Blog

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-05-09

A beesett pedállal nem volt kedvem tovább bohóckodni, megrendeltem az újat. Persze ez sem olyan egyszerű: rossz munkahengert adtak, ami csak a műhelyben derült ki. A unix-ot felhívtam, sajnálják, ezt írja a gép felső munkahengernek.... No comment. Irány vissza, adjanak vmi mást. Az ATE helyett SIMCO(???wtf) volt az ajánlatuk, amit nem vittem el. Gyors telefonálás után Gyuszkó cimborám kelt a segítségemre, délután 2-re hozatott nekem sachs-ot. Kiszerelés után megdöbbentő volt a gyári (állítólag sachs) és az utángyártott közti különbség.Lehet hogy az évek során rájöttek sachs-ék, műanyagból lego-t kell csinálni nem munkahengert?

>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2012-05-10

Amióta megvettem a GTA-t gyengének éreztem a Brembo nyergek "szorítását". Erre a gyárban is rájöttek és 2003.12.-től már 330-as fékrendszerrel és nagy nyergekkel szerelték ezeket az autókat, leváltva a kisebb 305-ös szintén 4 dugattyús nyergeket.
A pályautózás döbbentett rá igazán, hogy itt nincs mese váltani kell a nagy fékekre. Az idő most érkezett el arra, hogy egy új rendszer építsünk fel az autóra. Ennek legfontosabb elemei a nyergek ma érkeztek meg a napfényes Itáliából.

 
>> Eseménypettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2012-05-10

az Oldtimer Expo, az Oldtimer sokadalom és a Millenáris Velodrom alkalmából Lukrécia 5 napig az utcákat rótta, és becsülettel helyt állt végig - a finomhangolás ideje következik, bővebbet a külsős blogban olvashattok.
fotók: NGC & Péter145 :-)

 

Eddig megtörtént szervizmunkák: 219e km-nél Generátor felújítás 35E, 221e km-nél ülésgarnitúra szett csere fűthetőre 40E, légszűrő pollenszűrő csere, előre 2db használt Bridgestone nyárigumi, 223e km-nél 2db első rugó csere Kayaba 2x13E, jobb első lámpa esztétikai csere mattulása miatt 20E, intercooler javítás, bőrápolás.

Az ülésekkel együtt beszereztem még a gyári emelőt, az ülésfűtéshez a relét.
Valamint kevertettem javítószínt leverődésekhez.
Ja és mindezek előtt kaptam Életem Párjától méretpontos, hímzett Alfa logós szőnyeggarnitúrát, ami tökéletesen passzol a belvilággal.

Ami még hátra van: szelephézag állítás, ülésfűtés bekötés, izzítógyertya csere, termosztát csere?

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-05-09

Hát az egy éves lengéscsillapító(Magneti marelli)már csak kutyát dobni volt jó!igy hát szereztem 2 használtat,ami fényévekkel jobb

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-05-09

Lassan úgy néz ki az autó, ahogy mindig is szerettem volna. Szerintem már nem nyúlok hozzá, ami a külső optikát illeti, talán már csak rontani lehetne rajta.
Elöl -45 mm, hátul -40 mm az ültetés mértéke.

Ja, 18" kerekek, ültetett sportfutómű, bizony nem BUD utcáira való :). Csak fanatikusoknak.
Hál'Istennek a barátnőm nem veszi észre, hogy 'sportrugó' van a kocsiban.., őrültebb lenne, mint Én??? Tény, hogy előtte is kirázta a vesekövet..
A menetkomfort egyenlő a 0-val.



Alfa Romeo!

 
>> Szervizalfabetyár15 // Alfa 164 2.5 td super // 2012-05-09

háát eléggé meg szívtam a dolgokat...
nem volt jóó a klímám, klíma kompresszor ment, ventillátor nem, hűtő eresztett stb..
el vittem klímáshoz , ő kicserélte a hűtőt feltőltötte és meg csinálta a ventillátort.
és nem lett jóó mert a meleg víz be megy a fűtő radiátorba és csak a meleg jön.
Et még a leg kisseb gond mert az kicserélem, igen ám de le áll a motor,alapjáraton be döcög és hiába nyomom neki a gázt akkor sem , le áll.
most kicsit ideges vagyok és nem tudom mi tévő legyek..

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-05-04

Útközben leállt a gép, se kép se hang. Kis pihenő után újra indult, szerencsére Pusyék közelében voltam, ott derült ki, hogy a főtengely jeladó adta meg magát. Másnapra ki lett cserélve, most már minden ok. (301e. km.)

 
>> AutóápolásLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-09

Kijavításra került az összes (kicsi és nagy) esztétikai hibája az autónak, majdnem szebb mint új korában. Még kap 4 újabb felnit is!

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-05-05

Éreztem én, hogy nem lesz ez olyan egyszerű! Az oké, hogy beszereltem a klíma alkatrészeit, kábeleket, de a puding próbája az evés! A próba sajnos nem sikerült, nem indult el a klíma (nem volt az a kattanó hang, amikor a kompresszor kuplungja behúz)! Hozzátartozik még a dologhoz, hogy a motortérben lévő kábelkötegen az egyik csati helyét nem tudom pontosan, mert kettő helyre is lehet csatlakoztatni! Kipróbáltam mindkét lehetőséget, átnéztem a reléket, biztosítékokat is, de semmi! Közben süsnye kollega sietett a segítségemre egy teszttel, ami a kuplung működését (behúz-e) hivatott ellenőrizni és a szent manual-ban található!
A teszt:

"1. Miközben ráadod a gyújtást, tartsd nyomva az AUTO gombot! (mindenféle fura jelzések jelennek meg a kijelzőn - ezek grafikus reprezentálása alól most mentesítem magam)

2. Nyomd meg az AUTO gombot:
- 1x: 4 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 2x: 6 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 3x: 8 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn

3. Nyomogasd az ECON gombot, a kuplungnak ki/be kell kapcsolnia!

4. Végül nyomd meg az AUTO gombot és minden visszaáll!"


A teszt elvégzése után még mindig semmi! Nem kattan! Írtam közben dfg (Tanárúr)-nak, mondjon valamit, mert ő egyébként is klímákkal foglalkozik! Hamar jött is a válasz:

"Nem szabad üresen elindulnia, ha nincs benne közeg, nincs ami körbevigye az olajat, ergo beállna a kompresszor! Ezért van a rendszerben egy nyomáskapcsoló, ami ha túl alacsony a nyomás, letiltja a rendszert!"

Ezt egyébként egy másik klímás is megerősítette!
Szóval egyelőre nyugodtabb vagyok, de teljesen akkor fogok megnyugodni, ha fel lesz töltve gázzal a rendszer és működni fog az egész! Közben egy picivel megint nyugodtabb lettem, mert elmentem a helyi klímáshoz és nyomáspróbázva lett a rendszer és úgy néz ki, hogy jól raktam össze, mert nem ereszt sehol! Apró öröm az ürömben! :-)