Blog

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-04-27

Ma sikeresen be lett állítva az első futómű.

 
>> SzervizKriszo // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-04-27

Az elmúlt időszak nagyon eseménydús volt számomra.Tavaly Augusztusban költöztünk és nagyon sok pénz ment el lakásberendezésre, meg minden ehhez hasonló dologra.
Sajnos az autóval nem nagyon tudtam foglalkozni, mint anyagi, mint a lakással kapcsolatos teendők miatt.
Azonban idénre jött jó sok pénz, ezért felbátorodva elkezdtem leegyeztetni a szerelővel, akihez eddig hordtam a kocsit egy időpontot.Aztán majd egy hónapig próbáltam időpontot egyeztetni vele, majd kicsit betelt a pohár mikor leüvöltötte a fejemet...Kicsit el is keseredtem, majd elmeséltem Beczának mi történt velem.Egyből mondta hogy vigyem a kispesti guruhoz, Dudás Zoltánhoz, vagy ahogyan itt sokan ismerik Zé-hez a kocsit.Megkaptam a számát majd egyeztetés után múlthét csütörtökön átmentem átvizsgálásra.
Egyébként maga a hangulat is remek, rengeteg alfás,meleg fogadtatás.
Átvizsgálás eredménye az lett hogy a hátsó futómű full repair, az elejébe két lengőkar,porvédő gumiharang,féltengely csukló, fékbetétek, izzítógyertya,termosztát,na meg a szokásos olajcsere,kézifékbowden.

Ezen a héten hétfő este átvittem az autót, és elkezdődött a műtét.A teljesség igényével a következők lettek cserélve.
Olaj gyári Selenia Wr,összes szűrő azok is gyáriak.
Termosztát csere,izzítógyertasor csere
Elől:2db lengőkar, féltengely porvédő gumiharang,féltengely csukló,fékbetétek.
Hátul:Kézifékbowden,Új féktárcsák,új fékbetétek, valamint a teljes hátsó futómű full restaurálásra került.

És a végeredmény:BRUTÁLISAN KOMOLY LETT A FUTÓMŰ....Elképesztő nem is gondoltam volna hogy ennyire más lesz.MIntha egy teljesen más autóba szálltam volna bele hihetetlen....Azthiszem most én vagyok az egyik legboldogabb Alfa tulaj...


Szeretnék köszönetet mondani a precíz kiváló munkáért Zének, egészen biztos hogy visszajáró ügyfél leszek:)) Beczának Zé telefonszámáért, Andynek a a jó hangulatért és Pali bácsi telefonszámáért...
Szóval köszönöm Srácok!!

NIncs más hátra mint a költségek összegzése, az olajat és a szűrőket és a termosztátot előre beszereztem, mert a régi szerelőmnél én nem kívántam a gépbe a Likve Mollit.A többi cuccot pedig Zé mester szerezte be.

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.7 16V // 2012-04-27

Történt ma reggel, hogy elindúltam dolgozni, azonban elég erős benzin szagot éreztem. Hát kiszáltam és bekukkantottam a motortérbe, és ekkor vettem észre, hogy össze vissza spriccel a benzin... Rögtön leállítottam, miután visszatolattam a parkolóba.
Meló után neki estem és kicseréltem, bár arra már rájöttem, hogy ez a motortér nem az én lapát kezeimnek lett kitalálva.... nagyon nehéz hozzáférni bármihez is... :)
De a cső kicserélve és már nem spriccel sehol :)

 
>> Szervizjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2012-04-27

Hosszú ideje nem jelentkeztem, de ezt nem az események hiánya indokolta, sőt... akár fejezeteket is írhatnék az elmúlt években történtekről, ráadásul belefogtam egy másik - off topic - típus újjáélesztésébe is. Kell még egy tisztességes hátsókeres benzinpusztító, amíg még van kőolaj a világon. Egyszer talán bepótolom az írogatást, de most a lényeg: a kis "tompa orrú" egészen tisztességes állapotba került, persze számos aprósággal még küzdeni kell. Mivel a típus idén 40 éves, az Alfetta hívők legelhivatottabbja meghívott az idei OT Expo-ra, így aki a hétvégén arra jár, személyesen is láthatja a kicsikét a jelenlegi állapotában az Alfarium standján.

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-04-27

Hűtőcsere volt a tervben, de végül maradt bennt a régi, mert az égvilágon semmi baja sincs!! Így lett egy vadonatúj tartalékba, ha a régi sérülne. Kivettük a klímahűtőt, a csövezés nagy részét is eltávolítottuk és lemostuk a szennyeződéseket a lamellákról... volt mit lemosni!! Eltávolítottuk az ablakmosó tartályt, állítottunk a futómű keménységén és a sárvédő belső borításait is megszüntettük. Felkerült az új lökhárító a Novitec-toldattal, még a levegő elvezetést kell megoldani a fékekhez, erre talán a jövő héten fog sorkerülni. Jövő héten -ha minden igaz- meglesz az új műanyag csomagtérfedél a WTCC-szárnnyal, így a féktáv elején és a gyorsabb kanyarokban sem lesz gond a leszorítóerővel!! Összesen kb. 12 kilóval lett könnyebb az autó eleje, így a tömegelosztáson is sokat tudtunk javítani!! A munkákért köszönet a Csörgő Autószervíznek, Attilának és Józsi bának!
EL SEM HISZEM, OLYAN KIRÁLY LETT A VERDA!!! :-))

 
>> Tuning és extraBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-06-15

225/45R17 méretben és médium keménységben. 2008-as gyártás. Kíváncsi leszek mit tud majd:)
A048

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-04-22

Ez volt a harmadik alkalom a Hungaroringen a 147GTA-val. A gumik már eléggé viseletesek voltak az SkRingen is, a hátsók már szinte minta nélküliek. Csúszkáltak is eléggé a nap folyamán. Ez a hatodik pályanapja az A048-as gumiknak. Talán még egy-két pályanap van benne, meglátjuk.
Reggel odaértem háromnegyed nyolcra, nemsokára megérkezett Zsolti is. Regisztráltunk, majd indulhatott a nap. Kettes csoportba kerültem és három etapra fizettem be.
Az elsőben sajnos csak keveset mehettünk, egy sajnálatos baleset miatt.
A második etap, ami gyakorlatilag az elsőnek a folytatása volt, Csörivel örömautóztunk, jó volt!:) A hátsó gumik elég rendesen csúszkáltak, ahogy melegedtek a helyzet javult, de nem szűnt meg.
A harmadik etapban is változatlan volt a helyzet a gumikkal. Ennek ellenére a legjobb köridőm 2.18.228 lett. Voltak benne hibák (~ két és fél tized maradt benne), elsősorban a hátsó gumik csúszkálása miatt. Tapasztalat alapján egy új A048 ~ egy mp-vel gyorsabb lehet. A gumikat dicséri, hogy a kopottsága ellenére lehet vele konstans köröket menni. Három egymásutáni gyors köröm 42 ezreden belül volt!
Egyébként élveztem a csúszkálást a gumikkal, ez is a minőségét dicséri, hogy az átmenetek szépek, az autó is jól közvetíti így jól lehet a határon tartani.

Onboard video

 
>> SzervizBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-04-16

Általános karbantartás, olajcsere, szűrők stb.
Közben megérkeztek az új fékbetétek is, de még nem kellett cserélni a meglévőket. Elől a jól bevált carbonos Performance Friction, hátra meg próbaképpen a Vörös Anyag kerül:)
A szerviz természetesen a Csörgő művek, változatlanul a legjobb szerviz:))

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-04-09

A felvidéki Time Attack szervezésében lehetőség nyílt újra ezen a pályán menni. Délután egy órától volt alkalom két órán át használni a pályát, kisebb megszakításokkal. Sajnos csak egyedül voltam az Alfás csapatból, illetve Krisz jött el, de nem a "pályaracingötvenhattal", hanem a 166-tal. Egyébként sokan voltak, a Tunexcomos csapat 15 autóval jött. Forgattak egy promó videót, de engem ez nem zavart:)
Összesen kilenc gyors köröm volt aznap, zömében 2.40.1 és 2.39.8 körüliek. A leggyorsabb köröm 2.39.658 lett, ezzel kb öt tizedet javítottam:)

Onboard video

Onboard események

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-03-10

Jelentkeztem én is erre a szervezésre, amit igy utólag kár lett volna kihagyni. Jól sikerült egy nap lett, kiváló volt a hangulat és az Alfás csapat szereplése is, amivel kicsit magunkat is és a Totalcart is megleptük.
Csöri előző napokban átnézte az autót, és tőle indultunk reggel hét órakor a felvidéki Diósförgetegpatonyba:) Közben kicsi késéssel Krisz is csatlakozott:))
Az idő jó volt, szép napos, és az aszfalt is 25 fok fölé melegedett. Négy csoportba osztották a szervezők a résztvevőket, összesen 84 jelentkező volt. BeeGee kivételével (ő a 100HP-vel a kettes csoportba ment) mi az összes Alfával a negyedik, a legerősebb csoportba kerültünk. Ezen mi is meglepődtünk picit, főleg mert elég komoly autók voltak a csoportban, de végül is jó döntés volt. Összesen három etap fért bele a napba.
Az első etap ismerkedés volt a pályával, számomra is teljesen ismeretlen volt a vonalvezetés, illetve rajzon ugyan láttam, de ez azért kevés. Egyébként egy remek vonalvezetésű, dinamikus pályát ismertünk meg, gyomorforgató szintkülönbségekkel.
Egy felvezető kört mentünk a felvezető autó mögött. Transzponderes időmérés volt. A legjobb időm 2.44.241 lett.
A második etap volt talán a legszórakoztatóbb, ugyanis Kalizsolival egymás elé-mögé keveredtünk, és fantasztikus köröket futottunk, full versenyfeeling volt:) Az etap végén az időeredményekből kiderült, hogy a köreink között egy tized másodpercek voltak, de volt olyan kör is, ahol mindössze 22 ezred. A legjobb időm 2.41.799 lett.
A harmadik etapban sikerült a legjobb időt futnom, 2.40.110-zel. Ebben az etapban voltak a legtisztább köreim, és a pályát is sikerült nagy részében megtanulni.
Nagyon jól szerepelt az Alfás csapat ezen a napon. Az én időm a csoporton belül a legjobb volt, összesítésben pedig a második. Mind az összes Alfa a top10-ben végzett, ami nagyszerű eredmény.
Diadalittasan indultunk haza, Csöri, Krisz és én együtt mentünk. Szenzációs nap volt, mindenki nagyon jól érezte magát, sok fénykép készült.

Totalcar cikk - A TotalCar legjobb napja

TotalCar összefoglaló video

Csoportbeosztás

Összesített eredmények

Onboard video

Onboard video események