Blog
SAHO műhelyében nekiláttak a feladatnak.Megjavították pedig sok reményt nem adtam neki de tökéletes lett.



Bízva abban, hogy a box által megnövelt turbónyomás okozta P0237-es hibakódot, meg tudom szüntetni egy turbó/szívócsőnyomás (MAP) szenzor takarítással, ezért belevágtam a tisztításba. Több helyen is ezt a megoldást javasolták a szóban forgó motorkód megszüntetése érdekében. Pl. itt is!
Tisztítás lépései:
1. Motor felső burkolatának lepattintása.
2. A szenzor csatlakozójának lehúzása (1. kép) - a nem boxos vasaknál ezelőtt fel kell húzni a stekker sárga biztosító pöckét.
3. Rögzítő csavar kitekerése TX25-ös fejjel (2-3. kép).
4. A szenzor óvatos kihúzása a szívócsonkból. A kivett érzékelő (4. kép).
5. Az érzékelő tisztítása féktisztítóval (pl.: Loctite 7063) és kis ecsettel.
6. Összerakás fordított sorrendben (1-4 lépés).
Jól megfigyelhető az érzékelő szintes teljes koromtól olajtól levő eltakarása (5-8. kép).
Tisztítás után (9-10. kép) pedig az újszerű állapot.
Bízom benne, hogy a tisztítással meg fog szűnni az ECU által jelzett motor hibakód.










Sajnos, mióta bent van a Novitec dobozka, olykor-olykor padlógázas gyorsításkor 3600-4200 1/min-es fordulatszámtartományban hirtelen vészüzemmódba vágja magát a vas, motor hibával a kijelzőn. Az üzemmód Restart után visszaáll, de az ikon a kijelzőn marad!
A FES-el P0237-es hibát olvastam ki (1. kép), mely az ECU számára turbónyomásmérő által szállított értelmezhetetlen jelet jelenti.
Tesztelve a nyomásmérő jelét, valóban az FES által jelzett 2800 mBar-os nyomás felett jöttek a hibák (2. kép). 10-ből, 2-3 kigyorsításnál.
Box nélkül 2.500 - 2.600 mBar-os értékeket tudtam elérni (3. kép). Természetesen hibakód nélkül.



Egy "motortérben matatás" alkalmával vettem észre, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály (1. kép) nem teljesen fix, és rezgésre hajlamos.
A rezgés a kupakjának lefele ütögetésével előidézhető!
A mai napon volt egy kis idő és elhárítottam a problémát. Kitekertem a tartály tetején levő 2 db M6-os tartály rögzítő anyát (2. kép), és a tartályt egyszerűen kiemeltem az alsó kengyelből.
A rezgésért ez a kengyel, és a tartály műanyag füle volt a felelős (3. kép). Illesztési pontatlanság!
Megoldásként a kengyelre Loctite 595 szilikonos ragasztót (4. kép) kentem (5. kép), mely kikeményedés után gumiként viselkedve elnyel minden rezgést-mozgást.





Sokat gondolkoztam milyen technológiát válasszak karbon témában de az "igazit" ára és bonyolultsága miatt elvetettem! Mivel nem a súlycsökkentés a cél hanem a dizájn ezért a második lehetőség a fóliázás lett volna de nem tetszik a matt felület ill. a szélek eldolgozása sem tökéletes! Aztán ráakadtam a VTN technológiára melynek végeredménye pont olyan mint amit megálmodtam! Hamar rátaláltam a Chromedesign csapatára ahol nagyon segítőkészek voltak másfél hét alatt elkészültek az elemek: motorburkolat, hátsó "diffúzor" ill. a Ducati hátsó sárvédője és a gyújtáskulcs körüli műanyag elem!
Szerintem nagyon igényes munka már most gondolkozom miket akarok még ezzel a módszerrel "bevonatni"!










Bevittem a szerelőmhöz átnézetni, első lengéscsillapítók, rugók, felső lengőkarok, olajcsere, szűrőcserék, kézifék bovden csere
A mai napon sor került, egy, az utastér megjelenését rontó apróság kijavítására, a láb pihentető műanyag alsó csavarjainak korróziómentesítésére, majd festésére (1-2. kép).


Végre kapható után gyártott aktív szenes pollenszűrő így gyors kicseréltem mert a télen cserélt sima Wix márkájú nem sokat ér! Ha már tettem-vettem az alsó motorburkolat is elkerült a műanyagos haverhoz mert volt rajta egy repedés! Mivel a BMC szűrő is 13000 km óta került bele ideje volt egy alapos mosásnak, egyébként nem volt túl koszos de kapott egy spéci szűrőtisztító folyadékot, 1 nap száradás után pedig egy kis olajozást!

