanyag a sok rohangálás miatt

1-2. kép: a két jó MAP szenzor. A 437-es volt benne a 845-ös az új
3. kép: DPF-ről a szenzorra menő csövek. Nincs dugulás, tömítetlenség.
4. kép: a galád és a rossz szenzor (MADE IN GERMANY)
5. kép: új szenzor tesztelése. Szépen dolgozik menet közben :-)

km óra állása: 148034

Update 2012.09.15

km óra állás: 151683

kb 3500km-ert mentem az autóval, hiba nem jött vissza. Regenerálások átlaga 500km-ről szépen visszament 750km fölé! Hurrá!!

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.4 boxer carbon // 2012-07-28

Sikeresen cseréltem a kattogó balos féltengelyt lengőkarral együtt.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-10

Búcsút mondtam az RTR felni garnitúrámnak, elköltözött pár házzal lejjebb egy Fabiara :)
Megjött az új jövevény! Nem épp tucat felni :D
Novitec N5 8x18-as méretben.

Úgy volt hirdetve,hogy 2jó,és 2kopott gumival, sajna itthon derült ki,hogy a jó guminak a belső felén van egy pukli :(
Beszéltem az eladóval ,eddig korrektül áll a dolgokhoz, beszáll egy kisebb összeggel másik gumikba. Remélem nem csak szavak!


Update:
Persze a kis gyökér fel sem veszi a telefont.
Rohadjon meg az ilyen szemétláda :)
Rajongói oldalon ilyet csinálni.
Na mind1.

Innen üzenem neked te kis buzi,hogy így is rohadtul megérte a felni!
Bazdmeg!

Amúgy felniket imádom, még gondolkozom ,hogy maradjon-e ezüst...

Egy ideje már szivatott azzal a gép, hogy nagyobb gyorsításnál főleg mikor elváltottam elkezdett csipogni, és dobott egy MOTOR CONTROL SYSTEM ERROR-t a kijelzőre, aztán átment szívó dízel üzemmódba. Kiolvastam a hibát: P0238 - magas turbónyomás.
MAP szenzorra gyanakodtam (azt az EGR tisztításkor kihagytam, akkor még nem tudtam, hogy azt sem árt belevenni a kötelező kisszervíbe), az elég csúnyán be volt kokszosodva. Itt véget is érne a történet, de sajnos ez nem oldotta meg a gondot, sőt egyre gyakrabban jött elő a hiba. Már arra is gondoltam, hogy valamit elszúrtak a rempakor, nagyon megpiszkáltak valamit, de mint kiderült nincs semmi elcseszve. A következő esélyes tehát a turbó maradt, az volt a gyanú, hogy el van kormolódva, nehezen jár a geometria, de ezt is kizártam, maradt tehát ennek a szabályzása. A geometriát egy vákuumos labda mozgatja, azt egy kis mágnesszelep szabályozza, amit meg PWM jellel az ECU vezérel. Ezen a szelepen (VGT szelep, töltőnyomás szabályzó szelep, vagy nem tudom hogy hívják) egy kis finom szűrőn keresztül megy be a levegő a vákuum helyére, ha csökkenteni kell a turbónyomáson. Ez a szűrő (bár nem látszott rajta) pont annyira eldugult, hogy ne tudjon korrektül szabályozni, túl nagy volt a vákuum, és emiatt a turbó szépen dolgozott mikor nem kellett volna neki.
A szelepet átfújkáltam levegővel (a szűrőjén is átment a levegő, azt nem tudtam levenni, erőltetni meg nem akartam), azóta hibamentes az autó, csak tol és semmi hiba.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-08-09

Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)

>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-08-09

Napok óta élesen sikított a bal hátsó kerék, elégett fékbetétek, csere.

 
>> EgyébR!ch // Alfa 156 1.9 JTD // 2012-08-09

Mobil1 0w40 | 155000km 2012.06.10 12 500 Ft
Levegőszűrő | 155000km 2012.06.10 2 000 Ft
Olajszűrő | 155000km 2012.06.10 920 Ft
Gázolajszűrő | 155000km 2012.06.10 2 700 Ft
Pollenszűrő | 155000km 2012.06.10 1 220 Ft
Klímatisztító | 155000km 2012.06.10 1 800 Ft
Alváz és üregvédő | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Fóliázás | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Motul DOT 5.1 | 157000km 2012.06.25 2 500 Ft
Hátra EBC Redstuff betét | 156000km 2012.06.25 17 000 Ft
Tempomat | 156000km 2012.06.25 13 000 Ft
Hátra Ferodo tárcsák | 156000km 2012.06.25 11 000 Ft
Főtengely szíjtárcsa | 156000km 2012.06.25 18 000 Ft
Power Jet | 156500km 2012.07.05 25 000 Ft
Rimet adalék | 156500km 2012.07.05 4 200 Ft
2T olaj 1l | 156500km 2012.07.05 1 500 Ft
Féltengely gumiharang 4db | 156500km 2012.07.05 5 200 Ft
2db első felső Ocap lengőkar | 157500km 2012.08.09 34 000 Ft
Ta Technix futóműszett | 157500km 2012.08.09 103 000 Ft
Poliuretán szilentek | 157500km 2012.08.09 48 000 Ft

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2012-08-07

Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2012-08-09

A kocsin futómű állítás történt, ugyanis kanyarban, körforgalomban nyikorgott az első kerék. Most teljesen jó !
km: 162300

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-09

Hála isten offolhatom azokat a ronda sárga indexeket.
Lényegében ez a legkisebb gondom,de kellenek ilyen apróságok is, én nagyon örülök neki :) Járt hozzá sárga izzó is. Alig várom,hogy lefestődjenek a sárvédők és bele pattinthassam.