Blog
A 2012-es OT EXPON az Alfarium Kft kiállította a GTV-t egy gyönyörű Alfetta társaságában. És voltak még más finomságok is....




Tegnap délután úgy gondoltam, hogy ideje feltenni új ablaktörlő lapátokat.Szépen neki is álltam a műveletnek.(Egyébként egy vicc, hogy le kell szedni hozzá az ablaktörlőlapátokat..)Tehát szépen kicserélem, mondom spricni próba, erre nézem nem jön a spricniből semmi...Hiszen tele van a tartály mi a rák van.Nah műanyagok le a motortérnél , nézm semmi szakadás minden oké..
Hát bizony akkor a motorral lesz a gond..Már telefonáltam is Arnonak hátha megmaradt még neki.Mondta hogy szedjem ki nyugodtan megvan még neki..
Kocsi felemel, kerék le, dobbetét le, tartály kicsavaroz, tartály le, majd motor le a tartályról.(tudom hogy a motort le lehet szedni alulról is, de nekem az istennek nem akart lejönni róla..)Na miután kiszedtem a tartályt, és leaplikáltam róla a motort akkor nézem, hoghy csontra el van tömődve a szűrőnél ilyen zöldes trutyival.Egyébként már gyanús volt, hogy amikor öntöttem ki az ablakmosó folyadékot akkor dugig volt a folyadék is kosszal..A szűrőt szépen kimostam majd egy órán keresztül pucoltam a tartályt mire eltűntek belőle a koszdarabok..Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy soha a büdös életbe nem öntöttem bele vizet, csak téli és nyári ablakmosófolyadék volt benne..
Valószínűleg az előzőm olasz tulaj öntögette folyton vízzel, és el volt algásodva a tartály alja, csoda , hogy eddig működött..
Ja amúgy az új lapát szépen töröl..))))


Az úgy kezdődött, hogy apám hozott nekem olaszból egy műszerfalat az autóba, amit szétszedtem megérdeklődni, hogy mi van benne. Arra jöttem rá, hogy azért világít zöldet, mert az izzókon zöld búra van, amit ha leveszek, elméletileg fehéret kéne világitania a számoknak.. Elméletileg csak, ugyanis a hagyományos izzók narancssárgát világítanak, úgy meg nem nagyon volt szép fénye. Leltem jó árban T5-ös fehér LED izzókat, amiket beraktam, és pont olyan, amilyennek megálmodtam... Továbbá unokatestvérem bontott 164-eséből "loptam" mutatókat, mert azt hittem hogy a 33-ban is fog "világítani".. Hát tévedtem.. Megy majd vissza az eredeti.



Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.

Hegyeshalomnál, az M1en kaptam. Nem tudom mi volt az, de úgy tűnt, hogy a másik oldalról érkezett és vmi zöld volt..


Elkészült a gyári pedálzat szervó mentesített mérlegfék rendszere, így állíthatom a fékerőt belülről a két tengely közt.
És bár lassan,de körvonalazódik a kompresszor helye is.



Megjöttek a várvavárt matricák, gyorsan neki is ugrottam, hogy feltegyem az egyiket, mert éppen elált az eső. Sajna annyitt játszottam vele, hogy egyenes legyen, hogy végül sikerült is egy kicsit ferdén felragasztanom, de sebaj a lényeg hogy fentvan. A másikat gépháztetőre gondoltam, hogy felragasztom de megerett az eső így az elmaradt. Azt viszont nemtudom, hogy miért is piros matricát rendeltem merthát az autóm az kék, és a piros matrica szerimtem bele fog olvadni nem lesz rajt rikító, de mostmár mindegy. Ha elál az eső akkor majd meglátjuk :).

Bekerült aminek be kellett, olaj, szűrők. Ileltve beállításra kerültek a fényszórók, természetesen új izzókkal. Ill bekerültek a Marklartól vásárolt első indexek. Óraállás: 313500km
Nos már az előző GTV-ben is ben volt a ráncfelvarrott verzió 3 ágú kormánya. A hétvégén végre be került ebbe. Mellette játék gyanánt még a hátsó ajtót is beállítottuk most már elég elengedni és nem kell megnyomnom hogy csukódjon. :-D
Jövő héten hegesztjük a leömlő repedését és jön a fincsi plüss tető kárpit.
Illetve kész lett a termosztát csere is, mint ígértem. Sajnos közben kiderült hogy gyújtáselosztó rotor és fedél is csere. De ez van érzem ahogy tér visssza a ménes.