Blog

>> Tuning és extraWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-08-12

Alfa Amore matrica felragasztása

 

Diósgyőrben jártunk a Középkori forgatagban, ahol egy lovag veszélyes Bestiának gondolta az Én gyönyörűmet.... :):)

Ha tetszik, szavazzatok ! :) (Facebook Élmények Alfája) Köszi

http://apps.facebook.com/elmenyek_alfaja/?fb_source=bookmark_apps&ref=bookmarks&count=0&fb_bmpos=2_0

JÁTSZATOK TI IS!

>> EgyébEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,4 JTD SW // 2012-08-11

Hat ez gyorsan ment, mar a megvetelnel is sejtettem hogy lehetnek problemak az autoval, de a mai teljeskoru atnezesnel meg kellett hozni a dontest hogy az autot nem fogom atlokni az esedekes muszakin(november). Az egesz padlot ki kellene cserelni, a csomagtarto alja is cseres es a hatso nyulvanyok szinten porladasnak indultak. Kicsit olyan erzesunk volt a szerelosraccal hogy vizkaros lehetett az auto, mert kivulrol sokkal jobb allapotu volt, mint barmi ami az aljan. emellett meg cseres lenne a ket elso-felso lengokar, elso betetek tarcsak(hullamosak pedig szinte ujjak) ket uj gumi elore, es meg sorolhatnank.... Motorja se olyan meggyozo hogy arra epitsunk :) Ugyhogy vagy alkatresznek adom el vagy elbontom :) varhatoan szeptember vegeig nyuzom, es utana feladja a harcot.

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

>> Szervizgstup // Alfa 156 1.6 16V TS // 2012-08-11

Generátor felújjítva és egy feszítőgörgő csere.Olaj csere szűrővel. Km.:217700

 
>> SzervizTozo // Alfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-08-11

Ez egy hosszúra sikeredett történet. Kezdődött ott, hogy vas kapott egy szép új pajzsot + új első és hátsó emblémákat. Másnap reggeli indításnál "Have engine checked" felirat köszöntött. Hálátlan dög...
Több szervizt megjártam, cseréltettek velem MAP szenzort, rendeltek bele más típusú érzékelőt stb. Mivel a nyomáskülönbség szenzor elég húzós árban és egy MAP szenzort bebuktam, gondoltam átnézem én is a gépet, biztos ami biztos. Első körben ebayen rendeltem egy Bluetooth-os ELM327-es diagnosztikai csatit. Hibakód olvasás - P2455 DPF differential pressure sensor failure. Hát ez nem szívósor nyomásérzékelő (Szamosiék -1pont)... Szenzor értéke FES-ben folyamatos 0 mbar, fordulatszámtól függetlenül.
A részecskeszűrő és az érzékelő közti csöveket kiszedtem, minden ok. Tömítetlenség nincs. Kényszerített regenerálás lement. Stekkeren 5V megvolt. Ha az érzékelőt lehúztam akkor a 0 mbar felszökött 990-re. Csövek végén lehetett a gázt érezni. Szenzor vagy motorvezérlő hiba. Emiatt sokat agyaltam, hogy bevállaljam-e az új szenzort vagy szűrő kiüt.
Mint utólag kiderült kétféle DPF rendszer van, az egyik a szűrő előtti és utáni nyomás különbséget méri (enyém) - két csöves és van egycsöves verzió, ami a légköri nyomáshoz viszonyítva dolgozik. Utóbbi rendszerbe sokkal olcsóbb az érzékelő is.
Márkaszervizbe ilyet küldtek a gépembe, de sajna nem lett jó vele, viszont FES már mutatott értékeket, nyugtáztam, hogy akkor nem vezérlő hiba lesz.
Megrendeltem a Bosch érzékelőt, beraktam, kalibráltam és minden ok, eddig :-).
Benne lévő érzékelő: Bosch 0281002784
Új érzékelő Bosch 0281002783
Költségek: MAP szenzor (feleslegesen cserélve) 13000.-
DPF nyomáskülönbség szenzor: 29500.-
Munkadíj: 5000.-
+egy rakat üzemanyag a sok rohangálás miatt

1-2. kép: a két jó MAP szenzor. A 437-es volt benne a 845-ös az új
3. kép: DPF-ről a szenzorra menő csövek. Nincs dugulás, tömítetlenség.
4. kép: a galád és a rossz szenzor (MADE IN GERMANY)
5. kép: új szenzor tesztelése. Szépen dolgozik menet közben :-)

km óra állása: 148034

Update 2012.09.15

km óra állás: 151683

kb 3500km-ert mentem az autóval, hiba nem jött vissza. Regenerálások átlaga 500km-ről szépen visszament 750km fölé! Hurrá!!

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.4 boxer carbon // 2012-07-28

Sikeresen cseréltem a kattogó balos féltengelyt lengőkarral együtt.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-10

Búcsút mondtam az RTR felni garnitúrámnak, elköltözött pár házzal lejjebb egy Fabiara :)
Megjött az új jövevény! Nem épp tucat felni :D
Novitec N5 8x18-as méretben.

Úgy volt hirdetve,hogy 2jó,és 2kopott gumival, sajna itthon derült ki,hogy a jó guminak a belső felén van egy pukli :(
Beszéltem az eladóval ,eddig korrektül áll a dolgokhoz, beszáll egy kisebb összeggel másik gumikba. Remélem nem csak szavak!


Update:
Persze a kis gyökér fel sem veszi a telefont.
Rohadjon meg az ilyen szemétláda :)
Rajongói oldalon ilyet csinálni.
Na mind1.

Innen üzenem neked te kis buzi,hogy így is rohadtul megérte a felni!
Bazdmeg!

Amúgy felniket imádom, még gondolkozom ,hogy maradjon-e ezüst...

Egy ideje már szivatott azzal a gép, hogy nagyobb gyorsításnál főleg mikor elváltottam elkezdett csipogni, és dobott egy MOTOR CONTROL SYSTEM ERROR-t a kijelzőre, aztán átment szívó dízel üzemmódba. Kiolvastam a hibát: P0238 - magas turbónyomás.
MAP szenzorra gyanakodtam (azt az EGR tisztításkor kihagytam, akkor még nem tudtam, hogy azt sem árt belevenni a kötelező kisszervíbe), az elég csúnyán be volt kokszosodva. Itt véget is érne a történet, de sajnos ez nem oldotta meg a gondot, sőt egyre gyakrabban jött elő a hiba. Már arra is gondoltam, hogy valamit elszúrtak a rempakor, nagyon megpiszkáltak valamit, de mint kiderült nincs semmi elcseszve. A következő esélyes tehát a turbó maradt, az volt a gyanú, hogy el van kormolódva, nehezen jár a geometria, de ezt is kizártam, maradt tehát ennek a szabályzása. A geometriát egy vákuumos labda mozgatja, azt egy kis mágnesszelep szabályozza, amit meg PWM jellel az ECU vezérel. Ezen a szelepen (VGT szelep, töltőnyomás szabályzó szelep, vagy nem tudom hogy hívják) egy kis finom szűrőn keresztül megy be a levegő a vákuum helyére, ha csökkenteni kell a turbónyomáson. Ez a szűrő (bár nem látszott rajta) pont annyira eldugult, hogy ne tudjon korrektül szabályozni, túl nagy volt a vákuum, és emiatt a turbó szépen dolgozott mikor nem kellett volna neki.
A szelepet átfújkáltam levegővel (a szűrőjén is átment a levegő, azt nem tudtam levenni, erőltetni meg nem akartam), azóta hibamentes az autó, csak tol és semmi hiba.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-08-09

Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)