Blog

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-02

Valahol ott fejeztem be a legutóbbi pötyögést, hogy felkerült a poroltó első verziója, mert leszakadt a továbbfejlesztett. Azóta az is lekerült, a katalizátortól hátrafele kapott egy teljesen új rendszert. (Zé.-nek hatalmas köszönet az alkatrészért)
Megcsináltam végre a tetőkárpitot, amit még régen letépett valaki, mert a fejére lógott.
Lett végre működő lambdaszonda is az autóban, a fogyasztás 3 litert csökkent.
Salat cartárssal elcseréltem a fekete hátsó lökhárítómat és a kilincseimet színazonosra. Valamint szert tettem egy pár első ülésre is. Az enyém ülőlapja oldalt már kezdett repedezni. Elkezdtem legózni, a végeredmény pedig nagyon is emészthetőre sikeredett. 3 ülésből legóztam össze egy tuticsúcsszupi vezetőülést:) Megkapta a donor anyósülés ülőlapját, az eredeti ülésem sínjét, (módosítva: kiszedtem a magasságállítást, mert 1: úgysem állítgatom, 2: így kényelmesebb.) és a donor vezetőülés háttámláját, mivel ez tökéletes állapotban volt. Az eredmény egy olyan vezetőülés, ami úgy néz ki, mint az új és legalább olyan kényelmes is:)
Közben el lett bontva egy 146os, ami Nedudgi cartárs ex autója volt. Sajnos felborult vele. 1 nap alatt teljesen kibeleztük, ami menthető volt, azt mentettük is belőle. Elsőként átraktam a fekete műszerfalat, ennek több oka is van. Az első, h jobban tetszik a fekete, mint a szürke, a második, h utasoldalon is van légzsák. Kb 3 óra meló volt, de megérte, teljesen más lett a hangulata az autónak.
Bekerült alóla a hátsó híd. Itt volt némi szívás, mert a régi hidam nagyon nem akarta megadni magát. Szinte minden csavart melegíteni kellett, hogy kijöjjön, de végül sikerült a műtét. Mondjuk akkor nem volt őszinte a mosolyom, amikor a fékcső csatlakozásának melegítése közben a nyomástól eldurrant a fém(!) cső, és a pofámba nyomta a forró fékfolyadékot. Sebaj, másnap gyártattam egy darabot. Ezután jött a felismerés, hogy a jobb hátsó légtelenítő csavar feje valahol kieshetett az éterbe. A régi féknyeregbe is bele volt törve a csavar. Nyomás esztergályoshoz.. Ideig óráig jó volt, de erről majd később:)
Ezután következett egy nagyobb meló, amit a motorcsere tesz ki. Kb szombaton 10 óra körül álltunk neki, este 10kor már röfögött:) A váltó is cserélve lett természetesen. Az 1.4es motor és a váltó szétválasztásakor elég érdekes dolgokat találtunk. Azt tudtam, h egy bontott kuplung került ősszel az autóba, de erre nem számítottam. A kinyomóvilla stiftje helyére egy szög beütve, arra egy alátét hegesztve. A váltóházból letörve egy darab. Ok, nem gáz, máshogy nem lehetett javítani, tiszta sor. Viszont a kuplung az már érdekesebb téma. A kinyomócsapágy darabokban jött ki, a szerkezet közepe félig átszakadva. A kinyomó nem ott feküdt fel szerencsére, nagyobb volt az átmérője, de már itt se volt neki sok az átszakadásig. Szerencsére a donor motoron egy szinte új kuplung volt, ahogy volt, bekerült. És hogy milyen? az 1.4 után állat. Nem emlékeztem ekkora különbségre 1.4 és 1.6 között.
És itt térnék vissza a hátsó fékre. A kuplung légtelenítésekor véletlenül ráléptem a fékre, amit az első nyergek azzal háláltak meg, hogy szépen kiejtették magukból a dugattyút, mert balfasz voltam és elfelejtettem, h nem kerültek még vissza a helyükre. Én voltam a fasz, elismerem. Ugye a fékfolyadék elfolyt, légtelenítsük le. Na ez az a pont, ahol kiderült, h az esztergályos egyáltalán nem végzett jó munkát. Túlfúrta a jh féknyeregben a légtelenítő kúpját, ami egy gyenge ráhúzásnál átszakadt. Sebaj, van másik, csak éppen törött légtelenítővel. Nekiálltam kifúrni, sikerült is, a maradékot is sikerült kipiszkálni, csak éppen a menet ment tönkre közben. Másnap lett új féknyereg, felkerült, ebben van légtelenítő, ami nincs beletörve. Viszont légteleníteni most sem sikerült. A Tudásbázis bácsi zaklatása után kiderült, h a főfékhenger lehet a ludas. Ezt korábban már átraktam a donor autóból. Visszaraktam a régit, kicsit jobb lett, de eleve azért cseréltem ki, mert az se volt vmi fényes állapotban. Legalább már lehet használni. Itt döntöttem el, h ha már cserés a főfékhenger, akkor kidobom az abst, mert úgyse működik, jeladó után meg nem fogok horror pénzeket kiadni. Szerzek egy sima főfékhengert, jövő hétre lesz normális fékcső. Ha már megcsinálom akkor kicserélem az összes fékcsövet az autón.
A másik anomália némi melegedés. Termosztát ok, viszont a vízpumpa nem. A régi motorból nem jött ki egy darabban. Találtam egyet a garázsban, bekerült, de csapágyas, viszont már nem melegszik, ezt mihamarabb cserélnem kell.
Nagyjából itt tartok most. Fejlődés, alakulás van. Lassan befigyel egy lakatolás is, erősen fókuszálva az emelési pontokra.
Röviden ennyi történt az elmúlt két hétben. Az, h alakul az autó rátesz egy lapáttal a lelkesedésre is. Egészen kezd autóra hasonlítani:)
Alkatrészekért meg lehet jönni aktívan, egy 46 bontott cuccai vannak a nyakamon:)

>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-05-02

Ujabb alfacity ujabb matrica.
Innenis üdvözletem a postasnak aki nemeleg hogy a szomszed postaladajaba tette ,demeg jol megis gyürte mivel a szomszed podtaladaja megkisebb...
szivtam vele nem keveset mire kiegyengettem nagyjabol...

 
>> EgyébJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2012-05-02

A mai nappal én is sikeresen megtaláltam begyűrve a matricát a postaládámba:) Nem is tétlenkedtem, fel is ragasztottam, talán az előző évi matricához képest ezzel könnyebben megbirkóztam:) Mondhatni hiba nélkül sikerült feltenni a hátsó szélvédőre:)

 
>> Tuning és extraJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2012-04-28

A hétvégén böngészve az adok-veszek rovatot, ráakadtam egy a már tervben lévő hátsó lámpa szettre. Eladót felhív, jó hír, hogy a lámpa közel van, szóval még az nap meg is vettem és be is szereltem. Akadtak ugyan nehézségek, de gond nélkül a helyén van, szerintem nagyon feldobja a kocsi seggét, eddig mindenkinek nagyon tetszik. A gyári lámpákat lezsíroztam és eltettem a rosszabb időkre:)

 

A fényezés már az idő és egyéb behatások miatt elég karcos, de egy kis lakk polirozó szer sokat segíthet a frissen mosott autón.....Azóta nem volt újra mosva ,mert a rákerült szennyeződés egy puha ronggyal lejön és alatta ua marad mint volt.

Végre megtörtént a gyári 99'-es(Valeo) ,az autóval egyidős hűtöm lecserélése nem is rossz teljesítmény ennyit időt bírt.
Még működött de az első igazán meleg napon valószínű csúnyán megadta volna magát.
Hogy teljes legyen a kép kapott új kiegyenlítő tartályt + természetesen új fagyálló folyadékot is.Beszerelésre került még időben, egy jobb első porvédő gumiharang is a féltengelyre :)

>> SzervizMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2012-04-23

Első fékbetétek cseréje hátsók beállítása.

 
>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2012-05-02

A hosszú hétvége során a szombat-vasárnapot volt szerencsém Brüsszelben tölteni. Nem Alfával utaztunk, hanem repülővel, de így is volt sok Alfás megfigyelésem. Az első, hogy Brüsszelben rengeteg, már már elképesztő mennyiségű Alfa közlekedik. A Budapesti átlaghoz képest mindenképpen, de tavaly 1 hét olaszországi tartózkodás alatt sem láttam annyi Alfát mint itt egy hétvége során. És nem csak újakat látni, van mindenféle. Fényképnek egy 156-ost teszek be, ami külsőre kicsit szoktatlan látványt nyújt szerintem, és van rajta egy olyan optikai tuning elem amilyet még nem láttam a típuson (spolier).

Egyébként pár szót a Brüsszeli közlekedési kultúráról: hát érdekes. Egy részt a város nagyon autósbarát, elképesztően széles utak, kiváló közlekedés, föld alá vezetett útvonalak, stb. Egyedül talán abból a szempontból rossz, hogy a belváros szinte teljesen macskakővel van borítva. Másrészt viszont sajnos a közlekedési kultúra nagyon tré. A kresz szabályait még be-be tartják, de előzékenység meg hasonló alig figyelhető meg. A gyalogosoknak a zebrán extrém módon óvatosnak kell lenniük akkor is ha zöld van. Velünk kétszer fordult elő az, hogy a zöldön mentünk át, és az autósnak rendesen a fékbe kellett rendesen taposnia hogy meg tudjon állni amikor látta hogy útban leszünk (az egyik le is fulladt). És ami durva, hogy mindkét alkalommal megfigyeltem, hogy a sofőr rögtön ellenőrizte hogy zöldünk van-e. Ha nem lett volna gondolom ráfekszik a dudára :)

>> SzervizMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2012-05-02

A régi Exide 50Ah helyett ma bekerült egy Zap Silver aksi 75 Ah 670 A indítóáram.Remélem ezzel nem lesz több gondom egy darabig.

 

Sikerült kihalászni a pollenszűrőt, 1 év alatt jó koszos volt a benne lévő.