Blog
2012.07.24.
Az úgy volt, hogy Bandi megcsinálta a motort...
A kipuff viszont kifújt...
Nahh, majd én. Vettem sortömítést és az Y elé tömítést...
Elbaltáztam az egész délutánom. Az még OK, hogy a tököm leömlő nem jön le a klíma kompresszor konzoljától. Csak, úgy, hogy a faszán hozzáférhető B.felső tőcsavart is kiszedjük. De a sor tömítés meg úgy, ha az alu vízcsövet is leszednénk... F..szom. Maradt a régi. Elég volt az Y al is szívni. Persze, hogy beletört még a tőcsavar is...
Már megvételkor is feltűnt valami miatt nincs annyi erő mint amit vártam tőle, előtte egy off-os autom volt (Peugeot 405 1.9 STDT 94 le), de jobban ment...aztan egyszer felvillant a jol ismert injektoros hibauzenet. Féltem, hogy LMM lessz, mivel a Twin spark-ban is az volt a hiba anno. De mivel az auto szinte ugyanugy ment nem foglalkoztam vele. Első hét után youtube-on belestem hogy hogyan is gyorsul masok jtd-je remap nelkul. Erzet gyengecske volt, illetve kevesebb volt a km/h adott fordulatnal... Aztan nem is tudom mar mikor de egyik reggelre elmult. Esős időben ujbol előjött, akkor tűnt fel, hogy a gázpedál csak nagyobb nyomasra reagal, nem egyből. Interneten olvasgattam sokmindent. Legelőször EGR-re gyanakodtam. Egy tavaszi napon nekilattunk szetkaptuk, hogy kitisztitsuk, de akkor lattuk meg, hogy szinte korommentes és le is volt blombázva, valószínű kivan iktatva...Volt hogy 2 hétig semmi aztan menetkötben előjött itt ott pillanatokra... Az elmúlt 2 het alatt volt hosszbordasszij illetve önindító csere, de nem javult (nem ezek cseréjétől vártam a javulást) de mivel zárt helyen volt így nem ázhatott be). Ma felraktam ujból az oldalsó küszöböket. De nem hagyott nyugodni a gazpedal. A potmetert belottem h hol helyezkedik el, de a kbelt nem tudtam, hogy merre halad. gondoltam, hogy az ECU-ba, de hoppa az hol is van... motorter nuku, kormany alatt nuku...Kiderült a végén, hogy az anyós ülés előtti szőnyeg alatt lapul egy muanyag takaro alatt, amit 2 csavar tart, lehuzva elem kerult a Bosch EDC15c, majd felette kb 15 cm-rel egy ismerős kabel ami csatlakozott egy masikba (kan+nosteny) ami az ecu-ba, vagyis az ecu 1ik kötegebe folytatodott. Angol forumon olvastam egy 156 jtd-nel ugyanezek voltak a tunetek...o szétvalasztotta majd osszenyomta es helyreallt. En is szethuztam bestartoltam...absz. nincs gazpedal :) majd leallitottam a motrot osszedug, ujbol start es helyreallt... a csatlakoton van egy muanyag patent, szoval valoszinu ez valahol stabil helyen van rogzitve, most viszont osszevissza logott, lehet a kisebb mozdulatok se tesznek jot ennek a kontaktnak... holnap megőrobalom valahova felkotni illetve le is szigetelem, de olyan helyre kell, hogyha netan elofrdul ujbol elerheto legyen...Bízok benne, hogy csak erintekezes, vagy szamitogep alltal generalt hulyeseg...nagyon raferne a kocsimra egy diagnosztika, mert nalam meg sose volt... :)))
ja es utoirat amikor nembaszakodik akkor nagyon is jolmegy eg es a fold a fennt emlitett járgányhoz/teljesítményéhez, bár éppen ezért is vettem alfat, mert a benzines megfertozott, de jelenleg az olcsobb fenntarthatosag miatt nincs mas megoldas...
A fogyasztas is igen valtozo nalam ha csak varosban sportosan akkor olyan 7 liter, ha van hosszabb főúti táv az 5,5. Átlag 6- max. 6,5. Szóval nagyon jó. A pug alapbol 7, varosba 8,5 volt :S :DD,
Már jó ideje kerestem a megfelelő bőrbelsőt, mire az olaszbontóban feltűnt egy null kilométeres Alfa rosso színű, amint ráértem már mentem is érte. Egyúttal a hátsó ablakaimat is elektromossá változtattuk, hogy minden passzoljon.
-----------------------------
Nemrég felfedeztem az első fejtámlák oldalán egy halvány MOMO feliratot. :)








Szivárgott a bal féltengely szimeringnél az olaj így ez cserélve lett és kapott új gyári olajat a váltó.
Augusztus elején kellett volna vinni műszakira a kocsit, gondoltam most van szabadidőm elviszem levizsgáztatom.
A vizsga sikerült! Kéziféket meg kell néznem mert "gyengén" fogott.
Mehetek az okmányirodába is a matrica mizéria miatt, de már nem pirosat kapott hanem kéket.
Viszont a rázópad kirázta a bal hátsó, ajtóban lévő lámpabúrát .
Persze,h kirázta hiszen szélvédő ragasztóval volt "felfogatva". >:-|
Holnap megyek dolgozni így meg kellett csinálnom vh.....nem sokkal jobb az eddigi megoldásnál.
Hétvégén szétszedem, aztán meglátjuk mi lesz a sorsa.
Elkezdtem gyűjteni az első futóműhöz a cuccokat. A lengőkarok és a stabrúd nincs a helyzet magaslatán, a kormányművem meg lassan fossa az olajat, a porvédő se tegnap szakadhatott ki. Ami eddig megvan az a kormánymű, szervószivattyú, bal lengőkar, stabilizátor rúd. Ami kell még: jobbos lengőkar, kormányösszekötők (de lehet, h az is van itthon:)
Össze lett rakva a hosszú váltó, az elképzelésnek megfelelően. Köszönet jár Zé.nek, pb_nek, Salatnak és Dekkának.
G-Burt-nek köszönhetően jutottam hozzá. Igazából csak a házra van szükségem. Nem akartam szétbarmolni egy ép váltót emiatt.
Mai nappal a tulajdonjogom megszűnt Pityura.
Mától egy másik gépjármű került a képbe, nevét még nem tudva.
vizsga tuti!
első fékcsövek cseréje+olaj
izzót találtak valahol... nemtom mi :D biztos ez az a plusz költség amit "csak úgy" beírtak :D
lamdba szonda
kipuff csere... sajnos gyárira nem volt keret, annyira nem pofás mint a régi
motor kimosva -ők merték én nem- :D
olajreeresztő csavar+tömítés mert szerintük meg volt folyva, szerintem egy vállrántást ért a dolog, de megcsinálták mert mindig idegelt, hogy van néha 1-1 csöpp nyomom
volt egy nyifogó hangom, kipuff csere megoldotta
alapjáratom is szép lett, fékek is kényelmesebbek lettek...
gépátvétel után ( :D ) lemosattam fullosan a vasat meg kipucoltam
porszívózás közben véletlen térddel betettem 1be a vasat... valsz eltörtem a váltókulisszát... azt már magam cserélem