Blog
Nekiálltunk szétkapni a 156 belsejét, mert lakatolni kell még pár helyen.
Gonosztevővel 2,5óra alatt ki is műtöttük.
A helyzet elég sz@r,de nem adom fel!!!!!
Találtunk 72centet,ezzel ki is fizettem a Sógor segítségét :)


Csütörtökön kiesztergáltattam az agyat 57mmről 58,1mm-re.
Tökéletesen felmegy már a helyére,viszont döbbenten tapasztaltam,hogy 50mm-es hosszú mozgókúpos csavarok fognak kelleni. Na puff :(
Az egyik felnit az előző tulaj nekiverte a padkának,így azt is leesztergáltattam, 1,3mm-t kellett venni rajta,hogy úgy-ahogy eltűnjön.
Vár rám egy kis polír,meg le kéne festeni valami normális színre,ez a matt fekete nagyon gagyi.



A jobb első sárvédőt cserélni kellett, mert sajnos egy őzike összetörte. Lábaival kicsit belerúgott a jobb első ajtóba is, így az javításra, majd fényezésre szorult.
Hétfőn este leadtam Vittorio-nak, csütörtökön délelőtt már hozhattam is el. Vállalta az ajtó lakatolását, fényezését, valamint a sárvédő cseréjét és fényezését is. Csak a fényezésért kellett fizetnem, ugyanis a sárvédőt már az előző tulaj megvette hozzá, csak neki már nem volt ideje lecseréltetni :-)
Fényezés költsége (ajtó + sárvédő) = 2 x 20.000Ft
Mivel nagyon jól sikerült a fényezés (nem értek hozzá, de szerintem szép munka :-)), ezért a motorháztetőt is le fogom fényeztetni, ugyanis megszámlálhatatlan sok kavicsfelverődés van rajta, amik - mivel sötét színű az autó - nagyon látszanak, ha le van mosva az autó (sok-sok apró fehét pötty)... de ezt majd később...
Ügye úgy terveztem, hogy ebben az évben kap egy kasztnizást/ fényezést.
Nem így lett. "Új" motor lett. :) Az "átverés" is 1,4ről --> 1,5re változott. :)))
Viszont nagyon tetszett ahogy ment. Már sejtésem volt, hogy milyen frankó gép lehetett ez új korában. Mázlista aki ilyet tudott 1992-en venni...
Egy ekkora költség után, reméltem, hogy most pár hónapig nem lesz gondom vele...
Majdnem így is lett ;)
-felújítás után illik kb 1000km-el olajat cserélni. OK.
-ha nem ment a trafó, akkor van még ott elektronika. Ami el is romolhat. El is romlott a gyújtás modul... OK
-lett egy fekete motorház tetőm is. (a superé) az enyém úgy is javított volt. Legyen nem javított... OK :)
-ismét hangoskodni kezdett a kipuff. Lett gázgyorsító dob a katalizátor (maradéka) helyett.
-s már csak pár apró gumibizbaz maradt a negyed év végére. :)




A 2006 os költekezés után reméltem, hogy végre rendben van a gép. (műszakilag).
Nahh nem így lett. ;)
-kezdődött, hogy kicsit erőtlennek érződött a gép.
Ki lett cserélve a gyújtás elektronika, így már ment mind a 8db gyertya
-közben egy O gyűrűt is kapott a vezérlés módosító mágnes szelepe alá.
-olyan apróság, hogy B.e ajtó határoló, B.e bizti öv már említést sem érdemel.
-motor generál? Nahh az igen.
Úgy volt, hogy Szentesről hazafelé sietős volt az út. (épp volt egy vevőm az autóra, akkor akartam először Fischer V6 osát megvenni) Megérezhetett valamit, mert az "elpusztíthatatlannak" titulált 8V pár kilométerrel a cél előtt elkezdett gőzt kipufogni. Utána,meg mint egy gőzmozdony. De a saját lábán elment még Janihoz. Vevő persze nuku, de az autó meg ott is maradt... :(
-Hengerfej felújítás, gyűrűzés, olaj, fagyálló (1 éven belül sokadik), főtengely köszörülés...
Szóval nem kis meló lett. Még ott Janinál közben megadta magát az egyik első gátló is és a főfékhenger...áááá. A V6 ra szánt projekt elúszott. :/
Negyed év végére lett épp kész. Így Esztergomba friss motorral mentem :)








2 stabrúd szilent csere
2 felső lengőkar csere
fékolaj csere
flexibilis cső csere a rendszerben
21252km
10,13L/100km
Sok sok pénz.
Mivel a nyár elején belehúztam a karbantartásokba, ezért év végéig egész jól bírta. :)))
Ott maradt abba, hogy:
-elvittem futóműveshez, ott közölték, hogy nagyon repedezett vagy 2-3 gumiharangom. Meg azt is, hogy jobban járok, ha lengőkar csere után állítják be...
Így ismét gumiharang csere, s
-2db új lengőkar is, utána a futómű állítás.
-kicsit elkezdett hangoskodni a kipuff is, így a fél év folyamán lett középső dobom...
-mindezt megelőzte a lambda szonda cseréje, mert egyik napról a másikra +2-3l el nagyobb lett a fogyasztásom
-év végére azért össze jött még 10000km -nyi út, meg még 1 olaj csere is lett.
-elkezdtem a szépítgetést is, mert egy 2,0 16V Super műszerfalát/ belsejét raktam át, hogy stimmeljen a már meglévő MOMO fakormányomhoz is :)
-a tetőkárpit cserét már majdnem el is felejtettem :)
-a 14" os téli kerekek elboltolása után lett télre is 15" szettem. Ráadásul Zender! :)
Így már télen sem csúnya a verda. :)))
Viszont a megtett km-ek tükrében a második fél évem elég "nyugis" volt. :)
Majd el felejtettem, hogy minden évben (előző autóimon is), átszoktam nézni az alját.
Drót kefe/korong, rozsda maró, rücsit nem sajnálva akadályoztam meg a gyorsabb burjánzást is...
Láttam rajta előre haladott rozsdákat is, de úgy ítéltem meg (-$$$), hogy jövőre hagyom a nagy pénzek elköltését.
Az év folyamán egy volt osztály társam, aki autós újságíró lett. Megörökítette az újságjába ezt a már szebb, mint egy éve autót is... :)












Állat, ha egy autó "ültetve" van. Még jobb, hogy emiatt eszi a gumiharangokat is.
-még egy féltengelygumi harang
-némi gumi alkatrész a motorhoz (karte gáz gumi cső)
-elkezdett dőlni a víz. Cserés lett a vízpumpa is.
-ha már új vízpumpa, akkor új fagyálló
-persze megadta magát a fűtés csap. (friss fagyálló a szőnyegen (király!)
meg a csapot kicserélni is királyság. Elsőre nem is lett jó. Így volt káromkodás is :)
-a sok vízfolyás nem kímélte a hengerfejet ezért az olaj cserét egybe kötöttem egy henger fej felújítással is. Ez vonzotta az idei 3. fagyállózást is.
-gyertyákat, szűrőket is kapott. Vettem sport betétszűrőt is.
-imádom, ha a szerviz látogatás után adja meg magát valami. Mint pl a kuplung alsó munkahenger. Persze ezt is cserélni kellett. Meg fékfolyadékot is, ha már így össze jött. :)
-a negyed év végére még intéztem egy futómű állítást. Így nyugodt voltam augusztusra :)




Az első negyed év viszonylag nyugis volt. Télen, hidegben még nekem sincs kedvem szerelgetni, ha nem kell... :)
Persze pár dolog így is előjött:
-J.e féltengelyen gumiharang
-B.e kerékagy csapágy
Volt egy kis kocc ezért lett egy jobb állapotú lökös, azt is kellett fényezni, felrakni...
Meg Krisz "rábeszélt" a hátsóra is. :)
-közben szereztem faceliftes maszkot. Az is felkerült.







