Blog
Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le
A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.
Újabb távolsági rekord született 1 teli tank gázzal. Összesen 390km-ert tettem meg vele (400tutira meg lett volna, de nemakartam üresben kocsikázni, meg üres tankal sem garázsba állni).
Első "kattanásig" 29 liter ment bele, összesen 37liter. Eddig 260km után már a kútra gurultam...elégedett vagyok, ezt is tudjuk :)
km állás: 155.570
A multkori lengéscsillapító csere után csak most értem el a futóműveshez........hát elég sz***rul nézett ki az eleje...nemhiába nyikorgott a gumi a körforgalomba:)
Végül is ezért vettem meg... Nagyon megszerettem, nehezen váltam meg tőle. :( Az első komolyabb kp.-s érdeklődő el is vitte, bár ezen nincs igazán mit csodálkozni az állapota és a megjelenése miatt. Jó helyre, igazi alfáshoz került. Azt kell mondjam (elismerem), a JTD ki.aszottul nem egy kávéház az aresei V6-tal ( nyomaték, fogyasztás, minden ilyen: csak duma ).
Hiányozni fog... Asszem pótolni kell.
Ma - a változatosság kedvéért - egy almafa alatt állva placcsant szét egy rohadt alma a motorháztetőn. Szóval újra meglátogattam a kedvenc kézimosómat.
Közben csomagot is kaptam, és Erhardnál is jártam szűrőkért. Csütörtökön viszem őket Csörihez egy olajcserére.
A nyár egyik legjobb Alfás találkozóján voltunk ma.
135 km kocsikázás nyitott tevővel a kánikulai nyári nap reggelén, amikor a meleg levegő már kelemesen simogat, de a napszúrás veszélye még nem áll fenn.
Majd egy kellemes "Party" csupa jó dolgoggal: pezsgő, konyak, jégkrém, kávé, szendvics, ödítő, ismerősök, Alfák, tombola. Jó ötletnek tartottam, hogy aki akarta versenyszerűen kipróbálhatta a kártyát.
Szinte mindenki nyert a tombolán, nekem egy Selenia csomagot és egy Brera DVD-t sikerült. Ez utóbbit sikerült is rögtön elcserélnem egy 159-es DVD-re.
A nap fénypontjaként sikerült szert tennem az Alfás autóskártyára is.
Hazafelé ismét a legszebb kabriós utak egyikét tettük meg, a fátyolfelhők kellemes utazást tettek lehetővé.
Mindössze azt nem értettem, hogy néhány autós (dévú matyizzal is!!) miért érez kényszert a versenyzésre, ha Alfát lát? Fogjuk a melegre, mint ahogy azt a három esetet is, amikor a Pók fékberendezésének határait feszegetve sikerült kikerülni a bajt.







Az első pajzs lecserélésre került mert nemtetszett ahogy levolt festve, sikerült beszereznem egy hibátlan állapotút s hozzá kaptam a hátsó emblémát ingyen :) a fékek is megkapták a rosszó szint.




A lakatos nem szüttyögött ezért egy jó két hét alatt meg is lett. Krisszel már le volt zsírozva, hogy viszem az autót. Így a lakatostól el, másnap Kriszhez ment is. Amúgy is csövesen nézett ki. Így meg ciki lett volna járni vele...
Kértem egy full bicolor fényezést, első lökös javítást, némi tartalék elem fényezését. Krisz sem lassú, csak nem szabad azt mondani, hogy "ráér, néhány napot ráér..."
Ezen "varázs szavak" után mindig parkoló pályára állnak a vasak... :)
Én még szétkaptam. Igaz csak provizóre volt összedobva lakatolás után.
Azóta nem is hagyja ilyen el a számat! :))












Végre eljött az idő. 2008.04.hó. Az esztergomi tali utáni héten.
Szóval már régóta tervezgettem a lakatolást fényezést. Jó pár napot áldoztam rá, hogy megtaláljam a megfelelő lakatost. Fényező adott volt.
Úgy alakult, hogy az öcsém ismerőse (aki veterán autókat újít fel) lett a nyerő.
A megbeszélt időpontra szétszedtem és elvittem hozzá.
-a leglátványosabban a hátsó sárvédők voltak szétdőlve. De vittem 95 utáni széles elemeket. (sajna javító ív nincs az 55höz, új sárvédő meg 92/105e ft/db lett volna!?) Így maradt a jó állapotú széles/ szélesítés.
-csomagtartó alján és a taposó lemezeken is találtam hibákat az évenkénti kapirgálásaim/ rücsizéseim alatt. Írtam egy listát.
Kértem a srácot, hogy ezeket is csinálja meg. Meg a lelkére kötöttem, hogy nézze át a bódét és mindent rakjon rendbe. Nem eladásra szeretném megcsinálni. Az a "kivételes" helyzet volt épp, hogy volt pénzem, s nem számított volna +/- 30-40e ft sem. Csak jó legyen.
Sajnos még 3-4x vissza kellett mennem hozzá, amit utána a rücsizéskor észre vettem hibákat kijavítani.
Ez az eset is bizonyítja, számomra, hogy nehéz jó lelki ismeretes lakatost (is) találni.
Pedig a műhelye dugig volt kipakolt vázra szedett 40-50-60... éves mercikkel.
Gondolom félre rakta egy kicsit a zsíros melót... :/
De összességében azért még így is jó munka lett a vége.









