Blog
Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.
Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.
Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.
Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.
A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.
Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.
Megvan a kicsike es meg is lett tegnap az elsö 100 km. Eddig nagyon fasza minden :D
A kipufogó lehetne sokkal hangosabb is de azért nem panaszkodom. 2-3 ezres fodulatnál morog utánna meg olyan mint egy sugárhajtású repülö :).
Szatyi cartársnál kicseréltük a benzinszűrőt, ez még nem volt kicserélve :)). Thx Szatyi.
Mivel csipegette az olajat (valszeg. a rossz visszafolyó miatt(is?)) és nagyjából meg is ette pár ezer km alatt a 3/4 olajat, újratöltöttünk egy vastagabb, sűrűbb olajat tesztelés szempontjából. Ehhez kapott új szűrőt, amit az olajcsere után 1 órával ledobott magáról a blokk és a fele új olajam el is folyt. De szerencsére nem voltam messze Zé.-éktől, így hozták a "régi" szűrőt, és ugyan olyan titokzatos olajat. :D Remélem ezt nem eszi, és mehet bele a 10w40 újra...
Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.

2012.09.09 174ooo
2012.08.25 173ooo km. tavalyhoz képest 23ooo KM éves futás
2012.08.05 172ooo
2012.07.26. 171ooo
2012.03.17. 165ooo olaj+szűrő csere omw bixxol 10w40
Középkonzoli izzó kiégett.....pár csavar és már ujra működik minden
Az autó kifogástalanul teszi a dolgát lassan 1éve.
Mindig is úgy álltam a dolgokhoz,hogy inkább a megelőzés,mint a tűzoltás,ennek fényében apró,otthon is kivitelezhető munkákat végeztem rajta nemrégiben.
Megtisztítottam az EGR "alsó" részét, az LMM-et, végül a MAP szenzor nem kicsit kormos érzékelője került kipucolásra.
Levegővel kicsit kifújtam a csatikat,majd leheletnyi kontaktsprayt fújtam rájuk.
Mivel anno a szerelőm külön kérésemre sem kormolta ki a szívósort,így az még várat magára,de ezt majd egy generátor szíj cserével együtt lesz esedékes.(hallom hogy picit már csúszik)
Azt sem tudom egyáltalán olvassa-e valaki soraimat, de azért írom ,hogy haladok...
A felniknek is nekiláttam. Nagyon gagyi volt a matt fekete, meg kicsinyítette is a felniket, így hát lefújtam őket. Színes felninek ezen az autón nincs helye, így magasfényű ezüst színt kapot, illetve a peremeket újra políroztam.
Holnap mennek gumishoz, a gumik amik rákerülnek 205/40R17 (mondtam ,hogy nem lesz ballon) :)
A képeken majd lehet látni a polír elötte-utána verziót, nagyon bemattultan vettem meg őket.
.
1kép : Így vettem meg a felniket
2kép : Ilyen lett (a két első pereme nincs, a két hátsó pereme újra van polírozva.)
3kép : Első pereme nincs újra polírozva, a hátsóé igen.



hátsó féknyereg felújítás....mindkét hátsó féktárcsa csere vadiúj Brembo-ra, és persze fékbetéteket is cseréltem...az is brembo