Blog
A beesett pedállal nem volt kedvem tovább bohóckodni, megrendeltem az újat. Persze ez sem olyan egyszerű: rossz munkahengert adtak, ami csak a műhelyben derült ki. A unix-ot felhívtam, sajnálják, ezt írja a gép felső munkahengernek.... No comment. Irány vissza, adjanak vmi mást. Az ATE helyett SIMCO(???wtf) volt az ajánlatuk, amit nem vittem el. Gyors telefonálás után Gyuszkó cimborám kelt a segítségemre, délután 2-re hozatott nekem sachs-ot. Kiszerelés után megdöbbentő volt a gyári (állítólag sachs) és az utángyártott közti különbség.Lehet hogy az évek során rájöttek sachs-ék, műanyagból lego-t kell csinálni nem munkahengert?

Amióta megvettem a GTA-t gyengének éreztem a Brembo nyergek "szorítását". Erre a gyárban is rájöttek és 2003.12.-től már 330-as fékrendszerrel és nagy nyergekkel szerelték ezeket az autókat, leváltva a kisebb 305-ös szintén 4 dugattyús nyergeket.
A pályautózás döbbentett rá igazán, hogy itt nincs mese váltani kell a nagy fékekre. Az idő most érkezett el arra, hogy egy új rendszer építsünk fel az autóra. Ennek legfontosabb elemei a nyergek ma érkeztek meg a napfényes Itáliából.




az Oldtimer Expo, az Oldtimer sokadalom és a Millenáris Velodrom alkalmából Lukrécia 5 napig az utcákat rótta, és becsülettel helyt állt végig - a finomhangolás ideje következik, bővebbet a külsős blogban olvashattok.
fotók: NGC & Péter145 :-)


Eddig megtörtént szervizmunkák: 219e km-nél Generátor felújítás 35E, 221e km-nél ülésgarnitúra szett csere fűthetőre 40E, légszűrő pollenszűrő csere, előre 2db használt Bridgestone nyárigumi, 223e km-nél 2db első rugó csere Kayaba 2x13E, jobb első lámpa esztétikai csere mattulása miatt 20E, intercooler javítás, bőrápolás.
Az ülésekkel együtt beszereztem még a gyári emelőt, az ülésfűtéshez a relét.
Valamint kevertettem javítószínt leverődésekhez.
Ja és mindezek előtt kaptam Életem Párjától méretpontos, hímzett Alfa logós szőnyeggarnitúrát, ami tökéletesen passzol a belvilággal.
Ami még hátra van: szelephézag állítás, ülésfűtés bekötés, izzítógyertya csere, termosztát csere?
Hát az egy éves lengéscsillapító(Magneti marelli)már csak kutyát dobni volt jó!igy hát szereztem 2 használtat,ami fényévekkel jobb
Lassan úgy néz ki az autó, ahogy mindig is szerettem volna. Szerintem már nem nyúlok hozzá, ami a külső optikát illeti, talán már csak rontani lehetne rajta.
Elöl -45 mm, hátul -40 mm az ültetés mértéke.
Ja, 18" kerekek, ültetett sportfutómű, bizony nem BUD utcáira való :). Csak fanatikusoknak.
Hál'Istennek a barátnőm nem veszi észre, hogy 'sportrugó' van a kocsiban.., őrültebb lenne, mint Én??? Tény, hogy előtte is kirázta a vesekövet..
A menetkomfort egyenlő a 0-val.
Alfa Romeo!



háát eléggé meg szívtam a dolgokat...
nem volt jóó a klímám, klíma kompresszor ment, ventillátor nem, hűtő eresztett stb..
el vittem klímáshoz , ő kicserélte a hűtőt feltőltötte és meg csinálta a ventillátort.
és nem lett jóó mert a meleg víz be megy a fűtő radiátorba és csak a meleg jön.
Et még a leg kisseb gond mert az kicserélem, igen ám de le áll a motor,alapjáraton be döcög és hiába nyomom neki a gázt akkor sem , le áll.
most kicsit ideges vagyok és nem tudom mi tévő legyek..
Útközben leállt a gép, se kép se hang. Kis pihenő után újra indult, szerencsére Pusyék közelében voltam, ott derült ki, hogy a főtengely jeladó adta meg magát. Másnapra ki lett cserélve, most már minden ok. (301e. km.)
Kijavításra került az összes (kicsi és nagy) esztétikai hibája az autónak, majdnem szebb mint új korában. Még kap 4 újabb felnit is!
Éreztem én, hogy nem lesz ez olyan egyszerű! Az oké, hogy beszereltem a klíma alkatrészeit, kábeleket, de a puding próbája az evés! A próba sajnos nem sikerült, nem indult el a klíma (nem volt az a kattanó hang, amikor a kompresszor kuplungja behúz)! Hozzátartozik még a dologhoz, hogy a motortérben lévő kábelkötegen az egyik csati helyét nem tudom pontosan, mert kettő helyre is lehet csatlakoztatni! Kipróbáltam mindkét lehetőséget, átnéztem a reléket, biztosítékokat is, de semmi! Közben süsnye kollega sietett a segítségemre egy teszttel, ami a kuplung működését (behúz-e) hivatott ellenőrizni és a szent manual-ban található!
A teszt:
"1. Miközben ráadod a gyújtást, tartsd nyomva az AUTO gombot! (mindenféle fura jelzések jelennek meg a kijelzőn - ezek grafikus reprezentálása alól most mentesítem magam)
2. Nyomd meg az AUTO gombot:
- 1x: 4 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 2x: 6 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 3x: 8 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
3. Nyomogasd az ECON gombot, a kuplungnak ki/be kell kapcsolnia!
4. Végül nyomd meg az AUTO gombot és minden visszaáll!"
A teszt elvégzése után még mindig semmi! Nem kattan! Írtam közben dfg (Tanárúr)-nak, mondjon valamit, mert ő egyébként is klímákkal foglalkozik! Hamar jött is a válasz:
"Nem szabad üresen elindulnia, ha nincs benne közeg, nincs ami körbevigye az olajat, ergo beállna a kompresszor! Ezért van a rendszerben egy nyomáskapcsoló, ami ha túl alacsony a nyomás, letiltja a rendszert!"
Ezt egyébként egy másik klímás is megerősítette!
Szóval egyelőre nyugodtabb vagyok, de teljesen akkor fogok megnyugodni, ha fel lesz töltve gázzal a rendszer és működni fog az egész! Közben egy picivel megint nyugodtabb lettem, mert elmentem a helyi klímáshoz és nyomáspróbázva lett a rendszer és úgy néz ki, hogy jól raktam össze, mert nem ereszt sehol! Apró öröm az ürömben! :-)

