Blog

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-21

Felkerülek a kötelező matricák, a bambinisből még volt készletem, a többi GT műve :)

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-07-30

Ügyvéd úr az alábbiakat költötte rá:

-Gyertya 57.920ft
-Légszűrő 2875ft
-Olajszűrő 1865ft
-Pollenszűrő 4330ft
-Motorolaj 11450ft (Selenia 20K)
-Izzó H7 1700ft
-Alsó lengőkar 90.000ft
-Futóműállítás: 4000ft
-Kézifékkötél csere 10.160ft
-Első féktárcsa 17.000ft
-Első fékbetét garnitúra 8655ft

Számla dátuma:2012.05.16

Hát a felső lengőkarokat is kicserélhette volna... :)

 
>> EseményKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-07-30

Ma elérte az autó a 200ezredik kilométerét.

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-07-30

Sikerült egy szabad szemmel is elég jól látható összeget otthagynom az okmányirodában. Átírás & új papírok + mivel tavaly cseréltek egy kavics miatt szélvédőt a kocsin és elkeverték a regisztrációs matricát róla --> új rendszám. Nem rajongok azért, hogy újat kaptam, de legalább vicces... Mondjuk 156-ot nem tudtak adni, mert nem volt :(

Este kap nyári kerékszettet azt hiszem, téligumi 30 fokban = NEM MENŐ

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-07-30

Valami B....i. Szerintem bringás elbaltázta a bal tükröm. Tükörlap kakukk. Most "szerezhetek" másikat. :)))

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2012-07-30

2014.07.19 -ig érvényes + új forgalmi mert az autó környezetvédelmi besorolása változott (pozitív irányba :) reszkess szmogriadó...)

 

Miután a test probléma orvosolva lett, és a 12V hiányát már egyértelműen a gáznyomás okozta elvittem az autót klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát és ha probléma van, nézze meg hol szökik a gáz és akkor megbeszéljük, hogy mi a teendő.
A nyomáspróba alatt egy szivárgásra derült fény, mégpedig a nyomásellenőrző szelepnél. Szerencsére ezen lehet állítani, és még nem is volt határra állítva, így egy kis állítással ez a probléma megoldódott. Más szivárgást nem talált, a nyomást megtartja a rendszer. Így fel lett töltve és azóta hűsölünk. :)

Júliusban végre volt időm foglalkozni a klíma problémával.
A kompresszor új, viszont nem húz be a kuplung a panel self-diagban sem.
Kezdődött a méregetés. 12V-t nem kap. Mivel a 12V kapcsolásához szükséges kábelek, relék rendben lévőnek tűntek így egyértelműnek tűnt, hogy a nyomáskapcsoló jel nem megléte okozza a problémát, vagyis nincs meg a gáznyomás a rendszerben.
Mivel viszont, azt mindenképpen ki akartam próbálni, hogy a kuplung működik-e, ezért direkt 12V-t adtam neki, és meglepődve tapasztaltam, hogy így sem húz be.
Itt már kezdtem kétségbe esni, hogy feleslegesen dobtam ki egy csomó pénzt az új kompresszorra, aztán jött az ötlet, hogy próbáljuk meg direkt 12V-tal ill. direkt testtel (akksi negatívot a kompresszor testre kötni). Lám, így behúz a kuplung. Akkor ez legalább jó.
Kis kutakodás, kérdezgetés, olvasgatás után kiderült, hogy a 8V-be a kompresszornak külön testkábelje van. Elkezdtem keresgélni, nem találtam felszerelt testkábelt, ez is elmaradt a kompresszor felszereléskor a "szerelőnél". ;)
Ismét jól jött, hogy anno Marklar kollégától elhoztam egy szép adag tyúkbelet, így találtam is megfelelő kábelt, a megfelelő sarukkal, de sajna csak pirosat (a feketék túl hosszúak és túl jó állapotúak voltak, ezért nem akartam szétvágni őket). :)
Így már direkt 12V-vel behúz, szóval lehet menni klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát...

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-07-29

EGR, MAP, LMM tisztítás megtörént. 116.900km. Legközelebb jön még a turbó + szívósor (arról megpróbálok nem elfelejteni képet készíteni...)

Vezérműszíj - eladó szerint - akkor volt cserélve, amikor 2008-ban megvette. Azóta kb. 35 ezret ment vele. Ma megnéztük a szíjat, teljesen jó... tehát valószínűleg tényleg volt cserélve :-)

Belenéztük az autó kompjúterébe is. Km állás (Odometer) rendben (116.900-at mutatott... úgy tudom, ha "piszkálták", akkor 0-t mutatna). Megnéztük még az alábbiakat:
- DPF "használtság" = 16%
- utolsó DPF regen: 45km-el ezelőtt (mondjuk én ebből semmit nem vettem észre)
- utolsó 5 átlag DPF regen: 649 km-enként
- utolsó 5 átlag DPF regen időtartam: 555 sec (~10perc)
- legutóbbi DPF csere: 116.000km-el ezelőtt (tehát új korában :-))
- olaj: 84%-os (100% a frissen cserélt olaj)
- eddig 6db olajcseréje volt, legutóbb 112.000km-nél (ahogy eladó mondta)
...szóval nagyjából minden rendben van :-)

>> EgyébGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-07-29

Megtörtént a motorház tető fényezése is. Nagyon-nagyon jó lett! Vittorio, köszi!
(azt mondjuk bánom, hogy elfelejtettem néhány közelit készíteni a kavicsos motorház tetőről... megérte volna