Blog
Mai nappal a tulajdonjogom megszűnt Pityura.
Mától egy másik gépjármű került a képbe, nevét még nem tudva.
vizsga tuti!
első fékcsövek cseréje+olaj
izzót találtak valahol... nemtom mi :D biztos ez az a plusz költség amit "csak úgy" beírtak :D
lamdba szonda
kipuff csere... sajnos gyárira nem volt keret, annyira nem pofás mint a régi
motor kimosva -ők merték én nem- :D
olajreeresztő csavar+tömítés mert szerintük meg volt folyva, szerintem egy vállrántást ért a dolog, de megcsinálták mert mindig idegelt, hogy van néha 1-1 csöpp nyomom
volt egy nyifogó hangom, kipuff csere megoldotta
alapjáratom is szép lett, fékek is kényelmesebbek lettek...
gépátvétel után ( :D ) lemosattam fullosan a vasat meg kipucoltam
porszívózás közben véletlen térddel betettem 1be a vasat... valsz eltörtem a váltókulisszát... azt már magam cserélem
Június hónap 2 db lambda-szonda, 1 db Fűtőventilátor
A verdát már úgy vettem, hogy nem működött a jobb hátsó ablak. Az elmúlt hetekben egyre lejjebb süllyedt az üveg, félő volt, hogy a napokban már az eső is beverhet az utastérbe... Osziéknál megnézettem, kiderült, hogy a szerkezet gyak. darabokra volt törve. Csere történt, most már jó. ( kicsi lányomnak nem árulom el, ne nyúzza továbbra sem. :) )
Este értünk Sopronba, munka után mentünk, lassan kívülről ismerem a falvak, községek neveit :)
Hihetetlen élmény volt vezetni, ami a 3.0 V6 után eléggé meglepett, mert hát abban bőven van kraft. Rafkósak ezek a digó mérnökök, hogy ilyen gyorsulásérzetet képesek éreztetni sok nyúlmókussal. Nagyon jól viselkedett a kocsi, meg vagyok Vele elégedve.
Aminek utána kell járnom: 55-65 fokot mutat a hőmérő, ennél melegebb hőmérsékletet nem ér el a kocsi. Furcsa mód városban hűvösebb volt, mint autópályán ahol volt menetszél rendesen és már később is volt, hűvösebb. Termosztát?
A fedélzeti egység fogyasztásmérő adatát jelenleg nem tudom elhinni, letesztelem tankolásnál. ~200 km-re amiben kevés tötymörgés, kb 60 km országút és kb 120 km autópálya után négyfelet mutatott a kijelző. Sajnos meggondolatlanul töröltem az előző 2ezer km tripjét a computer memóriájából, így nem tudom arra mennyit hozott. Nekem ha 6-7 körül eszik vegyesen, az már remek lenne. Lehet ha felmelegszik majd rendesen, akkor többet iszik :)

A februári nagyszervízkor elvégzett szervó olajcsere nem volt, hogy úgy mondjam teljes körű. Nem lett leengedve a teljes olajmennyiség, hanem csak a kiegyenlítő tartáylból lett kiszivattyúzva a folyadék és ennek helyére lett friss beletöltve. Így kb. 0,5 liter lett kicserélve a rendszer 1,3 literből.
A Cartársak gyakori kormány rendszer hibáiról szóló beszámolói-, és a fentiek miatt - egy barátom segítségével -, belefogtam egy, a korábbinál alaposabb olajcserébe.
Mivel a rendszert olaját élettartamra tervezték, ezért azon nincs olajleeresztő csavar. Ennélfogva meg kellet keresnem azt a legalsó bontható pontot. Először azt gondoltam, hogy a kormányműre csatlakozó hidraulikai csövek kötéseit bontom meg, de az azokhoz való rossz hozzáférés miatt elvetettem az ötletet, meg hát ezek a kötések is a kormánymű szintje felett vannak jócskán.
Ekkor barátom, egy remek elképzeléssel állt elő, miszerint is bontsuk meg a hűtőtől visszatérő hűtőcső (1. kép - 6. tétel) és a kormányműre rámenő cső (1. - 11. tétel) közti gyors csatlakozót (1. kép - sárga rész) (2. kép). Mivel a 11. tételszámú cső eleje és vége flexibilis (1. kép - kék vezetékek), ezért a fix részének (3. kép) 3 db M6-os csavarjainak (4-6. kép) kicsavarozása után, lehetőség nyílt a csövet kiforgatni (7. kép) és a rendszer olaját leengedni. A megbontott kötés 6. tételszámú csöve alá pedig egy üveget tettünk, mellyel a kiegyenlítőtartályban levő folyadékot leengedtük. Hogy minél több olaj kifolyjon, a kiegyenlítő tartályba levegőt fúvattunk. Az eredmény ~ 9 dl leengedett olaj.
A teljes mennyiség visszatöltése (8. kép) 3-4 lépésben történt a folyamatos légtelenedés miatt.
Attilának ez úton is köszönöm a segítségét!








Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)
Ferke tanácsára nem álltam neki otthon mókolni a vezérlés cserével, elvittem tehát Zé-hez az autót, hogy nézze is át, meg cseréljen ki néhány hidrotőkét, mert hidegen csattognak. Mivel szerencsére kicsit elcsúsztak a szereléssel, így az összerakásnál én is ott voltam. A görgők meg a szíj szemre elég jó állapotban voltak, a vízpumpa viszont nagyon megérett a cserére. Egyébként Ferke kicsit túlzott, nem is olyan vészes a vezérlés, a következőt kb 4-5 év múlva magam csinálom :)
Megnéztük FES-sel is a gépet, és az EGR már nem zár rendesen, meg a légtömegmérőre is ráfér a takarítás.
Szemerélő eső, Sopron. Nézegettük állóhelyben alulról-felülről, kívülről-belülről. Ami után nem volt visszaút, az meglepő módon a próbakör volt...
Foglalózva. 2 nap és visszagurulunk érte Sopronba. Kíváncsian várom :)
Nekiálltunk szétkapni a 156 belsejét, mert lakatolni kell még pár helyen.
Gonosztevővel 2,5óra alatt ki is műtöttük.
A helyzet elég sz@r,de nem adom fel!!!!!
Találtunk 72centet,ezzel ki is fizettem a Sógor segítségét :)

